Er fysisk syg 24/7..

Panikangst er en stærk angst, som pludseligt opstår - gerne ledsaget af en følelse af at være ved at besvime eller dø.
Besvar
Mig123

Er fysisk syg 24/7..

Indlæg af Mig123 » 09 jan 2011 21:56

Hej alle.....

Jeg er lidt i tvivl omk. hvorvidt hvor mange af jer der lider af fysiske symptomer hele tiden? Det gør jeg nemlig stort set - og det driver mig til vanvid.... Svimmelhed, hovedpine, trykken i hovedet, ørhed,til tider hedeture, kvalme, trykken i bryst op og ned osv osv..... Jeg har selvfølgelig gode og dårlige perioder - men de sidste 2 måneders tid har jeg bare været rigtig sløj.... Jeg tænker at jeg selvfølgelig lider af stress og angst og at jeg åbenbart er meget følsom siden alle mine tanker går direkte over i fysiske symptomer konstant.....Det må vel være en slags kronisk stress/ generaliseret ansgt.... Jeg får også panikangst og socialangst, men det mærkes jo på en helt anden måde end den ulmende "sygdom" jeg mærker hele tiden... Er snart ved at blive bims af at opsøge læger, psykologer osv. konstant. Den rette hjælp er dog stadig ikke kommet til mig... Har lidt af dette i over 10 år nu - og prøver da at leve et "almindeligt" liv og skubbe sygdommen væk - men det er stadig ikke lykkedes....

KH mig

millegn

Re: Er fysisk syg 24/7..

Indlæg af millegn » 09 jan 2011 22:12

Mig123 skrev:Hej alle.....

Jeg er lidt i tvivl omk. hvorvidt hvor mange af jer der lider af fysiske symptomer hele tiden? Det gør jeg nemlig stort set - og det driver mig til vanvid.... Svimmelhed, hovedpine, trykken i hovedet, ørhed,til tider hedeture, kvalme, trykken i bryst op og ned osv osv..... Jeg har selvfølgelig gode og dårlige perioder - men de sidste 2 måneders tid har jeg bare været rigtig sløj.... Jeg tænker at jeg selvfølgelig lider af stress og angst og at jeg åbenbart er meget følsom siden alle mine tanker går direkte over i fysiske symptomer konstant.....Det må vel være en slags kronisk stress/ generaliseret ansgt.... Jeg får også panikangst og socialangst, men det mærkes jo på en helt anden måde end den ulmende "sygdom" jeg mærker hele tiden... Er snart ved at blive bims af at opsøge læger, psykologer osv. konstant. Den rette hjælp er dog stadig ikke kommet til mig... Har lidt af dette i over 10 år nu - og prøver da at leve et "almindeligt" liv og skubbe sygdommen væk - men det er stadig ikke lykkedes....

KH mig
hej med dig.
jeg har det på præcis samme måde som dig.. jeg føler mig og fysisk syg hele tiden og det er ikke til at holde ud! 10 år er længe du har haft angst.. har du været på medicin?? jeg føler med dig og ved selv hvor svært det er at leve et liv med angst.
kh mille

AnjaBendix
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Indlæg af AnjaBendix » 10 jan 2011 00:31

Hej
Det lyder som om du selv har fat i en god løsning, nemlig at få lidt mere kontrol over dine (automat)tanker, for det bliver menlig for meget, både psykisk og fysisk hele tiden at være på vagt.
Jeg har haft rigtig god erfaring med at begynde at stille spørgsmålstegn ved mine tanker. Det lyder ret banalt, men er virkelig effektivt. En hurtig model ser sådan ud:
1) Hvilken tanke er den mest domminerende/skræmmende?
2) Kan du være 100% sikker på at tanken har ret?
3) Hvad siger din erfaring dig?
4) Kan den modsatte tanke være mindst lige så sandsynlig?
Du kan selv tilføje masser af "opklarings spørgsmål", formålet er udelukkende at du finder ud af hvor meget hold dine tanker egentlig har i virkeligheden. Når du har gjort det, tror du ikke længere bare automatisk på de tanker der popper op hos dig, hvorfor din krop heller ikke i samme grad vil tro på dem, og de fysiske synptomer vil langsomt begynde at forsvinde igen.
Ved godt det er hårdt arbejde, at der er tanker nok i forvejen og at det i starten kan virke lidt tosset sådan at stille sig selv spørgsmål, men min erfaring er at det virker, og virker hurtigt.
Kærligst Anja Bendix www.anjabendix.dk

May

Indlæg af May » 03 maj 2011 09:21

Rigtig god bog omkring panikangst og socialfobi. Der er blandt andet et afsnit om de fysiske reaktioner, man får og hvorfor. Den har hjulpet mig meget: "Kognitiv behandling af panikangst og socialfobi" af Esben Hougaard.

Besvar