Forældre med angst

Angste forældre tumler med mange tanker. Måske tør du ikke deltage i en mødregruppe, arrangementer i børnehaven eller i skolen. Måske er du bange for, at dit barn skal blive påvirket af din angst eller selv udvikle angst. Her kan du dele dine tanker og erfaringer med andre forældre.

alfa-omega

Forældre med angst

Indlæg af alfa-omega » 15 apr 2008 08:49

Hej til forældre med angst.

Jeg har bedt angstforeningen om at oprette en gruppe for forældre med angst.
Jeg er 37 år ,gift og mor med scoialforbi og har 2 dejlige børn.
Jeg tror at vi forældre med angst har behov ,og kan få udbytte af en sådan kontakt gruppe. Som forældre er man nød til ,at hvor svært det end er, at forholde sig til sine børns omgivelser, aktivteter, og de forpligtelser der medfølger som bla. møder fra skole forældre-sammenkommster fra børnes klasse osv. og som forkommer i stigende grad i en tid hvor der kræves udefra at forældre skal være mere på omkring deres børns aktiviteter og skoleliv.
Håber der er sidder nongle forældre som er interesseret i sådan en kontakt gruppe.

Skriv her i forum

Venlig hilsen.
Christina :lol:
Senest rettet af alfa-omega 24 apr 2008 07:45, rettet i alt 1 gang.

alfa-omega

Re: Forældre med angst

Indlæg af alfa-omega » 24 apr 2008 07:43

alfa-omega skrev:Hej til forældre med angst.

Jeg tror at vi forældre med angst har behov ,og kan få udbytte af en sådan kontakt gruppe. Som forældre er man nød til ,at hvor svært det end er, at forholde sig til sine børns omgivelser, aktivteter, og de forpligtelser der medfølger som bla. møder fra skole forældre-sammenkommster fra børnes klasse osv. og som forkommer i stigende grad i en tid hvor der kræves udefra at forældre skal være mere på omkring deres børns aktiviteter og skoleliv.
Håber der er sidder nongle forældre som er interesseret i sådan en kontakt gruppe.

Skriv her i forum eller skriv en privat besked.

Venlig hilsen.

alfa-omega

Re: Forældre med angst

Indlæg af alfa-omega » 24 apr 2008 07:44

alfa-omega skrev:
alfa-omega skrev:Hej til forældre med angst.

Skriv her i forum eller skriv en privat besked på pb.

Venlig hilsen.

Anthonia

Indlæg af Anthonia » 30 apr 2008 19:29

Hej.

Ja god ide..
Jeg lider selv af panik angst og det kan godt til tider være hårdt arbejde for mig når jeg samtidig også er mor.

Så jeg vil gerne være med i sådan en gruppe.

//A

alfa-omega

Forældre med angst

Indlæg af alfa-omega » 01 maj 2008 11:37

Hej Anthonia.

Har skrevet til dig på din pb.

Hilsen.
alfa-omega :)

Henriette71
Geografisk sted: Midtjylland

Indlæg af Henriette71 » 05 maj 2008 11:29

Hej Christina

Jeg er på!

Er selv 37 år, gift og mor til 2 (12 år+5mdr.).
Lider af socialfobi/agorafobi samt lidt panikangst.
Min ældste dreng på 12 år har boet hos sin far, men flytter ind hos mig i denne måned. Det giver helt klart nogle udfordringer med skole osv!
Hvad skulle jeg dog gøre uden min mand??!! :oops:

Taler du om at mødes eller skrive sammen herinde når du skriver gruppe?

Kærlige hilsener

Henriette :)

alfa-omega

Angste forældre

Indlæg af alfa-omega » 07 maj 2008 08:39

Hej Henrieitte.

Dejligt at du vil være med i en gruppe lige nu er vi 2 så endelig flerer er velkommen.Skriver til dig på din pb.
I gruppen vil der være muglighed for at udveksle mailadresser og tlf, så vi kan skrive og have kontakt til hinanden uanset hvor i landet vi bor. For dem der har muglihed og lyst til at mødes udovre den kontakt som er i gruppen kan gøre det.
Formålet er ,at vi i det omfang vi hverisær kan magte har løbende kontakt til hinannden på mail eller tlf for at udveksle erfaringer oplevelser omkring det at være forældre med angst. :)

alfa-omega

Angste forældre

Indlæg af alfa-omega » 11 maj 2008 21:13

Jeg fik ikke skrevet at det også er meningen , at skrive her på forum med hinanden som gruppe inde på emnet :Angste forældre.
Savner nongle forældre som har lyst til at være med. :wink:

Hilsen.
alfa-omega

ofelia83

Indlæg af ofelia83 » 17 jun 2008 21:30

...
Senest rettet af ofelia83 26 jun 2010 20:35, rettet i alt 3 gange.

Luna27
Geografisk sted: Sjælland

Indlæg af Luna27 » 11 okt 2008 11:11

Jeg vil gerne på....men hvad er pb som I skriver om?

Jeg er 33 år, bor sammen med min kæreste på 11.år og sammen har vi 2 drenge, en på 6 år og en på 10 mdr.
Det har gået nogenlunde i børnehavetiden, men nu den store er startet i skole, er der da lidt mere socialt i vente :lol:

Jeg har emetofobi, og deraf panikangst, socialfobi og lidt agorafobi.

Kh Linda

ofelia83

Indlæg af ofelia83 » 12 okt 2008 12:08

...
Senest rettet af ofelia83 26 jun 2010 20:36, rettet i alt 1 gang.

alfa-omega

Forældre med angst

Indlæg af alfa-omega » 12 okt 2008 14:44

Hej Luna27.

Du skal være velkommen .
Jeg har skrevet en besked til dig på din pb.

Hilsen. alfa-omega

Rosa

JUHU - en kontakt gruppe

Indlæg af Rosa » 22 dec 2008 23:22

Hejsa - :D - er ny på siden , og juhu tænkte jeg da jeg læste om en gruppe for angste forældre - da det MANGLER jeg meget . Jeg er 40 år og har 2 sønner på 10 og 13 år og bor I sønderjylland , og trods vi måske ikke alle kan mødes " in real Life " 8) ... er jeg da med på at skabe en gruppe her og dele mails og lign. Er der nogen på siden der tager kontakt eller ?? opstarter ?? ... Jeg håber på respons - da der ligger jo nogle andre vinkler på - når man også er mor og er i et forhold ikk. :wink:

Mange hilsner fra Rosa

alfa-omega

Angste forældre

Indlæg af alfa-omega » 29 dec 2008 13:27

Hej Rosa.

Jeg har skrevet på din pb .

Til alle forældre der gerne vil skrive sammen med andre forældre kan jeg fortælle at vi er i gruppen begyndt at skrive sammen på Facebook. I er meget velkommen i gruppen og i kan skrive herinde på siden . Og jeg vil så sørge for at formidle kontakten imellem gruppen. Men dem der ikke har lyst til det kan frit benytte siden her for Angste forældre og få nogle kontakter med hinnanden.
:) Hilsen. alfa-omega

tempa

Indlæg af tempa » 02 jan 2009 11:27

Hej

Jeg er en kvinde på 39, mor til 2 piger på 5 og 6 år.
Jeg har lidt af angst siden min barndom, men det slog dog først for alvor igennem da jeg var midt i 20'erne.
Min mor havde et alkoholproblem igennem hele min opvækst. I dag er jeg overbevist om at hun selvmedicinerede sin egen angst :( Så på den måde var jeg ret belastet både med hensyn til arv og miljø i forhold til det at få en angstlidelse.
Jeg har været i medicinsk behandling med "lykkepiller" siden 1997, hvor jeg endelig fik søgt hjælp, og har for år tilbage selv invisteret i et kognitivterapiforløb. Dette har holdt angsten nogen lunde i skak. Jeg har siden 1997 år haft 2 - 3 rigtig slemme perioder hvor angsten har været årsag til sygemeldinger fra mit arbejde. Angst er stadig en del af, nok ikke alle mine dage, men mange dage i mit liv. Og jeg lever med frygten for et nyt tilbagefald, og for at det skal blive kronisk/forværret med årene da jeg indimellem føler at angsten tager til og "breder sig".
Værst er tanken om at mine børn skal lide under min sygdom og at de endnu værre - selv skal komme til at kæmpe med angst :(

Jeg tænker indimellem over hvordan jeg skal forklare dem om denne sygdom, især hvis jeg igen skulle blive rigtig dårlig af det. Jeg vil gerne vise dem at det ikke er en skam af lide af angst, men samtidig kniber det for mig selv med åbenhed omkring det, og jeg holder gerne "min angst for mig selv". Så det arbejder jeg lidt med mig selv omkring at nedbryde tabuet.

Min angst er vist lidt atypisk - når jeg er syg af angst er jeg bare konstant angst! Min krop reagerer som om jeg er i en krigszone. Den konstante uro jeg føler er meget pinefuld, og ofte støder der depressive symptomer til også . Puha...

Ja, det var så lidt om min historie. Håber vi kan få glæde af hinanden og vores erfaringer :)

Besvar