Min gode historie

Har du en rigtig god historie om, hvordan du har overvundet angsten i en svær situation eller om noget, der har hjulpet dig rigtig godt eller gjort dig glad. Så kan du skrive det her, så andre kan lade sig inspirere. Dette er med andre ord til glade og positive indlæg.
Besvar
HCA

Min gode historie

Indlæg af HCA » 11 jun 2010 10:10

Kære alle,

Jeg er et menneske, som har oplevet meget angst i mit liv. For to år siden oplevede jeg et gennembrud, og fik en indsigt, som er i færd med at forandre mit liv. Den indsigt, har også potentialet til at forandre dit liv.

Dette skriver jeg meget mere om på min blog, som du kan finde via dette link: http://www.hans-christian-andersen.com

Kik forbi hvis du har lyst, du er hjertelig velkommen :D

Kærlig hilsen
Hans Christian Andersen

Brugeravatar
Liza admin
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Min gode historie

Indlæg af Liza admin » 12 jun 2010 14:41

Hej, hej.
Okay, jeg har læst lidt i din blog. Jeg har svært ved at se, hvad den har med angst at gøre - med mindre altså at du mener, at det du kalder for "tankens tyranni" er ÅRSAGEN til angst. Til det kan jeg kun sige, at jeg ikke er enig.
Mange venlige hilsner
Liza

HCA

Indlæg af HCA » 13 jun 2010 09:29

Hej Liza,

Tak for din kommentar.

Min oplevelse er, at den angst som jeg selv oplever - dog lang mindre angst nu end tidligere - er en følge af tanker der fortæller mig noget som ikke er sandt. Så ja, Tankens tyranni er årsag til angst.

Enhver angst som opstår på baggrund af fobier, er ligeledes en del af Tankens tyranni. Fobi er jo netop kendetegnet ved en irrationel angst, som kun eksisterer i hovedet på den der oplever den.

Du er naturligvis velkommen til at være uenig, det er ikke vigtigt for mig at du er enig. Men hvis du selv fra tid til anden oplever angst, så opfordrer jeg dig til, at du undersøger det selv, og hvis du gør det fordomsfrit, er jeg ret sikker på at du vil blive overrasket.

Kan du have en fantastisk dag.

Kærlig hilsen
HCA

Martin Christensen

Indlæg af Martin Christensen » 30 jun 2010 10:46

Hej

Jeg har læst lidt i din blog og jeg er fuldstændig på linje med det du skriver.

Tankens automatiske bedømmelser er roden til angst. Bliv bevidst om denne tankemotor i dig selv og du slipper fri af angsten. Angst er endnu en begrænsende overbevisning (dem har vi mange af) - som begrænser mennesker i forhold til hvad vi i virkeligheden er, uendelig bevidsthed og skabende
kraft (kreativitet).

Kh Martin

PS: Kunsten er at turde overgive sig totalt til dette øjeblik og bare reagere som man har lyst til i nuet - det er bare nemmere sagt end gjort. Det kræver
en tørst efter "sandheden" at skrælle alle lagene af begrænsningerne væk for at kunne spille livets spil frit og med nye "regler".

Besvar