Angsten bliver værre

Panikangst er en stærk angst, som pludseligt opstår - gerne ledsaget af en følelse af at være ved at besvime eller dø.
MariaLykke

Re: Angsten bliver værre

Indlæg af MariaLykke » 08 mar 2014 10:37

Hej igen :)

Jeg er glad for at høre at tristheden kan ramme, når angsten letter! Jeg tænkte nemlig at hvor pokker kom det fra... Havde haft så god en dag med min veninde som tog med mig til lægen som en støtte... Men det er blevet bedre igen! Det var rart hun lige lyttede til mit hjerte og forklarede lidt om hvorfor jeg ikke skal gå og tænke på det! Hun vil gerne lave et cardiogram på mig men hun synes det var vigtigt at få fat i angsten... Og når der nu ikke var noget at høre! Det blir jeg nødt til at tro på er rigtigt selvom tvivlen lige kan titte frem... I aften skal jeg til koncert med nogle veninder og jeg håber virkelig det kommer til at blive sjovt og uden bekymringer...
Vejret er fantastisk herhjemme! Solen skinner fra i skyfri himmel og solen er begyndt at varme... Foråret er på vej :)

Jeg lover ikke at sige til nogen at du pjækker... Gå ud og nyd en tur rundt i byen i det skønne vejr :)

Ha' en fantastisk weekend 8)

konglunden

Indlæg af konglunden » 14 mar 2014 22:36

Hvodan går det der inde?

Jeg håber du er kommet videre med at arbejde med din angst og at du har fået det bedre. Skriv lige et pip her på bloggen og rund den af, hvis du føler at du ikke længere har brug for den.

Varme weekendhilsner på en stormfuld aften

MariaLykke

Indlæg af MariaLykke » 15 mar 2014 08:31

Hejsa :)

Jeg kan da sige, at jeg ikke har haft nogle anfald i små 2 uger... Hvilket er rigtig dejligt! :D jeg kan dog ikke sige at jeg slet ikke tænker over angsten mere... I aften skal fx til en fest og så bliver jeg nervøs for at jeg skulle få et anfald, selvom jeg ikke har haft et længe! Så jeg føler stadig at jeg har brug for at tale om tingene og tage mine besøg nede hos lægen her i den nærmeste fremtid! Synes måske at den deciderede angstfølelse, er blevet til en underlig tristhedsfølelse der titter frem i ny og næ... Kender du det?

Dejligt at høre fra dig!

Håber du nyder weekenden :)

konglunden

Indlæg af konglunden » 17 mar 2014 20:35

Gooo aften

Dejligt at høre at du har fået det bedre. Husk nu at følge det til dørs. :wink:
Man kan nemt blive fristet til at sige at det er overstået. Det har jeg selv gjort mange gange i løbet af mit liv. Det er først nu at jeg har måtte indse at det ikke har været overstået, men bare har været i ro. Nu har jeg dog fået fat i den lange ende og er begyndt min behandling på Sct. Hans. Det går rigtig godt og jeg er næsten tilbage på fuld tid på arbejde.
Husk nu at man ikke kan helbrede sig selv for angst, men at man kan blive fuldstændig rask via en målrettet professionel indsats.

Mange Trygge aftenhilsner

Konglunden

MariaLykke

Indlæg af MariaLykke » 17 mar 2014 21:20

Godaften... :)

Hvor er jeg glad for at høre at det går godt med arbejde og din behandling...

Jeg er stadig fast besluttet på at fortsætte mine besøg hos lægen selvom jeg har haft det godt i noget tid. Mærker stadig humørsvingninger så jeg har stadig noget der skal arbejdes med! Skal til samtale nr. 2 på torsdag - det er jeg spændt på.

Har du lidt af angst længe?! Hvis jeg må spørge :)

Håber du har en dejlig aften! :D

konglunden

Indlæg af konglunden » 18 mar 2014 12:48

Hejsa

Du må gerne spørge. Svaret er ja. Jeg har lidt af angst længe, faktisk livslangt. Jeg har desuden lidt af livslang depression. Desværre har jeg, ind til for ganske nylig, ikke været klar over at jeg har lidt af angst! Min derpession har lagt et tungt og solidt låg oven på angsten, så jeg kun har mærket den lejlighedsvis uden at indse at jeg led af angst. I forbindelse med nogle positive livsforandrende begivenheder, som jeg har oplevet de sidste 4 år, er min despression lettet for til sidst at forsvinde helt her omkring nytår. Desværre stod jeg jeg så tilbage med den nøgne angst. Den kom fuldstændig bag på mig og jeg havde intet forsvar til at bekæmpe den med. Jeg indså derfor at jeg blev nød til at blive indlagt og få akut hjælp til at håndterer den. Jeg ved at jeg er på vej til at komme af med angsten og jeg er fuld af optimisme. Jeg glæder mig allerede til mit næste besøg på Sct. Hans på mandag.
Når det er sagt, vil jeg lige understrege at det er hårdt. Jeg har generaliseret angst og panikangst, hvilket betyder at jeg har angstsymptomer stor set 24 timer i døgnet. Du kan sikkert forestille dig hvordan det er :wink: Heldigvis har jeg også episoder, hvor jeg kan glemme den, hvilket betyder at jeg ved at den vil forsvinde en dag. Måske kommer den igen? men så ved jeg hvad det handler om og hvad jeg skal gøre.

Forsat god dag

Varme & trygge hilsner her fra

MariaLykke

Indlæg af MariaLykke » 18 mar 2014 19:34

Det lyder som en lang kamp du har været igennem... Hvor er det fantastisk at du endelig føler at det går den rigtige vej. Føler mere at min angst nærmest kom som et lyn fra en klar himmel. Har aldrig haft depressioner eller lignende før... Der ligger sikkert nogle ting til grund for at det pludselig kom til udtryk i form af angsten og det må jeg prøve at finde frem til. Som du siger, så kommer man ikke selv igennem angsten. Man må lære at bearbejde den...

Ha' en dejlig aften :)

konglunden

Indlæg af konglunden » 20 mar 2014 10:59

Gooo formiddag

Du skal nok komme af med din angst. Tænk på at du er i gang med at gøre noget ved det lige nu. Tænk også på at angst næsten altid handler om essentielle problematikker f.eks. Jeg er bange for at dø...., Jeg er bange for at miste....., Jeg er bange for hvad andre..... Jeg antager at du er væsentlig yngre end mig, så du er kommet i gang i god tid.
For mit eget vedkommende kan jeg kigge tilbage på de sidste 30 år af mit liv, hvor angst og depression har styret det. Det er ikke lige det fedeste, men det er meget rart endelig at finde svaret på hvorfor famile, akademisk karriere aldrig rigtig blev til noget og omgangskreds først lige er kommet i gang for nylig. Desuden har det været en lettelse at få bekræftiget af min egen familie er binde gale og jeg nærmest er blevet opdraget til at være sindsyg. Det er kun delvist lykkedes mig at bryde den sociale arv. Til gengæld er det lykkedes at bryde den psykiske arv. Jeg kan med stolthed sige at jeg er den første i vores famile som ikke er sindsyg.... :D og det er ikke så ringe endda.... :wink:

Forsat god dag

MariaLykke

Indlæg af MariaLykke » 20 mar 2014 19:32

Hej igen :)

Det er fedt, at du er så god til at fremhæve de positive ting i din situation... Det beundrer jeg virkelig. :) jeg er 28 år og har som sagt kun kæmpet med angsten siden januar måned.

Har i dag været ved lægen og jeg har fået henvisning til terapi, hvilket jeg er så glad for... Jeg har jo været så bange for at noget har været galt med mit hjerte, så jeg blev sendt afsted til at få lavet et EKG i dag, hvilket er super, MEN nu har jeg det af helvedes til fordi jeg skal gå og vente på at få et svar... Selvom sygeplejersken sagde at det så fint ud, så tænker jeg om lægerne nu finder noget... Og jeg er konstant fokuseret på hjertet! Jeg har haft det så godt de sidste to uger og nu føler jeg bare at jeg skal gå og ha det elendigt indtil resultaterne kommer og jeg får afklaring! :cry:

Håber du har en bedre dag end mig!

Varme hilsner herfra...

konglunden

Indlæg af konglunden » 20 mar 2014 19:54

Ååååh nej din stakkel. Sikke noget møg at du skal gå og være bange. Tænk på at dit EKG er normalt. Du er sikkert en pige som træner. Tænk på at du har løbet eller dyrket sport med høj intensitet inden for de sidste tre måneder ude at dø af et hjertestop. Derfor dør du hverken i aften, i morgen eller i løbet af weekenden. Husk på at ekstasystoler faktisk er et tegn på at du er i god form. Du behøver derfor ikke at vente på et svar før du får det bedre og bliver mere tryg. Faktisk får du det bedre allerede nu, mens du læser de her ord. Du slapper af og bliver tryg. Du tænker på at i morgen er det ugens bedste dag: fredag og at du skal se nogle dejlige mennesker i løbet af weekenden. Splat ud i sofaen og se noget hjernetomt tv og sørg for at have nogle sociale aftaler i løbet af weekenden. Tag til træning lørdag formiddag og nyd det. Har du ikke fortjent en smoothie bag efter? Det synes jeg du har... :D

God fornøjelse

P.S.
Jeg skal selv ud og klatre i morgen aften. Kombinationen af nervemedicin og klatring er åbenbart et hit. Det er aldrig gået bedre på klatrevæggen.... :D

MariaLykke

Indlæg af MariaLykke » 20 mar 2014 20:44

Min form er desværre ikke så god i øjeblikket... Angsten holder mig fra at træne og ja jeg ved det er rigtig dumt, fordi træning gør dig gladere. Så det er højst blevet til en lang gåtur i ny og næ... Tror det kom lidt bag på mig at jeg pludselig skulle ud og ha det tjekket med det samme, så dagen blev bare så stresset. Og ja, så røg jeg lige tilbage i ængsteligheden igen...

Jeg skal til Odense og besøge en veninde og fejre hendes fødselsdag i weekenden. Håber mine tanker kan komme over på noget andet...

Jeg vil gerne fortælle dig, at du er en kæmpe stor hjælp for mig... Tusind tak for alle de opmuntrende ord du altid har at byde på. Det er rart at skrive med én der forstår hvordan den dumme angst føles!

Ha' en fantastisk aften :D

konglunden

Indlæg af konglunden » 21 mar 2014 12:53

Gooooo weeekend

Jeg har sendt dig en personlig besked. Er den kommet frem? :D

MariaLykke

Indlæg af MariaLykke » 21 mar 2014 13:32

Nej det er den ikke..! Men den kommer nok :D

God weekend!!! :D

MariaLykke

Indlæg af MariaLykke » 23 mar 2014 12:32

Heeej...

Håber du har en fantastisk weekend... Har stadig ikke modtaget din besked! Mystisk...! :D

konglunden

Indlæg af konglunden » 23 mar 2014 18:55

Jeg prøver lige igen...... :D

Besvar