min dreng på 12 år har angst

Savner du at dele dine tanker og erfaringer med andre forældre til angste børn, kan du skrive her.

min dreng på 12 år har angst

Indlægaf miakristina » 06 feb 2013 21:03

Min søn har haft angst i 3 år. Han begyndte med at have separations angst, hvor han ville med mig når jeg skulle nogle steder. Langsomt begyndte han så at få angst for at være i skolen. Han gik i en klasse hvor der var dårlig trivsel, og det blev mere og mere svært for ham at være i klassen. Jeg prøvede at få hjælp på skole, men blev ikke mødt med forståelse. Jeg gik til kommunen, hvor de var mange måneder om at behandle min sag. Jeg oplevede at jeg skiftede sagsbehandler flere gange i løbet af den tid, og blev væk i systemet.
December 2011 kunne jeg ikke længere få min søn i skole. Hans separations angst var der ved at være styr på, men til gengæld turde han ikke være på skole, fordi han oplevede konflikter og voldlige episode som gjorde ham bange.
Jeg henvendte mig til kommunen igen, og igen gik der nogle måneder, denne gang blev vi ikke væk i systemet, og blev henvist til en psykolog fra kommunens familierådgivning. Desværre gik det galt og efter at min søn havde været til 2 samtaler hos ham, fik han separations angst igen i så svær grad at jeg ikke kunne arbejde. Jeg havde ham med på arbejde i 5 uger, indtil mit arbejde sagde stop, og jeg syge meldte mig.
Jeg har været sygemeldt i 5 måneder, og har nu selv fundet hjælp til min søn. vi har fundet en psykolog som arbejder ud fra Cool Kids programmet, og skolen tager nu problemet mere alvorligt. Jeg oplever dog at skolen mangler viden om børn med angst.
Det har været et langt forløb, og det har været super svært at få omverden til at acceptere at det er angst min søn har.

Hilsen
Mia
miakristina

Re: min dreng på 12 år har angst

Indlægaf Alice » 08 mar 2013 17:17

Hej Mia

Jeg har lige læst dit indlæg. Jeg er ked af at høre, at din søn har/har haft det så skidt. Hvordan mon han har det nu? Kender ikke Cool Kids programmet, men det er et fedt navn, det har!
Jeg lider selv af angst og har en søn på snart 10 år, der desværre ser ud til at have "arvet" det. Han har også haft separationsangst og ville ikke i skole. Vi fik vejledning af en skolepsykolog, der sagde, at vi skulle aflevere ham, selv om han skreg og græd. SFO-personalet tog så over, mens vi kørte hjem. Det var det hårdeste, jeg har været med til. Separationsangsten gik i sig selv igen, men jeg er stadig i tvivl, om det var den rigtige måde, vi håndterede det på. Nu er der så kommet angst for svømning til i stedet og den problematik har vi ikke fået løst endnu...
Du må gerne skrive tilbage, hvis du fortsat har lyst til at dele dine tanker om din og/el. min søn.

Kh. Alice
Alice

Tilbage til Forældre til angste børn