Hvem er vi :) Præsentationstråd

Socialfobi er angsten for at være sammen med andre mennesker.
Besvar
Vanilla_pigen

Hvem er vi :) Præsentationstråd

Indlæg af Vanilla_pigen » 09 aug 2010 12:56

Jeg synes det kunne være hyggeligt at høre lidt om jer andre så man har en fornemmelse af hvem man skriver med. Jeg foreslår at vi laver en præsentationstråd for os der lider af socialfobi , da jeg kan se forumet til præsentationer ikke er så flittigt brugt :) Håber at lære jer bedre at kende :D

Man kan selvfølgelig fortælle det man vil, men jeg laver lige en skabelon som man forhåbentligt kan kopiere ind i ens eget indlæg ?

Navn:

Alder:

Bopæl:

Beskæftigelse:

Partnerstatus:

Børn:

Diagnose:

Lidt om mig:

MSN/Mail/Facebook

Vanilla_pigen

Re: Hvem er vi :) Præsentationstråd

Indlæg af Vanilla_pigen » 09 aug 2010 13:12

Nææ, det virkede vidst :P Jeg vil gerne starte

Navn: Vanillapigen :wink:

Alder: 25

Bopæl:København

Beskæftigelse: Studerende + studiejob

Partnerstatus: Længerevarende forhold

Børn: En dejlig pige :P

Diagnose: Ifølge praktiserende læge socialfobi

Lidt om mig: Jeg bor i kbh sammen med min kæreste og vores datter. Desværre skranter foholdet en del og jeg ved ikke om det holder meget længere :( Jeg har først for nogle måneder siden fundet ud af at jeg lider af socialfobi, hvilket kom som er chok for mig. Jeg har lidt af det hele mit liv tror jeg, og diagnosen forklare mange af de ting der er sket i løbet af mit liv. Jeg afventer nu indledende samtale til angstklinikken på rigshospitalet hvor jeg håber jeg kan få en endelig diagnose. Jeg frygter at jeg også har en depression. Har dog fået det bedre over sommeren :)
Jeg tror ikke jeg er så ramt som mange andre jeg har hørt om, da jeg har formået at have arbejde og fuldføre mit studie fint. Min angst kommer meget til udtryk i ustrukturerede sociale situationer hvor jeg skal agere som et selvstændigt social individ, fx fester og lign. Jeg melder ofte afbud til diverse arrangementer da jeg ikke kan overskue at være omgivet af så mange mennesker jeg ikke kender, og er bange for at de dømmer mig negativt. Jeg har et par søde veninder, men har ellers svært ved at møde nye mennesker. Jeg føler at mit liv er meget tomt og jeg mangler noget indhold i mit liv.

Messenger/Mail/facebook: idaandreassen99@gmail.com (msn + mail)

Taka

Indlæg af Taka » 09 aug 2010 13:51

Navn: Taka

Alder: 22

Bopæl: midtjylland

Beskæftigelse: Ingenting, da jeg ikke kan pga. min voldsomme angst

Partnerstatus: Single

Børn: Ingen

Diagnose: Socialfobi, panikangst, agorafobi, sygdomsangst, ADHD

Lidt om mig: Jeg er en pige på 22 år. Jeg bor på et psykiatrisk bosted i miftjylland pga. min angst. Min socialfobi er så slem at jeg ikke kan være sammen med særlig mange mennesker af gangen. Jeg kan ikke handle ind osv. Jeg bor her for at få støtte og hjælp til de ting jeg ikke kan og for at øve, så jeg forhåbetligt kan lære det igen. Jeg står på venteliste til at starte på en angstklinik, og det håber jeg meget kan hjælpe mig.
Jeg har haft angst i 3 år. Det startede som panikanfald, men har med tiden udviklet sig til socialfobi, som også er blevet værre med tiden. Førhen har jeg været en meget socialpige, som elskede at være i blandt mange folk og fest osv. Nok også derfor jeg har så svært ved at affinde mig med min pludselige socialfobi..
Ellers er jeg familiemenneske med stort F :)

MSN/Mail/Facebook: Msn: Taka87@live.dk

syvni13

Indlæg af syvni13 » 09 aug 2010 17:36

Navn:

Alder:23/24

Bopæl: Midtjylland

Beskæftigelse: nada

Partnerstatus: None

Børn: Nix

Diagnose: Ikke huske helt hvad de heder. Socialfobi- Generel angst og dødsangst.

Lidt om mig:
Jamen sagt meget kort var jeg alt det modsatte af hvad jeg er nu.
Jeg er en fyr på 23 snart 24- Og min angst gav først sig til kende da jeg var en 17 år-- Tog derefter 5 år at finde ud af via læger at jeg havde angst.
Jeg er vel den kreative sjæl. Guitar- tegning i form af tattoo's- og generelt bare hvad jeg lige finder på.
Er langt fra familie menneske må man sige, da jeg aldrig har følt mig som en del af min egen. I og med at 95 % af den er sprædt over to verdens dele.
Jeg bor i lejlighed og prøver pt at finde ud af hvad næste skridt er. Pt er planen at kvitte smøgerne igen igen i morgen og så komme igang med motion igen, dermed også tage fat i nogle af de kognative råd jeg har fået suget til mig.
Men som nævnt før mig har jeg det skam også svært med at lige acceptere at jeg ikke er som før.
Før angsten slog helt igennem for en 2 år siden var der gang i kærligheden- Stod på kanten af en scene med guitar til en koncert aften stillet op for mig og mit band.
Var "førstemand" i en forretning og snakkede med 100 vis af kunder hver dag.
Kunne jeg sgu ikke idag. Men håber jeg kan en dag. -Især scenen da det er klart den bedste følelse at have.
Men ja ved egentlig ikke hvad jeg lige skal fortælle ellers.
Jeg smider også min mail- men fortrækker andre adder mig- (intil videre er det kun "damer" der har skrevet og virker altid så lusket som fyr at tilføje en piges msn/mail når man ikke kender dem... ) hehe nok bare mig. Men hvem end vil er velkommen til at skrive.,
PS:
Undskylder stavefejlene. Dansk er ikk mit førstesprog og Pc'en står til engelsk text så lige nu lyser 80% af ordene op med rød (som fejl).

MSN/Mail/Facebook

ghOst.post@hotmail.com

Myggen
Geografisk sted: Midtjylland

Indlæg af Myggen » 09 aug 2010 22:34

Navn: Henrik

Alder: 37

Beskæftigelse: Førtidspensionist

Børn: 1

Diagnose: Generaliseret angst/socialfobi/agorafobi/emetofobi/panik angst/depresion.

Lidt om mig: Er normalt en glad og frisk fyr,smilende og udadvendt trods perioder i mit liv med svær angst. Har i mange år levet hånd i hånd med min sygdom og det er egentlig gået ok,selvom jeg da jeg blev 30 år måtte kvitte arbejdsmarkedet pga angsten og blev derfor førtidspensionist. Er pt rigtig skidt pga et dårligt forhold til min ex,vi har en datter sammen på snart 5 måneder som hun ikke vil ha jeg ser:( Hun kører psykisk på mig:( Hun kender mig ud og ind og ved lige hvor hun skal trykke for at gøre mit liv endnu værre med mere angst:( Så nu kæmper jeg 2 kampe,en for at få styr på min angst så den er til at leve med igen,og en anden for at få lov til at se min datter.... Det er hårdt,men jeg gir aldrig op,den lille trold er det bedste som nogensinde er hændt mig :)

Skriv endelig hvis du vil vide mere om mig:)

MSN/Mail mr.myggen@hotmail.com

faeton

Indlæg af faeton » 10 aug 2010 23:52

Navn: Mads

Alder: 26

Bopæl: Midt- Østjylland

Beskæftigelse: Studerende - professionsbachelor.

Partnerstatus: For nyligt blevet single. Har været i forhold de sidste 6 år.

Børn: Ikke endnu :)

Diagnose: Socialangst - Panikangst - Depression - ADHD

Lidt om mig:
Nu så jeg lige denne tråd et sekund for sent, og har allerede oprettet et emne med lidt om mig selv, hvor jeg også søger ligesindede at skrive med.
Det finder i her http://www.angstforeningen.dk/angstfore ... f=5&t=4272

MSN/Mail:
faeton@live.dk

fenja

Indlæg af fenja » 11 aug 2010 10:22

Navn:

Alder: 32

Bopæl: vestsjælland

Beskæftigelse:er i gang med at ansøge om førtidspention

Partnerstatus: singel

Børn: ingen

Diagnose: soicalangst, personlighedsforstyrelse, svær depration, generialiserede angst

Malou
Geografisk sted: midtjylland

Indlæg af Malou » 15 aug 2010 21:06

Navn:

Alder: 28

Bopæl:Midt jylland

Beskæftigelse: Arbejder indenfor sundhedssektoren

Partnerstatus: I et forhold

Børn: nej

Diagnose: Social- og sygdomsangst

Lidt om mig: Er en Q som har haft socialangst hele livet..så lang tid jeg kan huske ihvertfald....har droppet uddannelse, venner, interesser osv pga af det. Fik først "diagnosen" for 2 år siden efter et "sammenbrud", hvor jeg så startede til psykolog, og har her lært mindfulness som bogstavlig talt har ændret mit liv til det bedre :o) Mærker det selvfølgelig stadig men det hæmmer mig ikke så meget som tidligere.
Alt hvad du fuldstændig accepterer, vil føre dig til fred.... Lad livet være i fred!

Vanilla_pigen

Indlæg af Vanilla_pigen » 18 aug 2010 10:10

Dejligt at høre fra jer alle sammen :D

Myggen skrev:Navn: Henrik

Alder: 37

Beskæftigelse: Førtidspensionist

Børn: 1

Diagnose: Generaliseret angst/socialfobi/agorafobi/emetofobi/panik angst/depresion.

Lidt om mig: Er normalt en glad og frisk fyr,smilende og udadvendt trods perioder i mit liv med svær angst. Har i mange år levet hånd i hånd med min sygdom og det er egentlig gået ok,selvom jeg da jeg blev 30 år måtte kvitte arbejdsmarkedet pga angsten og blev derfor førtidspensionist. Er pt rigtig skidt pga et dårligt forhold til min ex,vi har en datter sammen på snart 5 måneder som hun ikke vil ha jeg ser:( Hun kører psykisk på mig:( Hun kender mig ud og ind og ved lige hvor hun skal trykke for at gøre mit liv endnu værre med mere angst:( Så nu kæmper jeg 2 kampe,en for at få styr på min angst så den er til at leve med igen,og en anden for at få lov til at se min datter.... Det er hårdt,men jeg gir aldrig op,den lille trold er det bedste som nogensinde er hændt mig :)

Skriv endelig hvis du vil vide mere om mig:)

MSN/Mail mr.myggen@hotmail.com
Hvor er det bare hjerteløst af din ex :cry: Tænk at man kan være så ligeglad med et andet menneske! Men heldigvis er det blevet nemmere for fædre at få samvær med deres børn. Når din søn bliver større skal du nok få lov til at se ham. Men hvor må det være hårdt :(

Alice_vs_Wonderland

Indlæg af Alice_vs_Wonderland » 29 aug 2010 20:58

Navn: Alice_Vs_Wonderland

Alder: 20

Bopæl: Storkøbenhavn

Beskæftigelse: Studerende, men har svært ved at overskue studiet pga. angsten

Partnerstatus: I et forhold

Børn: Nope

Diagnose: Socialfobi, generaliseret angst, og depression

Lidt om mig: Jeg er en pige på 20 år, og bor sammen med min kæreste i en lille lejlighed. Mine psykiske problemer tærer selvfølgelig meget på forholdet, men han er generelt meget forstående hvilket er rigtig rart. Jeg har lidt af angst lige siden jeg var 9-10 år så det har altid været en del af mit liv. Da jeg var 14 blev jeg så ramt af depression oveni, pga. nogle ubehagelige oplevelser. Jeg går til psykolog flere gange om måneden, og skal snart til at starte på medicin igen, så forhåbentlig hjælper det lidt på situationen.

Min angst er slemmest når jeg er i situationer med mange mennesker, f.eks. fester. Da jeg går på en videregående uddannelse er der mange sociale arrangementer, og det kan være med til at få mig til at føle mig utryg. Introforløbet på uddannelsen var særligt vanskeligt da jeg godt kan lide at vide hvad der skal foregå hele tiden. Når jeg ikke ved hvad jeg skal forvente, så blusser min angst meget kraftigt op, og det var netop det der skete på introforløbet. En masse nye mennesker, plus en masse sociale "lege", rustur, osv. Det var svært at komme igennem.

Og nu nævner jeg lige et par ting som ikke har noget med mine psykiske problemer at gøre, for jeg synes at det giver et bedre indtryk af hvem jeg er :) Jeg elsker musik, især rockmusik. Jeg er dog også til stille musik som f.eks. Radiohead. Jeg vil godt snart prøve kræfter med at lære at spille klaver. Jeg har en blog som jeg opdaterer et par gange om ugen. Den er egentlig ikke særlig interessant for andre end mig selv, men jeg synes det letter lidt at få sine tanker ned på skrift en gang imellem. Indeni er jeg et legebarn og jeg elsker f.eks. at se gamle Disney tegnefilm og klæde mig ud til f.eks. Halloween og Fastelavn. Der er næsten ikke noget bedre end at få lov til at opføre sig barnligt en gang imellem i det her ellers alvorlige voksenliv. Jeg elsker også at læse bøger. For det meste læser jeg Fantasy, men der er dog også andre genrer som interesserer mig. Bortset fra det kan jeg nævne at jeg også er forholdsvis interesseret i politik og psykologi. Skriv til mig hvis i vil vide mere :)

E-mail: sakura222@live.dk

Aslan
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Indlæg af Aslan » 13 sep 2010 20:16

Navn: Martin

Alder: 35

Bopæl: Storkøbenhavn

Beskæftigelse: Lagerarbejde og vikar, (aktiv) studerende på København Universitet

Partnerstatus: Single på fjerde år

Børn: Nej

Diagnose: Dén arbejder psykologen på - sandsynligvis socialangst og panikangst

Lidt om mig: Jeg er angstramt på 13. år efter et anfald, som kom helt uventet derhjemme (efter en forrygende Roskilde Festival i '97), og som ændrede alting. Livet har sidenhen i lange perioder være en trist affære, hvor det handlede om at klare en dag ad gangen. Ingen mål, ingen fremtid...

Jeg har fire afbrudte uddannelser bag mig, og efter at SU-kontoret smækkede kassen i, har jeg hutlet mig gennem tilværelsen med småjobs på halvtid. Sådan har det stået på de senere år - men livet har langt mere indhold den dag i dag. Jeg tror faktisk på en lys(-ere) fremtid, og jeg har sat målene og fundet redskaberne, der skal bringe mig derhen. Jeg har en "ven for livet", en lille omgangskreds, interesser, der holder mig optaget og giver mig glæde, og jeg kan snart kalde mig uddannet. Så det ender nok med, at jeg kan ryste prædikatet "tabermand" af mig (som jeg selv har givet mig). :D Nu skal jeg så for alvor lære at tøjle angsten. Jeg havde min første psykologsamtale i dag (jeg har gennem årene opsøgt to praktiserende læger, som aldrig tog mig alvorligt og gav mig reelle behandlingstilbud).

-- Martin

Brugeravatar
nilledepp

Indlæg af nilledepp » 21 sep 2010 19:04

Navn: Pernille

Alder: 19

Bopæl: Vestsjælland

Beskæftigelse: Intet

Diagnose: Socialfobi, depression.

Lidt om mig:
Jeg gik på HF, men droppede det da blev for hårdt psykisk. Søger nu efter en produktionsskole, men det går ikke ligefrem fremad, da jeg ikke kan få fat i dem jeg skal.. Min fætter, som også var min bedste ven, begik selvmord d. 4 August. Det var et kæmpe tab for mig, og jeg savner ham så sindssygt meget. På trods af det, har jeg 3 rigtig gode veninder.
Senest rettet af nilledepp 25 sep 2011 00:12, rettet i alt 4 gange.
"Don't carry the world upon your shoulders" - The Beatles

frk-Nubbi

Indlæg af frk-Nubbi » 07 okt 2010 19:20

Navn: Tanja

Alder: 24

Bopæl: Vestjylland

Beskæftigelse: Studerende

Partnerstatus: Bor sammen med min kæreste

Diagnose: Socialangst/fobi

Lidt om mig: Meget meget kort: Jeg har socialangst, og har helt klart mest svært ved at være i skolen. Kan ikke lide at være sammen med mange mennesker, eller at sige noget i en forsamling, eller skulle stå foran klassen og fremlægge. Har en del afbrudte uddannelsesforløb bag mig, og her i august startede jeg på noget nyt igen. Indtil videre går det faktisk fint, selvom der bestemt er dårlige dage. Jeg har også haft meget svært ved at gå ud og handle, men det hjalp meget på det at jeg har været i praktik i en butik i 4 mdr, så nu kan jeg sagtens købe ind alene. Jeg bor sammen med min kæreste og hund, og er også tit sammen med mine forældre og søskende. Sidste år havde jeg en depression, så det har jeg også prøvet, desværre.
Vil meget gerne skrive med folk der også har angst, gerne på msn, men også meget gerne facebook, da det er der jeg mest er.

MSN/Mail/Facebook.. msn: thistooshallpass@hotmail.dk Facebook: bjerregaardthomsen@hotmail.com

Besvar