Jeg er blevet mig selv igen :D

Har du en rigtig god historie om, hvordan du har overvundet angsten i en svær situation eller om noget, der har hjulpet dig rigtig godt eller gjort dig glad. Så kan du skrive det her, så andre kan lade sig inspirere. Dette er med andre ord til glade og positive indlæg.
Besvar
kav369

Jeg er blevet mig selv igen :D

Indlæg af kav369 » 11 okt 2011 05:46

hej alle

jeg ville lige dele min historie kort med jer.

for og gøre en historie kort, Jeg arbejder i det danske forsvar. i 2008 var jeg udsendt til Afghanistan og da jeg kom hjem følte jeg at jeg havde det ganske okay.
jeg boede sammen med min daværende kæreste og det hele fungerede godt. Af grunde jeg ikke engang kan huske længere gik min kæreste og jeg fra hinanden, og jeg
skal love for mit liv så tog et dyk i den forkerte retning. Det stabile fundament jeg havde på hjemme fronten var pludselig væk, og stille og roligt gik det værre og værre på
arbejdspladsen. Dog var jeg så stædig at jeg valgte og ignorere det og prøvede med næb og klør at bevare min stolthed. Det endte ud i seriøs druk hver weekend, stille og roligt drev jeg
væk fra den person som jeg kendte, mig selv.

Jeg begyndte at have rigtig mange sygedage, sidde i min sofa dagen lang, når jeg var nede og handle tog det min 2 timer bare at finde aftensmad, jeg kunne overhovedet ikke overskue den mindste ting.
det blev værre og værre, når jeg vågnede om morgenen var det som at vågne pakket ind i 10 soveposer. jeg kunne intet længere. (jeg var til og med blevet afvist af forsvarets psykologer grundet jeg ikke kunne relatere det til en bestemt episode fra Afghanistan).

Jeg stod til og skulle udsendes igen, og jeg følte arbejds presset blev større og større. til sidst gav jeg op. jeg kunne intet mere. jeg kunne ikke møde på arbejde, jeg kunne ikke handle ind, gøre rent, jeg kunne ikke have det sociale liv med vennerne, ogdet hele gik istå på min sofa!
Jeg fik så pludselig en udstrakt hånd fra en kollega som gennem nogle stress coaches i forsvaret fik mig til psykolog ( og forsvaret ville betale :D)

jeg fik også selv hevet mig til min læge. Jeg måtte nu acceptere og sige til mig selv at jeg havde et problem. Det hjalp, jeg fandt pludselig ud af der er andre der har det på samme måde og hjælp var at hente. Min læge ville have mig på VENLAFAXIN, og jeg accepterede, da jeg ingen vej ud selv kunne finde. Der gik 1 måned hvor jeg bare gik og stirrede på pillerene, jeg var ikke helt tryk ved og skulle tage antidrep.
En morgen jeg vågnede var det MEGET SLEMT! så jeg ringede til min mor, sagde "mor jeg kommer hjem nu i 1 uge og begynder at tage de piller"! efter 1 uge med 37,5 MG hoppede jeg op på 75 MG og BANG en forandring der pludselig skete, langsom men sikkert kunne jeg kende mig selv igen! jeg var glad igen, jeg kunne sove om natten, kunne passe mit arbejde, kunne rende i byen med mine venner! mit liv var det jeg kendte igen!

Nu har jeg været på venlafaxin 75 MG i 3 måneder, det eneste jeg har mærket til dem er lidt nedsat appetit INTET andet!!! der udover kører det rigtig godt for mig på arbejdet igen
jeg kan alt og mere til. Jeg har fået rigtig meget overskud! jeg har ikke rørt alkohol siden jeg startede på pillerne. her i august blev jeg tilmed månedens medarbejder :D
løbende har jeg stadig samtaler med min psykolog, det er jo stadig vigtigt!

Til jer der sidder derude og tænker eller er nervøs for at skulle starte på antidep, bare spring ud i det. det er kun lavet for at hjælpe!

håber i kan drage lidt håb og inspiration fra min lille historie

mvh kav

styrke90

Re: Jeg er blevet mig selv igen :D

Indlæg af styrke90 » 22 okt 2011 23:57

Fantastisk historie ! kan 100% relatere til det med ikke at føle man er sig selv mere :( det sutter røv og ligegyldigt hva man prøver, så virker det bare ikke !. Ens hoved går total kaput !
Pt. magter jeg ikke mit arbejde og min uddannelse tager livet af pga. det sociale bare er helt i hampen ! Er en grønsag når jeg rammes af angst og nederenhed.

Så bestiller en tid mandag til lægen og får nogle piller ;) fordi efter 2år med stor stolthed og ideen om jeg nok skal blive rask en dag ! uden held :( tjaaa.. så må jeg overgive mig

Det eneste posiktive i forhold til de sidste par år, er at jeg ikke føler mig så deprimeret af angsten. mit humør er faktisk fint, kan bare ikke få det ud af kroppen pga. den satans angst lukker for min hals og gør mig paranoid :/

Besvar