Stoppede brat med SSRI

Panikangst er en stærk angst, som pludseligt opstår - gerne ledsaget af en følelse af at være ved at besvime eller dø.
Besvar
Joakim von Angst

Stoppede brat med SSRI

Indlæg af Joakim von Angst » 05 dec 2010 08:54

Hej allesammen jeg har nu været plaget af angst i en 6 måneders tid ca. Det startede i fængslet da vi blev låst inde den ene aften (i åbent fængsel låser de cellen fra 22-07) og det endte op med at de troede jeg skabte mig så jeg røg i isolation.. At have slemme tilfælde af angst i et lillebitte rum uden vinduer og døre eller andet end en stol og en madras var virkeligt ubehageligt.. De fleste med angstanfald kan nok forestille sig hvordan det ville være at være spærret inde så længe i et lorterum uden at have en jordisk chance for at få frisk luft!
Men jeg fik afsonet mine 40 dage og kom ud igen (vel at mærke noget mærket af situationen)! Jeg vidste ikke hvad jeg fejlede - om jeg var blevet sindsyg eller om jeg virkeligt var ved at dø!

Jeg googlede så bare "Angst" og vupti - med et kunne jeg se at jeg ikke var den eneste og at det var ufarligt, og hvor var det dog bare en lettelse!

Jeg startede på Citalopram 40 mg og efter 3 uger havde jeg stort set ikke angst mere! Jeg havde dog sindsygt mange bivirkninger - jeg er 23 og kan ikke huske hvornår jeg sidst har haft sex med min bedre halvdel, hvilket gjorde at jeg ikke følte mig som en rigtig mand mere. Ud over det så kunne jeg ikke sove OVERHOVEDET så jeg fik altid 2-3 sovepiller og måtte vente 1½ time på at falde i søvn for at få 4 timers søvn..

Dette var meget ubehageligt for min kæreste da jeg åbenbart hallucinerer ret meget på sovepiller og ingen erindring har om det dagen efter! Det eneste jeg kunne huske var de mange mareridt og det tager altså på sjælen at se sin familie og kæreste blive skudt og kørt ned nat efter nat! Kort sagt så blev jeg bare træt af både sovepiller og lykkepiller så tog en kold tyrker (ikke så smart)!

Det er nu næsten en uge siden - de første 5 dage har været et HELVEDE.. Har haft så meget kvalme og været så svimmel at jeg ikke har kunnet stå op eller endda sidde til tider! Så de sidste 2 dage har været okay men da jeg skulle sove i nat efter at have været oppe 26 timer pga søvnløshed så var jeg så træt at jeg røg i en tilstand jeg har svært ved at beskrive..
Jeg sov og var vågen på samme tid og var lige på grænsen til at få mit første angstanfald igen i 2-3 måneder! Det underlige var bare at det var som om min krop ikke havde registreret at jeg var vågen og kunne ikke rykke mig eller bevæge mig de første 10 sekunder.. Så selvom jeg var HELT vågen og sad op i sengen så hallucinerede jeg (håber jeg da hehe) for jeg så en stor lilla ting flyve rundt inde i soveværelset så jeg måtte råbe på min kæreste og hun fór op og tændte lyset og vupti så var den væk.. Jeg var MEGET mærket af situationen for jeg var så træt men turde ikke sove! Nu her morgenen efter så er der absolut INTET - det kommer kun når jeg er lige ved at glide ind i drømmeverdenen!

Så mit spørgsmål er følg:
Er der nogen der nogensinde har prøvet noget lign.? Jeg er bange for jeg er ved at miste forstanden :S

Og mon det går væk længere henne i forløbet?

Ps. der sidder nok nogle som er nysgerrige hvorfor jeg røg i fængsel og det er også lidt vigtigt for mig at folk ved jeg ikke er en dum kriminel!
Der var en fyr som kørte mit sidespejl af og prøvede så at stikke af - hvilket resulterede i at jeg kørte efter ham for at få hans nummerplade! Han giver op og hopper ud af bilen og slår mig så på siden af hovedet. I ren refleks så får han en lige tilbage så han sætter sig på røv og albuer (skal lige siges jeg er amatørbodybuilder og vejer 110 kg) så var NOGET større end ham.. I retten fik han så 2 venner til at lyve - det og så det faktum at jeg var meget større end ham resulterede i at jeg måtte sige farvel til familie og bekendte i 40 dage på trods af jeg er ustraffet og havde gode personlige forhold.. Tak til det danske retssystem hehe!

Joakim von Angst

Re: Stoppede brat med SSRI

Indlæg af Joakim von Angst » 05 dec 2010 15:44

Det var sku ikke meget hjælp der var at komme efter herinde! Nogen der ved om der er andre forum hvor der evt. kunne sidde en sjæl med de svar jeg leder efter?

Martin Christensen

Indlæg af Martin Christensen » 05 dec 2010 17:21

Det er helt almindeligt ifb med angst og søvnmangel, at være i en "zombie" tilstand, hvor virkeligheden synes meget drømmeagtig.

mvh martin

Joakim von Angst

Indlæg af Joakim von Angst » 05 dec 2010 18:04

Hej Martin mange tak for svar! Zombie tilstand - lyder ikke lige saa rart men passer meget godt hehe

Chugie89

Indlæg af Chugie89 » 05 dec 2010 19:42

Hej Joakim. :)
Puhah, jeg kender den tanke alt for godt, med at være bange for at miste forstanden. Jeg startede selv op på Citalopram 20mg, og jeg kunne bare ikk sove, selvom jeg var totalt træt, så kunne jeg bare ikk sove. Jeg har lidt af panikangst i godt 5 mdr. og er bare ved at være mæt nu. Men det går fremad.. Jeg havde ved Citalopram flere bivirkninger end virkning. Men ingen hallucinationer... Jeg gik over på noget der hedder Mirtazapin, og dem blev jeg nærmest bedøvet af (zombie tilstand.) så nu er jeg med aftale med lægen ved at trappe ud. Da jeg ikk tror de hjælper mig. Og regner med mine samtaler hos min psykolg er vejen frem.
Er 21 år, en pige. Og det har taget meget hårdt på mig selv, men ikk mindst min familie.. :(
Hvis du har brug for at snakke, er du velkommen til at til føje mig på MSN suzan_hansen@forum.dk

Jeg ved hvordan du har det, og du er bestemt ikk alene, med den uro og de bekymringer.

Besvar