Søger andre med social fobi

Socialfobi er angsten for at være sammen med andre mennesker.
Maz83

Søger andre med social fobi

Indlæg af Maz83 » 03 jan 2012 10:02

Hejsa

Jeg er en pige på 28 år og søger nogen som mig selv som lider af socialfobi og kunne være rigtig dejligt at "snakke" med en som har det på samme måde:-) Håber at en derude er interesseret <3

Maz83maz@gmail.com

Mille40

Re: Søger andre med social fobi

Indlæg af Mille40 » 03 jan 2012 20:37

Hejsa

Jeg hedder Camilla, er 40 år og lider af socialangst (lidt endnu). Lige siden jeg var barn, har jeg lidt af angst. Jeg har arbejdet med mig selv via personlig udvikling siden 1998 og har derfor efterhånden et godt tag om angsten. Jeg bor i København (Frederiksberg). Skriv hvis det har nogen interesse.

Mvh. Camilla

s1982
Geografisk sted: København

Indlæg af s1982 » 19 mar 2012 18:23

Hej Camilla og maz83

Jeg kunne også godt tænke mig at høre andres erfaringer, f.eks. hvad der virker for jer, når tankerne kører i ring i hovedet, eller opmuntringer ved konkrete sociale situationer (som jeg ind imellem får som øvelser af min psykolog).

Jeg er en kvinde på 29, som har social angst i en mildere udgave og har kun kendt til begrebet inden for de sidste to år. Jeg er i kognitiv terapi i øjeblikket og er af den overbevisning, at lavt selvværd er hovedårsagen til min angst. Lavt selvværd kan der selvfølgelig være flere årsager til, men jeg synes, jeg er ved at finde ind til kernen af, hvor det kommer fra i mit tilfælde. Jeg mangler bare stadig at kunne skille forestillinger og fakta i praksis, som er det, der gør, tror jeg, at undgåelsesadfærd opstår. Det var den ultra ultra korte version. I er begge to (og andre selvfølgelig) meget velkomne til at skrive til mig på dette forum.

miffy08

Indlæg af miffy08 » 15 apr 2012 21:05

Hej. Har lige lavet et indlæg, men kan jo se, at der er noget af nyere dato... :o) Har socialfobi og er lidt forsigtig med at mødes med nye mennesker (kender I det? ;o), men kunne som jer godt tænke mig at komme i kontakt med nogen, der har det på samme måde som jeg - måske starte med at skrive...
Jeg er 29 år.

Skriv gerne til mit brugernavn.

Venlig hilsen
Miffy08

Brugeravatar
Christina_N
Geografisk sted: København

Indlæg af Christina_N » 19 apr 2012 08:11

s1982 skrev:Hej Camilla og maz83

Jeg kunne også godt tænke mig at høre andres erfaringer, f.eks. hvad der virker for jer, når tankerne kører i ring i hovedet, eller opmuntringer ved konkrete sociale situationer (som jeg ind imellem får som øvelser af min psykolog).

Jeg er en kvinde på 29, som har social angst i en mildere udgave og har kun kendt til begrebet inden for de sidste to år. Jeg er i kognitiv terapi i øjeblikket og er af den overbevisning, at lavt selvværd er hovedårsagen til min angst. Lavt selvværd kan der selvfølgelig være flere årsager til, men jeg synes, jeg er ved at finde ind til kernen af, hvor det kommer fra i mit tilfælde. Jeg mangler bare stadig at kunne skille forestillinger og fakta i praksis, som er det, der gør, tror jeg, at undgåelsesadfærd opstår. Det var den ultra ultra korte version. I er begge to (og andre selvfølgelig) meget velkomne til at skrive til mig på dette forum.
Hej s1982,

Har sendt dig en privatbesked :)

Knus
Christina

Rita

Indlæg af Rita » 22 apr 2012 11:05

Hej med jer

Jeg vil også gerne skrive sammen med nogen der har social fobi. Jeg er 22 år, og har haft det så længe jeg kan huske, men det er først her for et par måneder siden, at jeg fandt ud af, at det er det jeg har. Har ellers bare altid troet, at jeg var bare var bange. Er startet på medicinsk behandling i slutningen af februar, og skal starte til psykolog midt i næste måned. Jeg håber, at det hjælper, for virkelig fuldføre den uddannelse jeg starter på, og få nogen venner.

Jeg har lige reserveret en masse bøger, om at overvinde angsten, selvtillids træning, og bogen: fordelen ved at være indadvendt i en udadvendt verden. Jeg fik det råd af psykologen at læse nogen bøger inden vi skal mødes første gang, fordi der er lang tid til, og jeg er meget motiveret nu til at komme ud af angsten.

Jeg har også dårligt selvværd, og da jeg snakkede med min læge om min angst og at jeg også havde dårligt selvværd, så sagde hun, at angsten kan give dårligt selvværd, og derfor ville hun fokusere på det.

merolle

Indlæg af merolle » 17 maj 2012 18:48

Hej :)

Jeg er en 28-årig pige fra Aalborg, som søger ligesindede venner/veninder. :) Jeg har lidt af socialfobi i tretten år efterhånden (!), men er omsider kommet i psykologbehandling, hvilket hjælper meget. Ville være rart at skrive med andre, der kender til problematikken :)

Knus

emmasommer

Indlæg af emmasommer » 18 maj 2012 16:41

Hej jeg er en pige på 23 år som er hæmmet i min hverdag af angst - både mht. studie, arbejde og venner. Jeg tror, at det kunne være rigtig godt at mødes med nogle, der havde det på samme måde. Jeg bor i Københavns området. Er der nogen der kunne tænke sig at mødes og snakke om denne angst, vi tilsyneladende er flere der kæmper med?

Wali

Indlæg af Wali » 01 jun 2012 16:26

Hejsa,

Jeg er 27 år, mand, fra århus området, og vil også gerne snakke/skrive med andre der har angst.

Er lige blevet færdig med at udfylde skemaet til selvhjælpsgrupper fra angstforeningen, så nu håber jeg på at få en ledig plads på et århus hold.

Jeg har ikke tidligere snakket med andre der har haft angst, men da jeg gerne vil starte på studie i Århus i år, vil jeg prøve at give angsten lidt flere tæsk en den tidligere har fået.

Har været i psykologbehandling og lavet angstøvelser/meditation/mindfullness og har haft angst i snart 10 år - i meget varierende intensitetsgrad.

pigen-89

Indlæg af pigen-89 » 07 jun 2012 15:20

hej :)

jeg lider selv af social forbi/angst og andre psykisk lidelser.. ( har ret mange diagnoser )
men som jer , kunne jeg også godt tænke mig af møde/skrive med andre der har det på samme måde :)
jeg er en pige på 22 år..
jeg kæmper med de pykiske lidelser hver dag.. svært af møde nye mennesker, svært af være i større forsamlinger osv, har lavt selvværd, så ja kunne være dejligt af møde nogle man kan snakke med om det , og sådan..
vi er jo mange der kæmper med det , og så må man jo støtte hinanden så godt man kan :)

Men i er meget velkommen til af skrive til mig , hvis det er..

Knus Herfra

martin_

Indlæg af martin_ » 11 jun 2012 14:22

Hej med jer alle, har lige fundet dette forum. når man ser derned af på hver text ser man jo at det lige præcis det man selv kæmper med eller har.
jeg hedder Martin og er 28 år. som jer andre kæmper jeg også med min angst jeg har for nyligt fundet ud af at jeg har flere af de "typer" der er, jeg troede at man kun kunne have en slags eller hvad man skal sige men det har jeg så fået afkræftet. jeg har haft angst lige så længe jeg kan huske tilbage og ja man er jo rigtig hæmmet af det, mange mennesker,forsamlinger,venner,familie osv osv, ja i kender det jo selv. jeg har gået til psykolog før fik 10 gange bevilget det hjalp en lille smule men nu er det for længst
væk igen, jeg går hos psykiater og har vel gået der en del år efter hånden.

det kunne være nice at mødes med (jer) andre der har det på samme måde.

Wali

Indlæg af Wali » 11 jun 2012 21:45

Jeg har smidt en besked til jer begge :)

Pigen89 og martin_.

Ellers hvis andre der tidligere har postet (for flere mdr. siden) er inde og se tråden igen, så skriv hvis i stadig gerne vil skrive med andre - der går lidt lang tid mellem indlæg engang imellem her på forummet - det skal vi sku lige have gjort noget ved :)

Fraidspaid

Indlæg af Fraidspaid » 13 jun 2012 10:37

Hey there!

Har også lige fundet dette forum, og spottede straks denne thread.
Er selv lige for alvor gået i gang med at gøre noget ved min sociale angst, efter jeg en periode med kæmpe optur oplevede hvor fantastisk livet kunne være uden de problemer jeg har kæmpet med (og som jeg nu kæmper med igen).
Basically vil jeg også gerne ud og snakke med nye mennesker, og noget siger mig at det ville være godt for mig at møde andre med samme problem. Evt. finde en ligesindet, som man kunne indgå et slags "sponsor"-partnerskab med, hvor man motiverede hinanden/støttede hinanden med at komme problemet til livs, f.eks. i form af at lave aktiviteter sammen/whatever. Just an idea - behøver ikke at være noget vildt :-)

Jeg er btw en fyr på 22 år og bor i udkanten af Kbh - og i må meget gerne skrive, hvis i er interesserede i at finde ud af noget... :-)

Wali

Indlæg af Wali » 14 jun 2012 20:39

Hey Fraid,

Jeg vil anbefale dig at melde dig ind i en selvhjælpsgruppe her på angstforeningens hjemmeside, har lige selv gjort det (i sidste uge) og fik en plads i går - skal til mit første møde med en socialfobigruppe her på tirsdag, så jeg glæder mig rigtig meget :)

Er også selv på jagt efter en ligesindet også for at indgå et partnerskab, så vi kan eksponere os for vores angst sammen.

Er selv fra Århus, og det vil nok være mest praktisk hvis jeg finder en at træne med fra Århus området, men er helt sikker på der er mange fra KBH. der også gerne vil træne deres angst.

Anyways, kig ind på forummet regelmæssigt og se om du får yderligere updates på den her thread, og hvis du har lyst kan vi skrive sammen om stort og småt.

Til sidst vil jeg lige sige, at du kan melde dig gratis ind på sindnet.dk - som er en socialside, hvor du kan møde utroligt mange rare og flinke mennesker - den er bygget lidt på samme måde som en datingside - men for mentalt morsomme (ligesom mig - socialfobi :)).

Charlatte

Indlæg af Charlatte » 15 jun 2012 16:34

Hejsa Allezammen :D

Er ny herinde og søger andre med socialfobi ligsom jeg selv.
Er en kvinde på 30 fra KBH.
Har haft socialfobi siden min barndom men har bagatelliseret det som enorm generthed og har derfor aldrig søgt nogen form for behandling før nu.
Forventer ikke i skal give mig jeres livshistorie men fortælle det i nu har lyst til.

Smil fra mig :)

Besvar