15årig m. socialangst

Savner du at dele dine tanker og erfaringer med andre forældre til angste børn, kan du skrive her.

15årig m. socialangst

Indlægaf Incognito » 23 jun 2010 21:29

Hej, jeg har en 15 årig pige, som højst sandsynligvis har social angst. Om det skyldes en mild aspergers-syndrom eller evt. personlighedsforstyrrelse, ved jeg ikke endnu. Det har taget ENORMT lang tid for psyk at komme i gang. Vi skal snart til det indledende informationsmøde. Hun har gået hjemme siden påskeferien, da hendes angst tiltog så meget og hun blokerede for at gå i skole, eller fik rent ud sagt kraftige angstanfald, bare jeg nævnte ordet skole eller veninder.

Hun kan godt gå i biografen, svømmehallen, biblioteket, på shopping m.m. for der er hun ikke i relation til de mennesker som er der. Hendes angst f.ek.s i skolen viser sig ved hun ikke kan sige særlig meget, og selvom hun prøver, så kommer der kun hviskelyde ud. Hun stak af og fik angstanfald, når lærerne pressede hende. Da hun så mistede sin eneste veninde, så blev angsten så slem, så hun ikke kunne gå i skole mere: mor, hvem skal jeg være sammen med i frikvartererne, bliver jeg spurgt. Det er slemt nok i forvejen, da hendes angst er så slem i skolen, at hun ikke har megen øjenkontakt med andre, og er så ubevægelig som muligt, og når hun så heller ikke kan få noget sagt, så hagler kommentarerne ned over hende. Veninden har ligesom været hendes støtte og eneste mulighed for at "overleve" i skolen, så da veninden lige pludselig meddelte hende, hun ikke gad have mere at gøre med hende, og fra den dag stoppede hun i skole.

Hun har gået hjemme siden påskeferien, og har nu givet udtryk for, at hun keder sig. Men hun siger ikke meget, når hun møder nye. Dog har jeg oplevet hende fri og snakkende sammen med sin tidligere veninde.
Hun kan især godt lide at læse, spille computer, spille guitar, ride, alt med heste, dyr, gå ture, svømme, motion osv.

findes der nogle piger omkring de 15 år i sydjylland som også er ensomme, og har brug for nye venner, så vil jeg gerne kontaktes, evt. skriv her.. jeg vil gerne bruge tid på kørsel og aktiviteter osv.

Jeg ved ikke hvordan man gør det her? har ikke lyst til at lægge mail og telefonnr. ud på nettet her???

Ps: hun har selv givet udtryk for hun keder sig og savner at være sammen med nogen. Efter sommerferien, er der tilbudt hende fjernundervisning, og dvs. stadig ingen skolegang og kontakt med andre, for hun er ikke i behandling endnu, og derfor ikke i stand til kontakt med en hel klasse og skole. Men 1:1 kan det udvikle sig til noget godt.
Incognito

Tilbage til Forældre til angste børn