Rare oplevelser i dag.

Har du en rigtig god historie om, hvordan du har overvundet angsten i en svær situation eller om noget, der har hjulpet dig rigtig godt eller gjort dig glad. Så kan du skrive det her, så andre kan lade sig inspirere. Dette er med andre ord til glade og positive indlæg.
Besvar
Afstand
Geografisk sted: København

Rare oplevelser i dag.

Indlæg af Afstand » 28 okt 2008 17:14

Okay, jeg har stadigvæk socialfobi. Men efter nu to selvhjælpsgruppemøder og et antal samtaler med andre der har angst nu på INGEN måde som tidligere. Min SF kommer og går det sådan lidt afhængig af ydre omstændigheder jeg endnu ikke har kunne identificere fuldstændigt; vejrlig, lys, lyd og om jeg har spist usund eller sund mad. Førhen kom og gik den ikke. Den var der altid.

Anyway

Her i dag på vej til et lokalt indkøbscenter sagde en ung kvinde på gaden hej til mig og smilede. Jeg smilede tilbage men sagde ikke hej. Første tanke der for gennem mit hoved ”Hun smiler falsk og vil gøre grin med dig”, anden tanke ” Hey! SF – stop det der, hun vil bare sige hej”. Jeg vendte mig om og hun kiggede efter mig. Jeg gik dog videre men med en klar fornemmelse af at hun sådan set bare havde prøvet og komme i kontakt med mig. Førhen ville jeg havde været blevet angst og begyndt at svede men i dag var der intet? Og jeg fik også en Second Thought, så det var ikke kun SF tanken der fik lov til at styre min reaktion. Jeg endte med at få en rar fornemmelse af bekræftelse.

I indkøbscenteret henvendte jeg mig til nogle kvinder jeg havde stået længe i kø med. De havde dog henvendt sig til mig først. Og bestemt ikke nogen odiøs samtale men hey i forhold til tidligere er jeg nu i stand til at føre en samtale med vildt fremmede mennesker!!! Og vel og mærket af det andet køn, og nogle meget kønne af slagsen osse.

Ved den ene af dem kunne jeg mærke at hun fik mine øjne til at flakke ligesom de har gjort førhen. Det var ikke fedt. Men kun ganske kort. Fik en hurtig skabt kort øjenkontakt igen derefter. Med den anden kvinde var der ingen problemer i forhold til angst eller øjenkontakt. Hende kunne jeg havde ført en længere samtale med. Fik igen en rar fornemmelse af bekræftelse.

Så, efterfølgende, da jeg forlod centeret igen går to andre kvinder foran mig i indgangs-slusen, i ved de der cirkelformede indgangssluser og den ene af dem ser flygtigt over skulderen på mig og sender et blik til sin veninde som så ser på mig og griner???

Ubehagelig fornemmelse jeg fik med det samme, MEN meget modsat i forhold til tidligere så spurgte jeg dem i et høfligt og afslappet tonefald om der var noget galt og så sagde den ene at jeg lignende hendes venindes kæreste og at hun godt kunne lide folk der så ud som jeg gjorde.

Så jeg sagde roligt til hende ”kom her”, hvilket hun gjorde, jeg fugtede mine læber og hun vendte kinden til. Så gav jeg hende et kys på kinden og ønskede hende en god dag og gik igen. Hun grinte sødt.

Rar fornemmelse.

Det er for mange år siden jeg har gjort sådan noget her.
Uge 39 2008 var den uge jeg fandt ud af at jeg led af social fobi. Min rejse med denne lede ven strækker sig tilbage til et uvist tidspunkt år 2000. Muligvis 1999.

Nærvær

Indlæg af Nærvær » 02 mar 2009 21:49

Sikke en dejlig historie, Afstand!

Og det brugernavn kan du vist godt snart ændre ... se bare mit:-)

kirstine

Re: Rare oplevelser i dag.

Indlæg af kirstine » 26 sep 2009 10:35

Ej, hvor er det bare fedt at høre at du turde gå imod angsten.
Jeg har den der oplevelse af at folk griner af mig og kigger på mig fordi jeg ser underlig ud, og jeg kunne godt nok godt tænke at kunne nå dertil hvor du er :-)

[quote="Afstand"]Okay, jeg har stadigvæk socialfobi. Men efter nu to selvhjælpsgruppemøder og et antal samtaler med andre der har angst nu på INGEN måde som tidligere. Min SF kommer og går det sådan lidt afhængig af ydre omstændigheder jeg endnu ikke har kunne identificere fuldstændigt; vejrlig, lys, lyd og om jeg har spist usund eller sund mad. Førhen kom og gik den ikke. Den var der altid.

Anyway

Her i dag på vej til et lokalt indkøbscenter sagde en ung kvinde på gaden hej til mig og smilede. Jeg smilede tilbage men sagde ikke hej. Første tanke der for gennem mit hoved ?

Besvar