Skidebange for samtale på kommunen.

Generaliseret angst er en konstant indre uro og bekymringer i det daglige.
Besvar
Teresa

Skidebange for samtale på kommunen.

Indlæg af Teresa » 02 jan 2010 21:52

Jeg har nu igen modtaget et brev fra kommunen om at jeg skal op til samtale omkring job osv...

Jeg fik næsten panikanfald da jeg bare LÆSTE brevet. Kan slet ikke tåle at skulle møde op kl 9 om morgenen hos én jeg slet ikke kender og som ofte behandler folk som lort, fordi de tror man bare går hjemme og inkasserer pengen fra kommunen for sjov...
... Også alle de trusler der kom med brevet om at hvis jeg ikke mødte så ville de tage kontanthjælpen tilbage osv... og en masse paragraffer om hvad DE havde ret til og hvad JEG IKKE havde ret til...

Jeg har modtaget kontanthjælp siden 1 sept, og dette er mit nr. 2 brev ang jobsamtale... første gang undgik jeg det fordi jeg var så ekstrem syg og psykologen skrev at jeg slet ikke måtte presses...

Nu sidder jeg bare hér og har ondt i maven og angst pga det lorte-brev... Bare jeg dog kunne tage det i mit eget tempo. Der er ikke noget jeg hellere vil end at være rask og kunne tage uddannelse og passe job...

Pis... og snøft... Jeg aner ikke hvad jeg skal gøre...!

lilleluna

Indlæg af lilleluna » 03 jan 2010 00:53

Kære Teresa

Jeg ved lige præcis hvordan du har det med brevet. Bare det at der kommer et brev fra kommunen kan gøre at man ryster på hele kropppen når man skal åbne det. Du har åbenbart ikke haft de bedste oplevelser med sagsbehandlere...

Jeg har selv prøvet hele møllen og håber at du kan finde en du kan tale med inden...

Jeg har været så heldig at jeg inden sådanne møder kunne maile til min sagsbehandler - det tog lige toppen af angsten. Og når hun skrev at jeg ikke behøvede at være bange, så lærte jeg efter nogen år at stole på hende.

Måske kan du maile til din sagsbehandler og fortælle hvordan du har det. Bare et forslag , men måske ikke godt for dig ?!

Jeg ville gerne kunne støtte dig...men kan ikke andet end at give dig et kram og håbe at det kommer til at gå...

Teresa

Indlæg af Teresa » 03 jan 2010 11:51

Hej Luna.

Tak for dit svar..

Ja snakke med hende inden skal jeg ihvertfald... for jeg kan IKKE møde op kl 9 om morgenen. Min angst er absolut værst om natten og morgenen, så det er udelukket at skulle møde op så tidligt.

Puh... jeg håber virkelig hun er sød og forstående....

Hvor er det bare noget lort at man ikke kan få fred til at blive rask igen... :-(

lilleluna

Indlæg af lilleluna » 03 jan 2010 21:56

Jeg kom lige i tanke om , at jeg har været så heldig at min sagsbehansler kunne komme hjem til mig fordi jeg baaare ikke kunne møde op .
Måske kunne det være en løsning som hun/han vil acceptere..
Giver dig lige et knus og kram..Tænker på dig..

Teresa

Indlæg af Teresa » 03 jan 2010 22:07

Tak Luna... dét kunne være en mulighed hvis alt andet glipper... Jeg HÃ…BER jeg kan klare det selvom jeg ved at det bliver med MEGET angst på vejen :-(

Men tak for oplysningen...

Teresa

Indlæg af Teresa » 05 jan 2010 14:30

Hejsa...

Jeg har sendt denne e-mail til sagbehandleren. Syntes i den beskriver det godt nok?

Hej Ulla.

Jeg har fået brev fra dig hvor der står at jeg skal møde op hos jer d. 19-01-10 kl. 09.00.

Jeg har så det problem at jeg siden august har haft en massiv angst og er blevet sygemeldt af både psykolog og læge. (I skulle gerne have en længere udtalelse fra psykolog liggende)
Jeg kan sige at det så småt går fremad og at jeg stadig ser psykologen 1-2 gange om ugen. Jeg har dog stadig ekstremt svært ved fx at møde op til møder på bestemte tidspunkter, jeg ved ikke hvorfor, men psykologen siger at jeg påvirkes af de mindste pres i øjeblikket, og reagerer derfor med voldsom angst. Det har så ikke hjulpet på sagen at med kæreste lige har mistet jobbet pga finanskrisen. Så dér har været endnu mere at spekulere over siden starten af december...

Jeg vil meget gerne forsøge at møde op hos dig, også for at afprøve mig selv lidt, men jeg ved med sikkerhed at jeg ikke kan magte at komme op hos dig så tidligt på dagen, da angsten er absolut værst om natten og om morgen/formiddagen. Jeg ville derfor høre om der var mulighed for at jeg forsøger at komme senere på dagen, så jeg har en lille chance for at kunne klare det?
Jeg kan nævne at bare dét at jeg modtog brevet fra dig fik mig nærmest i panik, selvom jeg egentlig godt vidste at det nok var ved at være tid til at i blev opdateret igen. Men som sagt vil jeg gerne afprøve mig selv, for at se om jeg kan klare det...

Jeg ved godt det er lidt bøvlet, og der er ikke noget jeg hellere vil end at være rask og arbejdsdygtig nu og hér, men som psykologen siger, så tager det tid at komme over et akut stressnedbrud.

Jeg håber på at høre fra dig, meget gerne via mail - og god arbejdslyst.

Med venlig hilsen XXX

Martin Christensen

Indlæg af Martin Christensen » 05 jan 2010 17:58

Hej Teresa

Jeg synes det lyder rigtigt fint det du har formuleret. Og bare rolig, alt det paragraf fis der står i det brev du har modtaget er bare standard. Der står nogenlunde det samme i de breve/mødeindkaldelser jeg modtager fra min A-kasse.

Så lad være med at føle dig presset, ik også :-) De har ikke "magten" over dig, det ser bare sådan ud på overfladen.

Kh Martin

Teresa

Indlæg af Teresa » 05 jan 2010 18:26

Hej Martin...

Tak for dit svar. Jeg fik faktisk et ret sødt svar tilbage fra Ulla...:

Hej XXX

Jeg er ked af at høre, at du fortsat har det dårligt. Jeg kan ikke senere på dagen den 19. januar, men vil foreslå dig at forsøge at komme herind den 20. januar kl. 14.00, for at du kan prøve dig selv af. Hvis det ikke er muligt for dig at komme af sted den pågældende dag, bedes du sende en mail til mig og gerne skrive lidt om, hvad du mener, vi kan gøre for at hjælpe dig.

Fremover vil du imidlertid blive tilknyttet et andet jobcenter, da du er fyldt 30 år. Du vil få nærmere besked herom.

Med venlig hilsen

Ulla Hansen

------------------------------------

Det var et sødere brev end jeg havde regnet med... Nu håber jeg de er ligeså flinke ovre i den anden afdeling...

Jeg ved godt de ikke har magen over mig, men jeg er så bange for at de tager mine penge, da det er umuligt pt at klare os uden de penge + at jeg betaler 2500 kr om måneden til psykolog. Så vi sparer i forvejen meget. Så når de skriver:

Hvis du ikke møder op mister du din kontanthjælp og det kan kræves at du betaler det hele tilbage.

Hvis du ikke møder op uden væsentlig grund, fratager vi kontanthjælpen osv...

Desværre var jeg jo i uddannelse da det gik galt, så der var hverken sygedagpenge eller A-kasse at hente...

navneløs

Indlæg af navneløs » 08 jan 2010 20:49

Tja det er vel en kamp i sig selv at komme der op. (jeg kender skam til det. ) Men er den helt galt må du ringe og sige det som det er. Og så må de træde ned til dig. De skal respectere det hvis du mener du slet ikke kan. Så må de vælge om de skal ned til dig eller i tager snakken over tlf. De kan ikke tvinge dig afsted. Og gætter på du tænker de tager dine penge så (vel kontanthjælp siden du skal der op?).
Men har du en læge/psykriater der har på skrift at du har angst så har de ikke noget at gøre. Så det skal du bestemme med dig selv hvad du føler er best-

Teresa

Indlæg af Teresa » 08 jan 2010 21:08

Hej navneløs.

Jeg fik faktisk i går eftermiddag et sødt brev fra hende Ulla:

-----------------

Jeg er ked af at høre, at du fortsat har det dårligt. Jeg kan ikke senere på dagen den 19. januar, men vil foreslå dig at forsøge at komme herind den 20. januar kl. 14.00, for at du kan prøve dig selv af. Hvis det ikke er muligt for dig at komme af sted den pågældende dag, bedes du sende en mail til mig og gerne skrive lidt om, hvad du mener, vi kan gøre for at hjælpe dig.

Fremover vil du imidlertid blive tilknyttet et andet jobcenter, da du er fyldt 30 år. Du vil få nærmere besked herom.

------------------

Ja... nu vil jeg så forsøge, men det er sgu svært. Jeg talte med min psykolog idag og hun mener ikke jeg er klar til noget som helst og hun siger hun nok skal skrive en udtalelse om mig hvis det er nødvendigt.

Det er bare superrart at have en forstående psykolog der VED man har behov for ro...

Men det er rigtigt hvad du skriver... jeg er selvfølgelig bange for at de tager pengene fra mig... det er jo dét de truer med hele tiden... æv...

Og nu skal jeg skifte afdeling.. øv... igen en ny sagsbehandler...

navneløs

Indlæg af navneløs » 08 jan 2010 21:44

hovsa. Havde jeg ikke lige set. :oops: Men virker da til hun er til at snakke med. Så det jo godt. men jo kende rdet skam godt. :) Selfølgelig en stor personlig sejr hvis du tropper op der. Men ikke en nødvendighed.
Men ja. held og lykke med det. :)

Besvar