hvornår får det en ende?...først den dag jeg dør???

Panikangst er en stærk angst, som pludseligt opstår - gerne ledsaget af en følelse af at være ved at besvime eller dø.
Besvar
angstfangen

hvornår får det en ende?...først den dag jeg dør???

Indlæg af angstfangen » 25 sep 2014 23:36

Hej.

Har skrevet et indlæg to gange, og når jeg så trykker "se kladde" ja så er jeg blevet logget ud...måske det fortæller lidt om at mit indlæg har taget lang tid at skrive, mange tanker som skulle ned på skrift....
Så kort lige nu, jeg er en kvinde på 39 år, og har haft angst i snart 3 år...prøvet alt, TFT, hypnose, neurocoaching (upersonlig pengemaskine som frarådes alle at prøve), akupunktur, naturmedicin (perikum), læst side og bøger op og ned om angst, mindfulness, psykolog-samtaler i massevis (har været rat at kunne læsse mine frustrationer af til en, da jeg helst vil skåne familien for at høre min klagesang)...men korte af det lange er, intet har virket!

Og dog havde det værre for 2 år siden, da jeg ramte det "det sorte hul", men om det var sket alligevel, ved jeg ikke...men er stadig laaaang væk fra målet...
haft alverdens angstsymptomer og 1 dårligt panikanfald kan ødelægge flere gode hvor angstsymptomerne har været til at holde nede fra at udløse et decideret anfald...

Har tit tænkt....hvornår får dette en ende...hvad har jeg gjort forkert?...hvad er det jeg ikke har lært for tænker et eller andet må da være meningen med denne gale tilstand...Lige nu er jeg modløs og tænker at måske skal jeg overgive mig til de lykkepiller lægen så gerne vil have mig på, for holder det snart ikke ud mere...men hvad skal jeg så vælge, kommer jeg nogensinde ud af det...og værst alle de bivirkninger, føler ikke jeg kan klere dem oveni angsten, som om det ikke er et helvede nok at være i....

andre som kender denne følelse?

Mange MANGE tanker angstfangen

Know Your Rights
Geografisk sted: Nordjylland

Re: hvornår får det en ende?...først den dag jeg dør???

Indlæg af Know Your Rights » 30 sep 2014 11:36

Hej angstfangen,
Sidder med nøjagtig den samme tanke - "Får det aldrig en ende?" - og ærlighed talt, aner det ikke!
Igår var mildest talt, frygtelig for mig - syv angstanfald og to i nat - første gang det har Været så voldsomt!! Men idag kender jeg følelsen, skulle man prøve de piller?? For mit vedkommende, vil jeg tale med min psykiater om det - for Ingen kan være tjent med den skræmte mig, og jeg 'giver den ikke gas' med at komme angsten til livs, når dette er prisen... Men så lever man jo kun halvt...
Bottomline - tal med din læge om medicin, overvej om angsten har så godt fat i dig - at det for en tid kunne lette hverdagen, og hjælpe i kampen med angsten...
Ønsker dig alt det bedste, og tak for oplysningen om neurocoaching - havde faktisk overvejet det...
Kh. Know Your Rights
Kh. Know Your Rights

angstfangen

Re: hvornår får det en ende?...først den dag jeg dør???

Indlæg af angstfangen » 17 nov 2014 18:57

Kære Know Your Rights.
Tusind tak fordi du har svaret...beklager jeg ikke har set det før nu, men loggede ind flere dage i træk uden held..så tænkte okay måske det blev et for langt indlæg, som ingen lige havde tid til at læse og svare på...ja håber sådan for synes jeg på et eller andet sted føler mig så alene...
Nej hvor er det skidt med dig, det var jo mega mange anfald på en dag...tænker din krop må have været fuldstændig udmattet...
Fik du talt med din psykiater ang. piller og fremtiden?
Jeg har fået pillerne, ja faktisk flere jeg kan vælge mellem, lyrica og lamitrigin. Prøvede for 1 år siden Sertralin i 2 dage men 2 dagen fik jeg noget af en heftig bivirkning som gjorde jeg søgte Vagtlæge. Han sagde:smid de piller væk, dem kan du ikke tåle...og rigtig rart, jeg fik jo bekræftet at jeg ikke var helt hysterisk og overreagerende, jeg kunne ikke tåle dem.
MEN jeg har det elendigt...i dag er rigtig skidt...symptomerne raser og har haft flere anfald... Bliver så ked af det når man sidder ligeså stille og snakker med en, ja hygger sig og BOM så kom der lige et anfald, hyggen blev til flygt, vreden/afmagten tog sit indtog...HVORFOR!!!hvorfor kan den åndsvage krop da ikke bare slukke for de l....symptomer og give mig lidt fred...bare 1 dag, 1 sølle dag... Er stadig vred, har lige overstået det værste... Og så er den der igen...i morgen så skal den angst dulme få den pille... MEN det er ønsketænkning, jeg har ikke modet, frygter SÅ ubeskrivelig meget de beskrevne bivirkninger... Og tanken om om jeg nogensinde kan komme af med dem igen er også kommet på banen...har hørt det er utrolig svært for mange og nogle får det endnu værre når de prøver at stoppe/ er stoppet lang tid efter...og hvad nu, hvis dem jeg vælger kun giver bivirkninger og jeg så skal ud af dem...er jeg så nød til at prøve noget andet hvis nu jeg får det værre end nu (kan nok få det lidt værre)...Åha det er svært, jeg ville gerne tage dem hvis jeg vidste de virkede, ikke gav synderlige bivirkninger i starten (men at jeg stadig kunne tage mig af mine børn, arbejde mm) at stoppe slet ikke blev et problem... MEN findes den pille overhovedet?
For du har ret, jeg føler ikke det her er noget liv overhovedet...tænk sig at skulle have det i mange mange år endnu (forhåbentlig)...
Hvordan går det med dig?
Mange knus og tanker angstfangen

Besvar