problemer med kommunen/PPR...

Stress kender vi alle i større eller mindre grad.
Besvar
bambucha-k

problemer med kommunen/PPR...

Indlæg af bambucha-k » 09 okt 2008 22:51

Hej alle der ude.. (:

Jeg har skrevet en del her inde og har fået masser af gode råd og tips. Har selv delt ud af mine oplevelser og tanker, ideér og gode råd fra min side af som måske har hjulpet lidt.

Men i dette indlæg har jeg stødt på nogle forhindringer som virkelig går mig på nerverne, da jeg ved at hurtig behandling vil altid give et bedre resultat i sidste ende.

Det var ikke lige det jeg ville ind på men lidt noget andet:
Jeg bliver 18 har i slutningen af oktober og jeg har skrevet 2 breve ind til kommunen om at få hjælp til min panikangst, jeg har så derfor valgt at tage det lidt i egenhånd og fået henvisning til en rigtig god psykoterapeut og på den måde fået det bedre.

Jeg har været til min læge og hun kender 100% til alle mine problemer, hun har skrevet ind til PPR og vores kommune for at bede dem om at kigge på sagen og kontakte os osv.

Vi har så ikke fået svar i 3 mdr. nu og jeg som sagt bliver snart 18 og får helt sikker kommunen på nakken, indtil videre ved jeg kun at jeg her og nu skal ringe op på jobcenteret, melde mig syg, finde ud af hvilken sagsbehander og snakker med hende/ham og finde ud af mere..

-Hvad kan jeg gøre for at få styr på det hele??
Det stresser mig helt vildt. Jeg kan ikke engang tage mig sammen til at gå ud og handle med lillemor på grund af alle de tanker der pisker rundt, eller få en ven over på besøg. Kun til et lille møde/hyggesnak.

-Ville gerne høre om der er nogle andre der har været igennem noget ligne? problemer med kommunen eller ppr måske? og om hvad man bedst muligt kunne gøre? tage op på kommunen og snakke med en eller?

mvh kaspar

Fjotte

Indlæg af Fjotte » 03 mar 2009 02:27

Nu ved jeg ikke hvad du har skrevet til kommunen, men det er vigtigt at være tydelig, hvad vil du (at kommunen skal gøre) og hvorfor?

Søger du noget, fx bistand til psyk (der skal du vide at fordi du selv har taget kontakt til en, regnes det for at du mener du selv har råd til at betale, ikke at man kan gå og vente hele livet på at de snøvler sig sammen, men det tages der ikke lige hensyn til) Er det § 100 eller hvad er det du vil.

Jeg slåsser ekstrem meget med min kommune, end ikke agtindsigt vil de give, de vil ikke godtage at jeg ikke kan deltage i deres møder pga angst, de vil ikke godtage, ja stort set en hver lov, eller dvs DE vil gerne men sagsbehandler vil ikke, de er død urimelige fx har jeg lige modtaget et brev til underskrivning, det fik jeg 2 dage (inklusiv modtager dagen) til at underskrive og sende tilbage hvor af den ene dag var søndag, det er jo for pokker ikke praktisk muligt... jeg ved godt hvorfor de har gjort det sådan de har set på et andet forum (som jeg i dag har fået bekræftet fra en anden på kommunen at de sider og følger med i, omkring mig og min sag) at jeg vil forlange at få udgifter i forbindelse med et speciallægebesøg betalt, og det er de ikke særlig begejstrede for, og sådan kan jeg blive ved og ved og ved med absolut ikke positive oplevelser.
Når det så er sagt skal det også siges at ikke alle kommuner og ikke alle sagsbehandlere er rådne æg.

Når du søger om et eller andet, fx et hjælpemiddel, så har kommunen 3 måneder til at reagere gør de ikke det kan du betragte det som afslag og klage over det. Men det smarteste er nu at du skriver at du forventer at høre fra dem inden den og den dato (giv 10 dage, det er meget rimeligt) gør du ikke så SKRIVER (endelig skriv du kan ikke klage over mundtlige afgørelser, for det bliver påstand mod påstand, = dig som taber) igen hvor du giver en ny frist på fx 5 dage, og skriver at har du intet hørt klager du til borgmesteren over manglende reaktion... der gentager du så proceduren, hvor du jo så ikke kan klage til borgmesteren, men til kommunalbestyrelsen... der er de 3 måneder ved at nærme sig og du sender en klage over afslag på det hjælpemiddel du har søgt, er de ikke helt gået skriver du bare at pga. den lange ventetid antager du at de har givet afslag.

Jeg kan anbefale sig k10.dk, og dukh.dk i første omgang nok mest dukh, de kan bedre vejlede dig i hvor du skal starte. Og så er retsinfo.dk en uundværlig side, det er SÅ vigtigt at man kan sine §§ til husbehov så man ved hvor man skal finde hvad (altså alle der vedrøre ens person, for kommunen kan og vil ikke opfylde alt det de rent faktisk skal, det er fysisk umuligt for dem at holde styr over alt, så de har ofte brug for lidt hjælp, til det det er ikke negativt ment) Er det svært at forstå hvad der står, så led efter vejledningerne, der står tingene nogen lunde på dansk, nok er de ikke lov, men de er lavet ud fra afgørelser, og derfor skal kommunerne også følge dem.

At du er syg, gør desværre ikke at du får lov til at være det, sådan fungere det ikke i DK, selv ikke en gang døende kræftpatiner må være syge, ja der er sågar eksempler på at en død har fået brev om at fordi denne ikke er mødt til aktiverings tilbudet, blev der lukket for ydelsen... selv ikke døde kan få lov at hvile i fred, en lægeerklæring er ikke nok, det er KUN! din sagsbehandler, der bestemmer hvad du kan og ikke kan, og jeg mener virkelig at det stuverent er kommunen der bestemmer, det er en vurdering de skal foretage ud fra div lægepapirer, og så kan lægerne ellers mene det de vil.... der med behøver det ikke være en vurdering der falder ud til den forkerte side for dig, skal jeg endelig fremhæve.

Men igen kontakt dukh, de kan hjælpe dig i gang.

Besvar