søvnløshed...

Stress kender vi alle i større eller mindre grad.
Besvar
A

søvnløshed...

Indlæg af A » 18 sep 2008 21:21

Hej!

Jeg har de sidste to uger sovet meget dårligt næsten hver nat. Jeg er i gang med en uddannelse, hvor man er aktiv fysisk, nemlig snedker....

Jeg sover kun 5-6 timer hver nat.

Hvis jeg så bare kunne tage nogle sovepiller en gang i mellem, som kunne hjælpe på det, men jeg har taget sovepiller næsten hver nat i de to sidste uger og jeg vågner også midt om natten og ligger vågen i flere timer alligevel - altså selvom jeg tager sovepiller (imozop)...

Jeg er bekymret for at det skal gå ud over mit helbred.....

Hvad skal jeg gøre?

Katinka

Indlæg af Katinka » 18 sep 2008 22:15

Ja, du sover ikke mange timer.

Jeg har selv lidt forfærdeligt af søvnløshed under det meste af min studietid.
Jeg er bange for, at det først for alvor blev bedre i takt med min personlige udvikling; at jeg langsomt blev styrket som menneske i kraft af tidens gang og af selvudvikling. Men det behøver jo ikke være sådan for alle, langt fra.

Det, som hjalp mig og som hjælper mig i dag, er motion, at lytte til afslapningsmusik/guidede meditationer, som jeg har købt hos Fønix musik. Det kan du købe på nettet. Det er nogle bånd, som særligt henvender sig til folk med indsovningsproblemer. De er vildt gode. Find ét med en stemme, som tiltaler dig. Jeg bruger også vejrtrækningsøvelser, stærk kamille-te og baldrian-tabletter - alt sammen naturlige og gode ting.

Prøv også at undgå at sove, når du kommer hjem fra arbejde.

Held og lykke med det!

Katinka

A

Indlæg af A » 19 sep 2008 06:25

Tak for svaret! :)
Der er mange ting, som jeg kan arbejde med...
Jeg har nemlig ikke prøvet så mange forskellige ting endnu...

Men jeg er en person, der har et stort søvnbehov, så jeg håber, at jeg får løst problemet...

Besvar