Hvad er Gud?

Har du en rigtig god historie om, hvordan du har overvundet angsten i en svær situation eller om noget, der har hjulpet dig rigtig godt eller gjort dig glad. Så kan du skrive det her, så andre kan lade sig inspirere. Dette er med andre ord til glade og positive indlæg.
Besvar
Martin Christensen

Hvad er Gud?

Indlæg af Martin Christensen » 21 okt 2009 08:47

Det er der helt sikkert mange meninger om :-)

"So God created man in his own image, in the image of God created he him; male and female created he them …. And God saw every thing that he had made, and, behold, it was very good"

Der var engang hvor vi troede at jorden var flad. Der var engang hvor vi troede at vores virkelighed var "noget derude" og at vi var tilskuere til det hele. Idag ved videnskaben at det er vores bevidsthed som skaber vores virkelighed og at dybt i det subatomare niveau (kvantefeltet) er vi alle det samme stof, en enhed. Så det du ser som din fysiske verden er skabt af din bevidsthed og den fysiske verden ændre sig fra at være et "usikkert og farligt" sted at være til at blive trygt og kærligt i takt med at du ændrer dit syn på tingene og dig selv. Så øv dig i at føle kærlighed frem for at øve dig i at føle frygt.

Så de smukke ord på engelsk er i mine øjne dybest set dette budskab:
Du og jeg, universet kan vi kalde det, er bevidsthed som bliver mere og mere bevidst om sig selv. Der ligger uendelige muligheder i dette "budskab", hvis du gider at forske lidt videre i det selv, for her får du svaret på hvad/hvem du i virkeligheden er ;-)

Kh Martin
Min sandhed er ikke nødvendigvis din, det respektere jeg.

Victor2

Indlæg af Victor2 » 06 nov 2009 08:39

....
Senest rettet af Victor2 22 nov 2009 10:29, rettet i alt 1 gang.

Victor2

Indlæg af Victor2 » 06 nov 2009 08:39

....
Senest rettet af Victor2 22 nov 2009 10:28, rettet i alt 1 gang.

Victor2

Indlæg af Victor2 » 06 nov 2009 10:16

....
Senest rettet af Victor2 22 nov 2009 10:27, rettet i alt 1 gang.

Victor2

Indlæg af Victor2 » 07 nov 2009 10:21

....
Senest rettet af Victor2 22 nov 2009 10:27, rettet i alt 1 gang.

Martin Christensen

Indlæg af Martin Christensen » 11 nov 2009 21:22

Hej Victor2

Tak for dine betragtninger :-)

Og jeg kan godt forstå at du ikke forstår det kvantefysiske aspekt i min udtalelse - det har jeg også selv svært ved. Men videnskab er imø dybest set også en tro, troen på at man har fundet sandheden. Det er jo flere eksempler på at videnskaben har taget fejl. Så en teori er en tro - bla fordi, når du går i dybden med alt fysisk stof, så ender du i et felt af "stof" hvor INGEN fysiske love gælder længere. Og det er hvad både du og jeg er, kvantefeltet.

Du skriver at du ikke forstår at det så skulle være din bevidsthed som skaber det du læser. Nej, det forstår jeg heller ikke helt, men det er det altså. I gamle dage troede vi at verden er der ude. I dag ved vi at verden er noget vi "konstruere" i vores bevidsthed. Og alt bevidstehed "i sidste ende" er den samme. Dvs du og jeg er det samme, bevidsthed. Kvantefysik er en meget filosofisk videnskab, mega interessant skulle jeg hilse og sige. Mennesker der oplever "filmen angst" kan med fordel begydnde og interesse sig for at finde deres frelse i dem selv og der kan kvantefysikken sagtens hjælpe.

Og jeg vil gentage at jeg ikke tager patent på sandheden, jeg vælger bare at tro på at det er rigtigt ;-)

Martin Christensen

Indlæg af Martin Christensen » 11 nov 2009 21:24

Hej Victor2

Tak for dine betragtninger :-)

Og jeg kan godt forstå at du ikke forstår det kvantefysiske aspekt i min udtalelse - det har jeg også selv svært ved. Men videnskab er imø dybest set også en tro, troen på at man har fundet sandheden. Det er jo flere eksempler på at videnskaben har taget fejl. Så en teori er en tro - bla fordi, når du går i dybden med alt fysisk stof, så ender du i et felt af "stof" hvor INGEN fysiske love gælder længere. Og det er hvad både du og jeg er, kvantefeltet.

Du skriver at du ikke forstår at det så skulle være din bevidsthed som skaber det du læser. Nej, det forstår jeg heller ikke helt, men det er det altså. I gamle dage troede vi at verden er der ude. I dag ved vi at verden er noget vi "konstruere" i vores bevidsthed. Og alt bevidstehed "i sidste ende" er den samme. Dvs du og jeg er det samme, bevidsthed. Kvantefysik er en meget filosofisk videnskab, mega interessant skulle jeg hilse og sige. Mennesker der oplever "filmen angst" kan med fordel begydnde og interesse sig for at finde deres frelse i dem selv og der kan kvantefysikken sagtens hjælpe.

Og jeg vil gentage at jeg ikke tager patent på sandheden, jeg vælger bare at tro på at det er rigtigt ;-)

Victor2

Indlæg af Victor2 » 13 nov 2009 20:09

....
Senest rettet af Victor2 22 nov 2009 10:26, rettet i alt 1 gang.

Martin Christensen

Indlæg af Martin Christensen » 13 nov 2009 21:44

Ja hvis vi vil virkelig ændre på den verden vi oplever, så skal vi lære og føle anderledes, da det er vores følelser som påvirker kvantefeltet og vores eget dna. I lang tid har man talt om at visualisere og at ændre på tankerne, men det er følelserne som "taler" med alt det stof vi er gjort af.

Victor2

Indlæg af Victor2 » 19 nov 2009 16:50

Hej Martin.

Tak for dit svar.
Håber alt er ok hos dig?

Martin Christensen

Indlæg af Martin Christensen » 21 nov 2009 12:39

Hej Viktor2

Tak du - alt er ok her hos mig :-) Nyder du det gode vejr :?:

Kh Martin

luffe

Indlæg af luffe » 08 jan 2010 17:01

Er det meningen victor2 skal skrive "..."? :)

Godt skrevet Martin, satans du er klog :P

Besvar