Får man medicin mod stress?

Stress kender vi alle i større eller mindre grad.
HelgaRNathanielsen

Indlæg af HelgaRNathanielsen » 16 sep 2008 21:51

Hej :)

Med venlig hilsen

Helga

bambucha-k

Indlæg af bambucha-k » 17 sep 2008 00:33

Jeg bruger homøopatisk medicin som virker super godt, vil nu sige at det er lidt spild at åbne en del blog hvis du skriver så lidt..
Kig evt. i de andre underemner, så som medicin.

/kaspar

Mio

Indlæg af Mio » 17 sep 2008 13:32

Der skal være plads til at stille alle spørgsmål på sådan et forum som dette. korte som lange.

Jeg tror ikke, at man får medicin mod stress. min far gik ned med stress for et år siden og så vidt jeg ved fik han aldrig noget medicin.

Lone74

Indlæg af Lone74 » 17 sep 2008 13:36

Hejsa:)
Jeg er enig med Mio. Der skal være plads til alt det man nu har på hjertet, småt som stort..

Mvh Lone.

bambucha-k

Indlæg af bambucha-k » 17 sep 2008 14:33

Vil nu sige et spørgsmål så småt som det er irellevandt og kan sagtens findet i alle andre indlæg.
- Og jo Mio, man får nemmelig medicin mod stress da det i de pleste tilfælde kan ende i en ordentlig gang rod hvis det kommer ud af kontrol.

/kaspar

bambucha-k

Indlæg af bambucha-k » 17 sep 2008 14:34

På min lille flaske står der ligefrem med stort "stress" da det er præcis stress nedsættende og beroligende til en hvis mængde dosis.

bambucha-k

Indlæg af bambucha-k » 17 sep 2008 14:40

På et eller andet punkt er det lidt tyndt spørgsmål, men hvis du lider af for meget stress vil jeg give dig et godt eksempel på noget man kan købe på nettet i nogle få butikker.

Må sige at det bedst virker med stressen på mig og ikke helt det store med angsten, men den specielle blanding af 5 forskellige blomster gør den unik til mit tilfælde (panikangst) Bliver nu kaldt nødhjælpsspray/dråber da det er hurtigvirkende og diskret.

Som står skrevet på nettet: Rescue Remedy kombinerer disse fem blomsterremedier og bruges til at håndtere hverdagens stress- og nødsituationer såsom at skulle holde tale, at skulle til tandlægen, at skulle til jobsamtale, når børnene slår sig, når man har nerver på inden en fest etc.

Det er også virksomt når man oplever kriser ved dødsfald, skilsmisser eller hvis andet i hverdagen gør en oprevet.

/kaspar

Katinka

Ja.

Indlæg af Katinka » 17 sep 2008 23:02

Lægerne udskriver medicin mod stress i form af SSRI eller antidepressiva. Angst, stress, nervøsitet, uro og søvnbesvær hører efter min mening alt sammen til i den samme kasse eller under samme overskrift. Og den kasse/overskrift vil jeg kalde angst-kassen.

Jeg forstår i øvrigt ikke, hvorfor bambucha-k opfatter trådstarters spørgsmål som tyndt? Det er da et i høj grad legitimt og relevant spørgsmål.

Katinka

HelgaRNathanielsen

Indlæg af HelgaRNathanielsen » 18 sep 2008 00:05

Tak for jeres svar :)

Jeg skrev indlægget fordi jeg fik stress før jeg fik angst, og tænkte om jeg kunne havde undgået angst, hvis jeg havde fået medicin for stress. Men sket er sket, og nu vil jeg kæmpe mod min angst (selvom det er svært nogle gange :? )

Til Bambucha-K: Jeg søgte under medicin og stress, men jeg fandt ikke noget som jeg kan bruge, og ved ikke hvor jeg skal stille emnet henne, og derfor oprettede jeg den som et nyt emne

bambucha-k

Indlæg af bambucha-k » 18 sep 2008 14:42

Hej igen

Katinka: Jeg synes den er lidt tynd i det fordi man sagtens kan finde sværet her i forumet (:

Helga: Har du prøvet søgefunktionen? eller måske i den blog under din angst?

Har også haft det sådan, havde alt for meget stress og til sidst blev det for meget så fik panikangst.. Tager homøopatisk medicin så jeg undgår alle kramperne, opkasten og div. bivirkninger, abstinenser og afhængighed.

/kaspar

Mio

Indlæg af Mio » 18 sep 2008 16:00

bambucha-k: Rolig nu. Et forum er til for at man skal kunne stille spørgsmål, og hvis HelgaRNathanielsen ikke har kunnet finde svaret andetsteds, har hun lov at spørge.
Og jeg skrev at min far ikke har fået det, og derfor mente jeg ikke at man normalt får det, men er jo ingen expert!

Katinka

Åbent forum for ALLE SPØRGSMÅL

Indlæg af Katinka » 18 sep 2008 16:48

Jeg kan altså ikke dy mig at lige at markere igen at:

At jeg som bruger af dette forum opfatter og ønsker det som værende åbent for alle spørgsmål inden for emnets omegn, naturligvis.

Og de spørgsmål, som måske nok kan besvares ved, at brugeren søger og læser andetsteds her på angst foreningens forum - de er fuldt ud berettiget på linje med alle andre indlæg. De har jo - udover at nogen får et konkret svar på noget - jo også det formål/den konsekvens, at der skabes kontakt, hvilket jeg ser som det centrale på dette forum.

Tak.

bambucha-k

Indlæg af bambucha-k » 18 sep 2008 17:20

Ja, men spørsmålet er nu stadig for tyndt og det kan sagtens findes i de andre streder. Dette forum mangler naturligvis en webmaster og derfor er der slet ikke styr på tingene da jeg tit ser at de fleste ting ligger de forkerte steder.
I kan diskutere så meget i har lyst her inde, men har sagt min mening og har prøvet at hjælpe, så smutter igen.

/kaspar

Smilla

Indlæg af Smilla » 21 sep 2008 18:05

Lad da være med at bruge tid og ressourcer på at blive irreteret. Det er da det sidste nogen af os har brug for når vi skriver i angstforeningens forum!!!

Helt ærligt, da jeg første gang skrev i dette forum, overvejede jeg s.. da ikke at læse samtlige forum indeks igennem for at se om der var tidligere besvarelser på mit spørgsmål.

Besvar alle spørgsmål med respekt, eller lad da helt være med overhodet at skrive noget.

Det er bare min mening som bruger med et behov for et fælles forum.
Mange hilsner
Smilla :-)

Lydde

Indlæg af Lydde » 30 sep 2008 01:43

Smilla: Fantastisk svar :D Kunne ikke have sagt det bedre. Hvis folk ikke synes om ens spørgsmål kan de jo bare lade være med at svare. Synes også dette er et forum hvor man burde tage mere tillid til hinanden end ellers og bære over med folk hvis deres stil ikke lige passer med hvordan man selv synes forumet skal anvendes. Det her er da det sidste sted man skal gå og dømme hinanden!

Besvar