Vilkår og regler

Vigtige informationer vedrørende dette webforum
Besvar
Brugeravatar
Liza admin
Indlæg: 51
Tilmeldt: 08. maj 2010 23:55
Geografisk sted: København
Kontakt:

Vilkår og regler

Indlæg af Liza admin »

Statistik over besøg fra bots
Statistik over besøg fra bots
Dette forum blev oprettet onsdag den 9. jul 2003 kl. 09:56. 16 år er rigtigt mange år i "internettid". Meget længe troede de fleste, at internettet ene og alene var et gode. Siden er der kommet mange problemer til såsom hacking, spamming, phishing overvågning og manipulation med mere.

Hvad dette forum angår, er der gennem tiden blevet klaget over, at indlæg i forummet kan findes på søgemaskiner som f.eks. Google. I 2011 bad jeg Google om at ophøre med at indeksere forummet. Hvis forummets statistik over besøg fra diverse indekseringsrobotter står til troende, så har Google efterlevet dette påbud.

Google er imidlertid blot en blandt mange andre søgerobotter. Ikke alle respekterer ønsker og påbud om at lade være med at besøge bestemte internetsider, men igen ifølge forummets egen statistik, ser det godt ud. Jf. det vedhæftede billede fra forummets administrationssider.

Nu er der så tale om, at en forfatter vil gengive indhold fra dette forum i sin nye bog.

Derfor har jeg foretaget nogle ændringer som gælder fra og med den 30. september 2019:
  • Gæster og bots har ikke længere adgang til andre fora eller indlæg end dette. Man skal mao. være oprettet som bruger for at kunne anvende forummet.
  • Det er ikke tilladt at gengive indhold oprettet fra og med den 30. september 2019 fra dette forum uden indlægsskriverens/brugerens udtykkelige tilladelse. Indlæg oprettet før denne dato har været offentligt tilgængelige og der er derfor ikke begrænsning på gengivelse af materialet. Der henstilles dog meget kraftigt til, at heller ikke materiale fra før den 30. september 2019 anvendes uden indlægsskriverens udtrykkelige tilladelse. Der kan i denne forbindelse henvises til, at enhver bruger ved oprettelse af sin profil eller konto skal godkende forummets vilkår, som bl.a. omfatter følgende passus:
    "Som bruger indvilliger du i at al information du har skrevet, bliver lagret i en database. Selvom denne information ikke vil blive videregivet til tredjemand uden dit samtykke, vil hverken "Angstforeningens forum" eller phpBB blive holdt ansvarlig for ethvert hackingforsøg, som kan medføre at dataene bliver kompromitteret"
    (min fremhævning)
Så vidt andres ansvar og mit ansvar som forumadministrator. Nu er turen kommet til dig som bruger!

Før du opretter dig som bruger og begynder at oprette indlæg eller svare på andres indlæg herinde, så tænk over, hvor du er - og hvor du ikke er.

Du befinder dig på internettet lige nu. Kan ske du sidder derhjemme i dit private hjem, men internettet er alt andet end privat, lukket og fortroligt.

Hvordan har du fundet dette forum? Måske fandt du det via vores hjemmeside, men hvordan fandt du så den? Var der en søgemaskine involveret - f.eks. Google?

Læste du nogle af indlæggene, før du selv begyndte at skrive herinde?

Andre har nok gjort nogenlunde som dig og har måske læst nogle af dine indlæg, før de selv oprettede sig som bruger og begyndte at skrive/besvare indlæg.

Jeg har dog gjort, hvad jeg kunne for, at det ikke kan lade sig gøre fremover, idet gæster ikke længere kan læse indlæggene. Alle læsere (og forfattere) skal nu været oprettet som brugere af forummet.

Men bemærk: Hvis du vil være helt sikker på, at intet om hvad du foretager dig, tænker, føler eller fejler, kan opfanges af andre, så hold dig meget langt væk fra internettet!

Mens jeg har siddet og brygget på dette skriv, har jeg set Deadline på DR2. Der er et interview med filosoffen Shoshana Zuboff om overvågningskapitalisme. Det er ikke for sarte internetsjæle! Hermed link til interviewet - https://www.dr.dk/tv/se/deadline/deadli ... 29#!/07:18 - men vær venligst opmærksom på, at også dette er på eget ansvar.
Mange venlige hilsner
Liza
Besvar
Angstforeningens forum : Ansvarsfraskrivelse