Jeg har det godt NU - her er min konklusion

Har du en rigtig god historie om, hvordan du har overvundet angsten i en svær situation eller om noget, der har hjulpet dig rigtig godt eller gjort dig glad. Så kan du skrive det her, så andre kan lade sig inspirere. Dette er med andre ord til glade og positive indlæg.
Besvar
Nette72

Jeg har det godt NU - her er min konklusion

Indlæg af Nette72 » 18 dec 2010 17:26

Nå, det var her jeg skulle smide min historie. Undskyld at jeg har spammet de andre rum. :oops:

Hej alle.

Jeg synes lige, at jeg ville dele dette med jer, hvis det så også kan hjælpe jer. Der er selvfølgelig en risiko for at det ser anderledes ud om en måned, men lige NU har jeg det altså rimelig godt. :-)

Jeg fandt en knude ved mit kraveben, som har gjort mig rigtig godt nervøs, og jeg googlede jo hvad som helst. Jeg har dog lært, at kræft kan opdages ved f.eks. blodprøver, altså ikke hvad det er, men at der er noget galt i kroppen, som man bør reagere på. Jeg fik lavet forskellige blodprøver i mandags, og igår kom svaret ALT SER GODT UD! :-) Så nu føler jeg ikke, at jeg har grund til bekymring mere, og det vil jeg prøve at holde fast i, selvom jeg står overfor et januar-måned, hvor jeg godt kan få noget angst eller uro, da min søns lærer ønsker et møde om ham og har alle mulige underlige diagnoser. Jeg VED dog, hvad der er rigtig og hvad der er forkert ved ham, men jeg kan stadig være nervøs for, hvilken magt skolen kan bruge ved dette møde. Så om en måned kan det godt være, at denne tråd så ser helt anderledes ud for mig. :-)

Men her er mine symptomer fra de sidste 6 måneder, hvor jeg har haft den værste angst:

Hjertebanken, prikken i kroppen, prikken i benet, stik i brystet, mavesmerter, opstød, forstoppelse, brændende fornemmelse i bryst eller toppen af maven, smerter i arme og ben, følelse af svaghedsfornemmelse, smerter der flytter sig, snurren i fingre - alle symptomer som er fremkaldt af min angst, det er jeg klar over nu. Så jeg bruger sætningen "Det har jeg prøvet før - og overlevet" når nogle af disse symptomer kommer, og for det meste kan jeg faktisk holde min angst nede. Og ellers vejrtrækningsøvelser.

Svimmelhed, susen i hovedet (tinitus), spændingshovedpine og kvalme - symptomer som optræder, når mit hovedet er fyldt for meget op af spekulationer og bekymringer - her bruger jeg så kranio-sekral-terapi og massage, som er god til at løsne mig op og derved fjerne de ting.

Træthed har været den altoverskyggende faktor, men jeg ved NU hvorfor, og jeg prøver at få så meget søvn som muligt.

Alle de fysiske smerter har jeg ikke følt i 2 måneder, men svimmelhed, spændinger og kvalme har jeg haft en del af. De kan dog holdes nede ved at blive løsnet op.

Jeg håber så meget for alle jer herinde, at I også kan komme ud af denne åndsvage tilstand kaldet angst. I fortjener at få det bedre, og angst fortjener at få sin død! Vi må bekæmpe angst med alt hvad vi har i os. Den fortjener ikke at leve.

Ha' en rigtig god jul samt et RIGTIG og forhåbentlig et heldbredende Nytår!

Knus til jer alle fra Nette

troldebea

Re: Jeg har det godt NU - her er min konklusion

Indlæg af troldebea » 01 jan 2011 23:55

Hvor er det dejligt at høre! Du har helt ret – angsten fortjener ikke at leve – men det gør vi.
Mit trick er at foretage mig ting, som forhindrer de dårlige tanker i at få plads. Nogen mener, at det er det samme som at stikke af – jeg mener det modsatte.

Nette72

Re: Jeg har det godt NU - her er min konklusion

Indlæg af Nette72 » 02 jan 2011 09:37

Hej Troldebea.

At foretage sig noget er ikke at stikke af. Det er blot som du siger at give plads til noget andet. Hvorfor sidde og kigge ud i luften og skabe negative tanker for at få angsten frem!? Hvis man kan foretage sig noget, så har man ikke tid til at tænke.

Besvar