Værst når det er mørkt?

Generaliseret angst er en konstant indre uro og bekymringer i det daglige.
Besvar
Lant

Værst når det er mørkt?

Indlæg af Lant » 16 nov 2018 22:22

Er der nogen af jer som oplever at symptomerne bliver værst når det begynder at blive mørkt om aftenen? I forbindelse med depression hører man jo at det oftest er omvendt: Værst om morgenen, og så bedres det gradvist og er bedst om aftenen. I mit tilfælde er det omvendt. Så jeg tænker om det kan være angst jeg har, eller andet? Et af de tydelige symptomer er at det altid er bedst om morgenen, men når det begynder at blive mørkt får jeg sådan en knugende fornemmelse som både kan minde om angst og depression. Det føles lidt som....en en dyster forudsigelse.. eller sådan noget. Eller som om man har fået eller skal få en dårlig nyhed. Eller som om man går rundt og ved et eller andet dårligt/trist/ubehageligt. Er der nogen som kender følelsen? Den kan også opstå når der er overskyet og på den måde mørkt udenfor, eller når vi når hen til sidst i oktober. (Ja, jeg har fået tjekket at jeg ikke mangler d-vitaminer)

MariaM

Re: Værst når det er mørkt?

Indlæg af MariaM » 20 jul 2019 14:25

Jeg kender godt følelsen. Min angst er tit værst om aftenen, som om alting er lidt værre/mere håbløst om aftenen. Angsten kan også gøre det rigtig svært at falde i søvn, fordi når jeg ligger i min seng er det lige der det er sværest at holde tankerne ude.

EsbenAndersen

Indlæg af EsbenAndersen » 20 jul 2019 19:17

Jeg har oplevet at være mere melankolsk når det er mørkt. Det er ikke noget, der har generet mig.

Ida_W

Indlæg af Ida_W » 13 sep 2019 11:04

Jeg har lige læst dit indlæg om, at du får det skidt, når det bliver mørkt, og jeg kan genkende alt fra det du beskriver. Jeg ved godt, at dit indlæg er nogle måneder gammelt, men jeg er ny herinde og er meget interesseret i at høre, om du har fået det bedre og/eller hvad du gør for at få det bedre. Jeg har den form for angst rigtig meget for tiden, i lange perioder er jeg dog fri for den, men denne gang har den varet længere end tidligere, og det er meget ubehageligt. Jeg har bestilt en tid hos min læge, men inden jeg kommer til hos ham vil det være rart at høre fra ligesindede.

Besvar