Panikangst(uden at vide hvorfor)?

Panikangst er en stærk angst, som pludseligt opstår - gerne ledsaget af en følelse af at være ved at besvime eller dø.
Besvar
Ane_84

Panikangst(uden at vide hvorfor)?

Indlæg af Ane_84 » 24 feb 2015 07:43

Hej med jer:) Efter jeg var igennem en længere depression, trappede jeg op i antideprresiv. Det hjalp helt fantastisk. Men... Efter 14 dage i HIMLEN, og i super dejligt humør, ja så ramte Panikangsten pludselig...

Nogle herinde som har prøvet at vågne tidlig morgen, med hamrende hjerte, sveder,dårlig mave, hamrende angst, bange osv. Føler at jeg er ved at blive ædt op af angst. Så forsvinder det langsomt op af dagen, og har det fint til aften. Jeg ANER ikke hvorfor jeg får det sådan? Har jo lige haft det godt. Så kender i til sådan en nærmest "ubegrundet" angst? Min psykolog mener godt det kan være lidt stress betinget. Håber SÅDAN der er andre der kan kende
Til dette? Mvh. ane:)

Ane_84

Re: Panikangst(uden at vide hvorfor)?

Indlæg af Ane_84 » 25 feb 2015 07:29

Slet ikke andre der kender til det?:-(

impresa83

Indlæg af impresa83 » 25 feb 2015 23:44

Nej du er sandeligt ikke alene om at have det sådan, desværre er det nok mange som har det på den samme måde som du oplever det. Jeg er har nu også panikangst, efter mange år med generaliseret angst og depression. Jeg har også prøvet flere slags antideprisive tableter, men det er ikke noget som har hjulpet.
Og det har også haft en enorm påvirkning på min krop, med de mange år problemer med min psyke.
Hvordan er det hos dig?

Mads507h

Indlæg af Mads507h » 20 apr 2016 19:03

Jeg får det altid sådan hvis jeg er i en lidt stresset eller ubehagelig situation. Har fundet ud af hvordan jeg kan få det til at gå væk. Brug noget tid på at finde ud af hvor denne følelse kommer fra og hvorfor det påvirker dig på denne måde og derefter stopper det hos mig

Besvar