???

Stress kender vi alle i større eller mindre grad.
Besvar
søster
Geografisk sted: vejle

???

Indlæg af søster » 08 jun 2007 18:22

Tror I der er en sammenhæng mellem angstanfald og stress? :roll:

Anthonia

Indlæg af Anthonia » 09 jun 2007 22:46

Hej Søster.

Ja det tror jeg helt sikkert der er!

Jeg tror, at angst udvikles når man ikke har taget sin indrer stress alvorligt over længere tid. Min læge sagde til mig, at en angst lidelse er noget man får, når man har forsøgt at holde sammen på sig selv rigtig længe og pludselig kan man bare ikke mere..

Min terapeut siger, at man skal se sin angst som en god ven der sidder på ens skulder og nogle gange prikker den til en, når der er nogle ting man bør standse op ved og se nærmere på.

Min læge har også sagt til mig, at jeg skal forvente at min angst vil blusse mere op i perioder, hvor jeg føler mig stresset eller belastet på et eller andet plan.

søster
Geografisk sted: vejle

Indlæg af søster » 10 jun 2007 20:13

Hej anthonia

Mange tak for dit svar. Kloge ord jeg virkelig kan bruge til noget :) Tak for det.
Det lader til at du har en læge og en terapeut, der for står at forklare tingene så du/man fatter hvad det hele handler om - heldigt for dig :D .

Ha det rigtig godt
søster

bambucha-k

...

Indlæg af bambucha-k » 09 okt 2008 23:00

Hej søster

Har selv haft forhøjet stress i 10 år det er så endt med panikangst og vil helt klart sige at det er grunden til angst!
Til det andet indlæg vil jeg lige sige at det passer meget godt med at man ligesom ikke kan holde sig sammen længere, men tror nu mere det er tankerne og sig selv i sidste ende man ikke kan holde sammen og derfor falder man ned..

Men jo, det er helt sikkert grunden til det, i mit tilfælde blev det bare for meget.. en helt almindelig dag hvor jeg blev stresset af at jeg skulle tage en ny rute med offentlig transport, og ja.. lyder lidt skørt, men bliver altid helt vildt stresset med bus og tog.. Lige nu kan jeg kun lige lufte hunden og det var så det jeg fik ud af det, for vidste jo ikke helt om man virkelig skulle have så meget stress i hverdagen og at man til sidst ville få angst, ellers ville jeg helt klart have gjordt noget ved det.

mvh kaspar

Lydde

Indlæg af Lydde » 09 okt 2008 23:58

Jep hos mig var det også stress der udløste min panikangst. Det var dagen før min sidste eksamen og jeg var enormt stresset som jeg havde været hele skoleåret. Derudover var min morfar alvorligt syg og min kæreste og jeg skulle for første gang holde jul selv. Vi havde også flyttet 3 gange det sidste år derforinden. Så der var mange stress faktorer i luften som jeg til sidst ikke kunne have kørende rundt i hovedet mere og så gik det galt.

Zoee
Geografisk sted: Ã…rhus

Indlæg af Zoee » 01 mar 2009 20:47

ja, jeg tror også der er en klar sammenhæng med angst og stress. Stress har helt klart været med til at udløse min angst. Inden jeg fik konstateret angst havde min læge allerede sagt jeg var ramt af stress.
Derudover kan jeg mærke at min angst bliver meget værre hvis jeg er stresset; kan slet slet ikke håndtere stress.

Besvar