jeg er stresset 24timer i døgnet...hvorfor?

Stress kender vi alle i større eller mindre grad.
Besvar
zeze

jeg er stresset 24timer i døgnet...hvorfor?

Indlæg af zeze » 21 jun 2004 19:53

hejza
jeg lider af angst..og jeg kan bestemt mærke det kommer når jeg er stresset..og stresset er jeg næsten konstant-føler jeg-kan det virkelig passe?. mine tanker er stresset+jeg vil nå så meget og når intet...jeg har en dejlig søn på 10mdr. han er blevet meget moarsyg...så nu hænger han i morens bukseben konstant...dette gør mig også meget stresset. hvis min søn sover...lægger jeg somregel mig...men men men...kan overhovedet ikke slappe af...og så er min søn vågen igen...og så føler jeg slet ikke jeg har haft tid til at jeg kunne hvile...det lyder nok rodet...men min hjerne kører på højtryg...der er rodet derinde(i hovedet)...suk. hvad gør jeg?. jeg har sagt mit job op i en vuggestue...da bare tanken om at skulle derhen gjorde mig nedtrygt...!
:cry:
mvh zeze

den forvirrede

Indlæg af den forvirrede » 09 nov 2004 10:32

Jeg kender godt til det med at være stresset!
Jeg har 2 små drenge og syntes godt det kan være hårdt at have det overskud, man gerne vil have til dem.
Jeg bliver meget nemt stresset, og har også udviklet angstsymptomer. :(
Føler sommetider det hele er meget uoverskueligt!
Det er svært at have overskud til andre, når jeg ikke engang hr overskud til mig selv.
Jeg går sygemeldt for tiden, kan heller ikke magte at gå på arbejdet i øjeblikket, bare tanken kan udløse anfald.
Jeg kender også godt til det evendelige rod inde i hovedet. :?
Overvejer psykoterapi, for at få lidt mere system ind i hverdagen.
Har du fået hjælp, eller overvejer du det?

Hilsen denforvirrede.

avalon
Geografisk sted: Fyn, Odense

Indlæg af avalon » 27 mar 2005 11:50

Hej hej begge 2 :)

jeg er helt nyt medlem her, siden igår, og synes, det er rart, jeg ikke selv kun går med disse tanker. I gør også og mange andre med.

Har gået rundt og været stresset nu i flere år med en enorm træthed til følge, fordi jeg bruger en masse unødvendig energi på at bekymre mig om jeg ikke får gjort det og det; altså de ting jeg selv sætter pris på.
Og alligevel, på trods af jeg er SÅ træt af situationen :cry: :x :( , at den medfører alle mulige tilstande, som ender ud i jeg bliver mere sårbar og modtagelig...................SÅ GØR JEG IKK NOGET VED DET !!!!!! :? jeg vil gerne, men ved ikke, hvor jeg skal starte. Eller er det fordi man/jeg ikke er klar til det endnu? er jeg ikke træt nok af situationen eller hvad ?????!!!!

Er det sådan du/I også har det ?? Har du/ I tænkt de samme tanker?? :?: :?: :!:

kærlig hilsner
[/b]
Avalon

Mug_Bolle

Indlæg af Mug_Bolle » 27 mar 2005 20:57

Eller er det fordi man/jeg ikke er klar til det endnu? er jeg ikke træt nok af situationen eller hvad ?????!!!!
hvis det var så nemt, at folk bare kunne finde ud af det når de blev terrede nok, ville udbrændte, gået i sorte, "sjæledøde" individer, ikke være til.

svaret ligger nok i, at i ikke ved hvad der skal til og ikke kan finde ud af det.

hjernen kan blive mærket for livet, hvis man lever med stress for længe uden at gøre noget ved det og dermed kommer for langt ud. derfor er det vigtigt der bliver gjordt noget ved det. studer selv emnet. start med at læse om det på nettet. http://www.psykoweb.dk/stress/stresslink.htm jeg fik dette link af Catwhisper herfra : ).. evt. læs de andre tråde om stress her inde. hjælp fra en professionel, behøver bestemt ikke være en underdrivelse, og da slet ikke hvis man samtidig har angst. hvis man har børn, har man et ansvar, og det er unægteligt fedest for et barn at vokse op med en mor med meget overskud, i stedet for en der rynker på panden hele tiden og går ned så snart der kommer høje lyde. så synes det ville være en ide at søge hjælp, inden stressen tager overhånd. Men det er jo bare min uprofessionelle vurdering.

zene, hvis du lærer at bruge den tid din søn sover i, til at slappe ordentligt af, måske meditere, har du allerede vundet meget. det kan du også finde mere om på nettet.

avalon
Geografisk sted: Fyn, Odense

Indlæg af avalon » 28 mar 2005 07:08

hej hej

Jeg vil læse linket, tak for det, og nej det er ikke nemt.
Jeg skal på arbejde nu, men vender tilbage senere.
Avalon

Besvar