Ny og har brug for at dele min viden + hjælp

Panikangst er en stærk angst, som pludseligt opstår - gerne ledsaget af en følelse af at være ved at besvime eller dø.
Besvar
dandetroit

Ny og har brug for at dele min viden + hjælp

Indlæg af dandetroit » 07 maj 2014 14:24

Hej

Jeg havde for 2 måneder siden nogle anfald af hjertebanken, tæt på besvimelse og hiven efter vejret. Anfaldene varede op til 45 minutter. Jeg er nu igang med at blive checket for hjertefejl, men jeg har indtil nu kun fået nedsat min kolesterol igennem kostændringer. I en periode har jeg fået det bedre, men lige nu har jeg igen fornemmelsen af hjertebanken og også følelsen af indeholdt luft. Faktisk lindrer det hvis man slår en bøvs. Jeg googlede og fandt så denne side da jeg skrev mine symptomer. Er der andre der har problemet med luft i maven? Jeg har også lagt mærke til at følelsen at hjertebanken i situationer med støj eller stress tager til og giver svimmelhed.
Hvad er jeres erfaring med de symptomer og hvad er det bedste jeg kan gøre?

:?:

MariaLykke

Re: Ny og har brug for at dele min viden + hjælp

Indlæg af MariaLykke » 23 jun 2014 18:50

De symptomer du beskriver, er meget typiske for et angstanfald. Alle oplever det forskelligt men jeg har hørt om alle de symptomer du skriver om i forbindelse med angst. Du skal snakke med din læge om hvad du oplever... Dernæst kan jeg kun anbefale at du taler med en psykolog. Jo før jo bedre og måske kan din læge give dig en henvisning. Jeg er selv i et forløb, hvor jeg taler med en psykolog ca. Hveranden uge og det er så rart at komme ned og snakke om de tanker man har og evt finde kilden til angsten... Mit bedste råd er at søge hjælp så hurtigt som muligt. Man kan ikke klare angst alene...

Mange tanker herfra...

Besvar