Nogen der oplever?

Generaliseret angst er en konstant indre uro og bekymringer i det daglige.
Besvar
Brugeravatar
Asada

Nogen der oplever?

Indlæg af Asada » 07 jun 2012 19:09

Hej med jer.

Nogen af jer der oplever en tryggen i hovedet sammen med en form for pulserende susen for ørene?

Lidt ligesom ens trommehinder blafrer.

Gir det mening?

Ambition+

Re: Nogen der oplever?

Indlæg af Ambition+ » 08 jun 2012 11:38

Hejsa

Det kan sagtens være en bivirkning af angst eller din medicin ( hvis du får dette) men det kan osse være en indikation af et mindre forhøjet blodtryk evt pga medicin. Det er om akut behandlingskrævende ved feks Lægevagten men til egen læge mandag. Hvis det er det sidst nævnte kan din læge ordne det :-) det er efter egen erfaring jeg snakker ud fra. Har selv oplevet det du taler om.

Ambition+

Indlæg af Ambition+ » 08 jun 2012 11:40

Der sku stå IKKE akut... Absolut ikke akutbehandlingskrævende! Undskyld.. Er lidt træt i dag.

Brugeravatar
Asada

Indlæg af Asada » 08 jun 2012 17:28

Tak for svaret.
Fik det igen her til aften.
Blev uvenner med en ven.
Også begyndte det og trykke i hovedet og bliver en smule svimmel.
Det gør ikke ondt. Men man bliver sådan lidt ør i bøtten.
Og jeg bliver skide nervøs for det skulle være noget alvorligt som en blodprop eller hjerneblødning.

Må se hvad lægen siger på mandag.

Ambition+

Indlæg af Ambition+ » 08 jun 2012 19:32

Jeg kan berolige dig med at hvis det var en hjerne blødning ville du slet ik være i tvivl. Man er virkelig syg af det. Kan ik tale ordentlig, lammelser i dele af ansigt eller ude af stand til at rejse sig.. Altså det er så langt væk fra normalen, at man ik er i tvivl :-)
Men ja altid godt at få tjekket sit blodtryk ved lægen, :-) for det er da ubehageligt men hvis man ved at det er en bivirkning så opleves det ikke altid så slemt ;-)

Malou
Geografisk sted: midtjylland

Indlæg af Malou » 08 jun 2012 20:34

Hej
Jeg havde en periode på nogle måneder for et par år siden med susende lyd i ørene... var sikker på jeg havde tinitus og jo mere jeg lagde mærke til den, jo tydligere blev den... den var der hele tiden og specielt når jeg fx skulle sove. Så lå jeg og lyttede og blev mere og mere angst.... MEN den forsvandt, da jeg ikke fokuserede på den mere.... (fandt nok et andet symptom at lægge mærke til :) ).... Får også et tryk i hovedet, når jeg bliver angst... kan helt mærke hvordan det kommer og nærmest trykker sig op igennem hovedet... hver gang jeg er angst.... Så dine symptomer kan nemt være angst... ER ret sikker på at du ikke vil kunne mærke en apopleksi (hjerneblødning/blodprop) på den måde :) Det vil du mærke andre steder afhængigt af hvor i hjernen der sker noget.... Håber du har fået ro på :D Hilsen Malou
Alt hvad du fuldstændig accepterer, vil føre dig til fred.... Lad livet være i fred!

Brugeravatar
Asada

Indlæg af Asada » 08 jun 2012 21:32

Mange tak til jer begge 2.
Det hjalp rent faktisk.

Tak

ChristianB

Indlæg af ChristianB » 18 jun 2012 18:03

Jeg kender totalt det du beskriver det og har også tænkt præcis som dig, og gør det stadig engang imellem. ER blevet testet for al verdens ting og jeg er her endnu, andet kan jeg ikke sige. Det er super ubehageligt især når man blir bange for hvad det er. Men efterhånden så tænker jeg bare; så kom dog forhelvede så ske hva der skal ske.

Jonathan_Jorgensen

Indlæg af Jonathan_Jorgensen » 26 jul 2012 00:05

Kender det rigtig godt... Mit ansigt bliver meget påvirket af min angst. Hyletonerne i mine ører som altid er der bliver meget værre, og jeg kan mærke sjove trykkende fornemmelser forskellige steder på hovedet - øjenbryn, mund, hovedbund. Det strammer ligesom. Men det er lidt forskelligt hvor det er... :)

Besvar