hvad skal jeg gører er depri

Stress kender vi alle i større eller mindre grad.
Besvar
roskilde

hvad skal jeg gører er depri

Indlæg af roskilde » 15 apr 2008 21:28

hej
jeg er en ung pige der ikke magter min hverdag..... kunne godt bruge nogle råd...
gik ned med stress for nogle år tilbage under min uddannelse pga en dårlig chef og brugte 2 år med stress hver dag..
i daghar jeg fået en ny arbejdsplads hvor de kender til mit gamle problem, men nu der bare kommet et nyt jeg har fået konstateret en depration og det går mig meget på, er typen der går meget op i mit job og vil erne nå meget langt. og er meget stædig vil bare gerne være den bedste. så jeg syns det svært lige pludselig at have et "nyt" problem. jeg er kommet på lykkepiller men syns bare hverdagen er svær at komme igennem. har prøven en psykiater men det hjalp kun lidt og slet ikke nok. lige nu er jeg hjemme pga at jeg er meget svimmel og synes alt er meget uoverskuligt. men vil meget gerne hurtigt tilbage på arbejde igen....

:(

Lydde

Indlæg af Lydde » 15 apr 2008 23:18

Har du overvejet om det kan være at din holdning til jobbet kan være dels skyld i din depression? Det er jo enormt store krav du stiller til dig selv når du vil være den bedste. Bedre end alle andre. Det er jo kæmpe store krav til dig selv og meget urealistiske. Det er meget bedre at tænke at du vil göre dit aller bedste. Mere kan man ikke forlange af nogen. Heller ikke af sig selv. Ville du forlange at dit barn skulle være bedre end alle andre i klassen? Nej vel? Så hvorfor stille den slags krav til sig selv? Hvis du har den holdning at du er nödt til at være den bedste, er der jo stor chance for at du bliver skuffet og så er det nemt at tro at du ikke er god nok. Men hvis du har den holdning at du vil göre dit bedste, så er chancen for at blive skuffet meget mindre. Og så bliver du også mere tilfreds hvis det viser sig at dit personlige bedste rent faktisk er rigtig rigtig godt. Det er så vigtigt at være tilfreds med sig selv og sin indsats. Også selvom man ikke er den bedste i alting.

Håber du finder ud af hvad der er galt og finder en lösning på problemet
:D

Besvar