Kureret - du kan også

Panikangst er en stærk angst, som pludseligt opstår - gerne ledsaget af en følelse af at være ved at besvime eller dø.
gch
Geografisk sted: Odense

Indlæg af gch » 26 sep 2006 19:57

Jeg synes også det lyder som en rigtig god ide med sådan et angstseminar. Men til gengæld mener jeg ikke at det er smart at afholde det i København. Det vil afskære ½-delen af Danmarks befolkning fra at være med. Jeg foreslår en mere central placering, som Fyn eller Trekantsområdet. Så er der ikke nogen, der skal køre mere end et par timer uanset hvor i landet de kommer fra. :wink:

vanstermania

Indlæg af vanstermania » 26 sep 2006 22:06

Kære Majbritt

Nu ved jeg ikke, hvem du tænker på men min far Jørn Beckmann har da ytret mening i medierne i mange år og har også et kæmpe netværk (han aner dog intet om mit initiativ her :lol: ). Jeg tror, det er smartest at se, hvor stor tilslutning vi får, før vi indkalder kavaleriet.

Jeg har nok ikke tid til at stå for alt selv, og det virker som om, viljen til samarbejde er stor her, så jeg tror bare, vi nedsætter en arbejdsgruppe og herefter uddeler ansvarsområder.

Kære Somehow – Findes der en webmaster der evt. kan lave et opslag (en lidt større tråd?)

Vi skal helt klart have alle tænkelige former for behandlere med, forestil Jer at vi med tiden og gennem dette seminar måske finder frem til nogle mere generelle behandlingsformer. Det vil da være en sejr i sig selv.

Kære Gch

Placeringen af seminaret foreslår jeg, finder sted dér, hvor flest muligt kan komme, om det er Skagen eller Gedser – det afgør tilmeldingen. Det er den bedste demokratiske måde at gøre tingene på.

Jeg er virkelig glad for at se den positive holdning til projektet, lad os lige undersøge, hvordan vi sætter en større tråd op. Også i de andre angstfora.

Jeg vil prøve at tænke indholdet til seminaret igennem.

Mvh

David

majbritt71

Indlæg af majbritt71 » 27 sep 2006 06:45

Hej vanstermania.

Altså.. jeg syntes ideen er kanon ! Men jeg tror også at det et vigtigt at få planlagt så meget der nu kan planlægges. En arbejds gruppe lyder også som et rigtigt godt træk :wink: Jeg syntes vi skal kontakte Kamma- formanden for foreningen og via hende, få din brilliante ide slået op her på siden. Det nemmeste ville nu være at lave en "drejebog" ganske enkelt- herefter foreligger du ideen for dem du mener kunne have interresse i at sponsorere dette. Her tænker jeg bla også på sundhedsstyrelsen. Når det er gjort og tilkendegivelserne om sponsorater er i hus, ja så kunne der sendes invitationer ud til div relevante personer, foreninger samt instanser. Det er jo et kæmpe projekt... og jeg glæder mig allerede helt vildt. :shock:

majbritt71

Indlæg af majbritt71 » 27 sep 2006 07:10

Hej vanstermania.

Jeg har sendt en mail til Kamma. Du hører nærmere når svar foreligger.

kh majbritt71

somehow

seminar

Indlæg af somehow » 27 sep 2006 07:44

Kære alle

Nu ved jeg ikke rigtigt hvor I bor, men det er en god idé med en arbejdsgruppe. Jeg bor I københavn og vil gerne mødes med jer :-) Kan ikke tage længere væk end sjælland :-( desværre....

kh

vanstermania

Indlæg af vanstermania » 27 sep 2006 10:19

Hej Majbritt

Ja det er et stort projekt - et seminar lavet af de angstramte selv i kombination med professionelle må da alt andet lige blive fantastisk. Det er super, du har kontaktet Kamma, jeg ser frem til at høre fra hende.

Socialfobi og panikangst læner sig meget op af hinanden, og disse to former må derfor være hovedemner - jeg tror endvidere, det er vigtigt for vores seminar at holde fokus meget stramt.

Jeg kan læse i Socialfobiforummet, at størstedelen ikke tør bevæge sig ud til arrangementer, men her hvor vi alle kommer fra samme skib, så er det mit håb, at vi kan trække selv de allermest bange ud.

Derfor alle , der har gode ideer, kom endelig med dem :idea:

/David

somehow

Indlæg af somehow » 27 sep 2006 11:05

Jeg synes også der skal være fokus, men ved ikke rigtigt om det skal begrænses til disse to angstformer... også dem, men jeg synes måske det kunne holdes på et overordnet plan, med de temaer der er fælles for os alle. Jeg f.eks. lider ikke af socialfobi eller panikangst, men generaliseret og sygdomsangst (enkeltfobi?) (og indimellem noget der ligner agorafobi). Det kunne være fedt at favne så mange som muligt, i forhold til "plenummøderne" med eksperterne og så måske lade workshoppene være mere specifikt rettede....???

Jeg kunne godt tænke mig at lave en hjemmeside til formålet, er der nogen der vil være med? Jeg kan lidt og vil rigtig gerne lære mere... så hvis der er nogen der har overskud og lyst :-) så lad os snakke sammen...

KH

vanstermania

Indlæg af vanstermania » 27 sep 2006 14:10

Hej Somehow

Du har til dels ret - men det er nok bedst at få eksperter samt angstforeningen med på ideen først - hvis de er klar, så skal vi helt klart have lavet en hjemmeside :lol:

/David

majbritt71

Indlæg af majbritt71 » 28 sep 2006 11:18

Hej vanstermania :-)

Jeg har talt med angsforeningen, og de er selv igang med at planlægge noget lign, som skal holdes i Kbh senere på året. De har fået de penge de skal bruge så økonomien er på plads. Men de spørger om der er mulighed for at vi har lyst til at samarbejde med dem og på den måde slå det sammen. Hvis vi har lyst, skal vi sende et oplæg til dem inden 9 oktober. Jeg har skrevet en PB til dig, så læs lige denne også :D

Kh majbritt71

TiKa
Geografisk sted: Falster

Indlæg af TiKa » 28 sep 2006 18:55

Hej med jer.

Vil bare lige sige at det lyder super spændende det i har gang i her.

Kh TiKa
TiKa

vanstermania

Indlæg af vanstermania » 29 sep 2006 12:10

Hej Tika

Tak for interessen - jeg er sikker på, vi har noget stort på vej her. Vil nu bruge den næste tid på at finde ud, hvilken konstellation vi skal gå efter. Om det skal være i et samarbejde med Angstforeningen, eller om det skal stå alene, og hvordan agendaen skal se ud.

Jeg kunne forestille mig, at mange af de mennesker, der lider af socialfobi ikke vil se en barriere i at møde op til sådan et seminar, netop fordi vi alle er bedvidte om lidelserne og derfor ikke fremstår som "fremmede" eller "tåbelige". Min hypotese er, at man i et trygt forum langsomt skal udleve nogle af de læringmekanismer, man har gennemgået i løbet af seminaret.

Derfor jo mindre grupper man starter i, desto mindre grund er der til at sidde og være bange for, det bliver ens tur til at fortælle om én selv foran en masse mennesker, eller gå i panik, fordi der optræder en situation, hvor man ikke "tør" dratte om. Det handler om at eliminere disse tanker, og en god måde for mig har blandt været humor. Men alt dette er bare elementer i, hvad jeg tror kunne blive et helt fantastisk seminar.

Majbritt - har sendt dig mail.

Bedste hilsner

David

majbritt71

Indlæg af majbritt71 » 29 sep 2006 21:30

Hej David.

Tak for din hilsen :D

kh majbritt71

Dittemadsen42

Re: Kureret - du kan også

Indlæg af Dittemadsen42 » 24 jan 2019 23:46

Hej vanstermania
Jeg ønsker sådan at blive klogere på angsten
Er det muligt du vil dele med os, hvilken kognitiv terapist og hvilken hypnotisør du brugte?
Jeg er pt. Ved at undersøge body sds, akupunktur, zoneterapi, psykolog samt kraniesekral terapi (staves)
Jeg er SÅ glad for at du har fundet din vej i det, det giver mig håb for at jeg også finder min!
Jeg syntes det har været noget af en rusketur og bare det at jeg skriver *har*, varmer, da jeg stadig er meget ramt. Både kropsligt og psykisk. Rungen i ørene, sovende lemmer, ja selv tungen!!! Og sløret syn. Angsten har heldigvis trukket sig, men jeg mærker den stadig og det er blevet mit indtryk at den vil mig noget. Jeg har også en trang til at kontrollere alt i mit liv, og jeg nikker genkendene til din historie om spiseværring.
Igen, så fantastisk med din glade historie, jeg håber i får min herinde engang i fremtiden !!!
Ps. Jeg ved tråden er gammel men den dukkede op da jeg googlede, håber jeg kan vække den igen 🙈
Mvh Ditte

Besvar