Andre med børn der lider af volssom seperationsangst og fob

Savner du at dele dine tanker og erfaringer med andre forældre til angste børn, kan du skrive her.

Andre med børn der lider af volssom seperationsangst og fob

Indlægaf Rise74 » 31 mar 2009 20:42

Hej med jer
Jeg håber virkelig jeg kan drage nytte af denne side...Andre der har små børn med angst?
Rise74

Indlægaf albert » 29 apr 2009 09:48

Hej

Jeg har en datter på 12 år som lider voldsomt af angst. Det er så ubeskriveligt hårdt. Det ville være utroligt dejligt at skrive med andre i samme situation så skriv endelig tilbage hvis du er interesseret i at dele erfaringer.

Kh
Albert
albert

Indlægaf trinus » 29 apr 2009 19:54

Kære begge to

Min søn på 10 lider også af angst, og har gjort det i 1½ år nu. Han har også svær ADHD.

Hans angst kommer til udtryk på forskellig vis, og over forskellige ting. Han har en voldsom bekymringstendens, og får regulære angstanfald med mellemrum. Og det piner mig at se ham sådan!

Idag har han fået et insekt i munden til fodbold, og det udløste en mindre krise, fordi han blev så bange for, at det havde sprøjtet gift i hans mund, og det nu spredte sig i hans krop. Forleden dag var den fordi han ødelagde en dørstoppet, og rørte ved noget jern inden i den, og han blev bange for, om det mon var farligt.

En anden gang havde klassen besøg at tandlægen, som skulle fortælle om syreskader på tænder. Det udløste en voldsomt anfald, hvor han helt mistede orienteringen og det satte sig på hans syn, hvilket jo forstærkede angsten.

Til sommer skal klassen og hele hans SFO på koloni, hvor de ældste (som han tilhører) skal sove i telt, og han vil IKKE med. Han er bange for telte, fordi der kan komme insekter ind, og hvad nu hvis det bliver tordenvejr?

Og sådan kunne jeg blive ved.

Pga. hans ADHD er han tilknyttet børnepsyk. på OUH. Han har igennem et par år fået medicin for ADHD, og man mente, at denne medicin kunne havde udløst og forstærket hans angst; derfor har vi netop skiftet medicin, til noget der skulle kunne afhjælpe hans ADHD og ikke skulle give angst. Vi havde store forventninger til dette, og synes i starten, at han angst og bekymringstendens aftog, desværre er det kommet igen i løbet at den sidse uges tid. Samtidig melder skolen, at medicinen ikke er nær så effektiv mod hans uro, som hans tidligere ADHD-medicin, øv altså...

Venlig hilsen
Trinus
trinus

Geografisk sted: Odense

Indlægaf julie74 » 02 maj 2009 11:59

hej Trinus :)
øvøvøv og så din egen angst oveni.. må være forbandet hårdt for dig/jer :(
Et varmt kram fra mig...
lev i nuet. Kærlig hilsen Julie
julie74

Geografisk sted: falster

Indlægaf trinus » 02 maj 2009 20:40

Hej Julie

Må da indrømme, at det er svært ind imellem! Især tanken om, at han jo nok har arvet angsten fra mig. Men jeg vælger at anskue det på en anden måde, nemlig at jeg pga. min egen angstlidelse har alle muligheder for at hjælpe, guide og forstå ham. Og dermed forhåbentlig lette situationen lidt for ham.

Men hold op, det gør ondt at se sit barn så forpint som han ind imellem er. Så "overbekymret" og tænke tanker som en 10-årig ikke skal tænke. At se ham reagere så voldsomt på lyde, ord, og kropslige følelser, et sår her, en skramme der osv.

Hovedpine bliver til hjerneblødning, alle insekter er giftige, alt bliver gransket.

Heldigvis har han et godt netværk i skolen, som accepterer ham som han er, selvom de også bliver forskrækkede når han har angstanfald.

Venlig hilsen
Trinus
trinus

Geografisk sted: Odense

Indlægaf Lis07 » 03 maj 2009 11:53

Virkelig godt, at I har taget jeres børns angst alvorligt! Men nu kan jeg også læse, det er i ret slem grad, de har angst... Jeg er selv 22 og har ingen børn, men har angst og havde det også som barn. Desværre kunne min mor ikke forstå det, fordi hun aldrig selv har haft det, så hun overså mine symptomer og bagateliserede dem, så det nok endte med at blive værre, end det ellers ville have været... Godt, at I forsøger at hjælpe jeres børn, desværre er der mange, der ikke gør :D
Ung med PCO og angst ;)
Lis07

Indlægaf lucas » 03 jun 2009 09:52

Jeg har en datter på 6, som er ofte bange. Jeg tror ikke som sådan det er en angstlidelse, men det vil jeg heller ikke have det skal blive.
Hun er bange for at være alene. Et indbrud i børnehaven (om natten) gjorde hende virkelig bange, og hun kunne ikke være alene uden en voksen i 2 måneder, hun turde ikke ligge sig til at sove, og vågnede når hun fornemmede hun var alene. Efter de 2 måneder blev det bedre, og idag kan hun ofte være lidt alene - helst med sin lillesøster (det er 1/2 år siden). Hun bekymrer sig om mange ting. Det nyeste er at hun er bange for at jeg vil smide hende ud hjemmefra og sige til hende hun skal bo alene. Hun har ingen problemer når hun er sammen med andre - jo flere jo bedre. Derfor ser børnehaven ikke problemet, og jeg syntes det er svært at komme igennem, og få dem til at forstå. F.eks. turde hun ikke gå på toilettet der henne, men da de tit går sammen var det ikke noget problem før en dag hun lavede i bukserne...
Jeg får tit afvide at det er normalt og alderssvarende, og at jeg ikke skal fokusere på det. Men jeg tror altså ikke det er 100% normalt. Vi har fundet en bog hvis råd vi følger, og vi syntes det hjælper hende meget - det har mindsket hendes fustrationer.
Hvad gør i for at hjælpe?
lucas

Indlægaf Lis07 » 03 jun 2009 14:57

Vil bare sige, at jeg tror, det er angst. Jeg har selv et "nervøst sind", og bekymrede mig om alt muligt, da jeg var lille, men min mor troede bare, det var normalt, og søgte ikke hjælp, før det var for sent...
Jeg skal ikke blande mig, og jeg ved heller ikke, hvad man skal gøre med børn, der har angst, men jeg ville have været glad for at få noget professionel hjælp, da jeg var lille, så det ikke udviklede sig så slemt.
:)
Ung med PCO og angst ;)
Lis07

Indlægaf syvni13 » 15 jul 2009 16:49

skal ikke spille klog men jeg tror sgu forældre kan få meget ud af at snakke med unge/børn herinde med angst, ligeså meget som med forældrene. . .
syvni13

Tilbage til Forældre til angste børn