Et tip til jer alle :)

Har du en rigtig god historie om, hvordan du har overvundet angsten i en svær situation eller om noget, der har hjulpet dig rigtig godt eller gjort dig glad. Så kan du skrive det her, så andre kan lade sig inspirere. Dette er med andre ord til glade og positive indlæg.
Besvar
RikkeLarsen
Geografisk sted: Nordjylland

Et tip til jer alle :)

Indlæg af RikkeLarsen » 18 dec 2008 20:51

Jeg har i tiden, hvor forummet har været nede søgt andre alternativer. Og prøvede så at søge på "anxiety" på youtube. Derefter kom der nogle videoer frem fra preventyourpanic.com (måske er der allerede nogen som kender den), som jeg synes var smadder gode. Jeg prøvede derefter at gå ind på siden. Her kan man tilmelde sig et videonyhedsbrev, hvor man i løbet af nogle uger modtager en 5-6 videoer med gode råd og fifs mod angst. Både mod akutte panikanfald og også en masse forebyggelse. Det er gratis at tilmelde sig, dog er videoerne på engelsk, men meget lette at forstå. Med en slags powerpoint under oplæsningen.

MEN! Det jeg vil frem til er at min angst er betydeligt mindre efter jeg er begyndt at gøre mange af de ting Alex Taylor, manden bag de fantastiske videoer, fortæller. Det er så ting som at trække vejret et par gange om dagen i en papirspose for at forebygge hyperventilation, få en bedre nattesøvn og et ton andre små fifs. På et tidspunkt kan man også downloade 2 gratis afslapnings-cd'er. Jeg er så taknemmelig over at have faldet over denne hjemmeside, og synes jeg ville dele glæden med jer andre.
Jeg synes den er et besøg værd!

Her har i linket:

http://www.preventyourpanic.com

Og også lige en smagsprøve på youtube:
http://www.youtube.com/watch?v=Js1ue9cw ... re=related
Denne er godtnok tips mod sygdomsangst, da dette er mit tilfælde, men jeg er sikker på der også er gode råd mod andre former for angst.

Ellers er der flere videoer her mod socialfobi, panikangst, mere sygdomsangst, OCD, gerealiseret angst og agorafobi, også fra Alex :):
http://www.youtube.com/results?search_q ... type=&aq=f

Held&lykke til jer alle!

Varme tanker
Rikke
Senest rettet af RikkeLarsen 18 dec 2008 20:58, rettet i alt 1 gang.
"Når forandringens vinde blæser, er der nogle, der bygger læhegn, andre bygger vindmøller."

kriztina

Indlæg af kriztina » 18 dec 2008 20:58

øv, så er det trist man ikke kan engelsk....ss
Giver du ikke lige et par tips????+ hehe jeg sover nemlig ret skidt om natten, og vågner tit med et sæt som om jeg ikke trækker vejret.

knus kriz

RikkeLarsen

Indlæg af RikkeLarsen » 18 dec 2008 21:57

Angsten er oftest værst, når man prøver på at falde i søvn, eller om morgenen, når man stadig ligger i sengen. Ofte fyldes hovedet med en hel masse bekymrede og negative tanker.

Hvis du ofte har angsttanker om morgenen, kan du prøve at gøre følgende ting:
Stå ud af sengen så snart du vågner. Dette er meget simpelt, men har en utrolig god effekt på hvor meget angst du får i løbet af din dag. At stå ud af sengen før hjernen når at tænke på alle de tanker du bliver angst af, giver dig en bedre start på dagen.

Hvis du oplever angsten gennem natten kan du gøre således:
Er du vågen mere end et par minutter og du kan mærke angsten øges, så stå op. At blive liggende i sengen, omgivet af stilhed, vil bare give tankerne frit spil og gøre dig endnu mere angst. Derefter kan du eksempelvis:
- Tage et varmt bad eller vaske dit ansigt med varm vand.
- Rydde lidt op eller lign. Generelt gøre ting der ikke kræver så meget opmærksomhed.
- Lytte til noget roligt musik.
- Kigge i et blad.
Derefter skal du gå i seng igen. Meningen med dette er, at gøre ting som du normalt ville gøre ?
"Når forandringens vinde blæser, er der nogle, der bygger læhegn, andre bygger vindmøller."

RikkeLarsen

Indlæg af RikkeLarsen » 19 dec 2008 08:32

Hvis der er andre der ikke er kæmpe fan af engelsk, vil jeg med glæde oversætte vireoerne for jer, for jeg synes virkelig de er gode. Jeg er i hvert fald sluppet af med mange af de hindringer jeg havde i hverdagen pga. af angsten, og har fakisk fået et nogenlunde normalt liv igen :)

Nærvær

Indlæg af Nærvær » 02 mar 2009 22:00

Tak for linket Rikke, fin fyr ham Alex.

RikkeLarsen

Indlæg af RikkeLarsen » 02 mar 2009 23:39

Det var så lidt :) Ja, han er rigtig rar. Ved bestemt hvad han snakker om :)

Besvar