Dreng med diagnose NLD og nu angst

Savner du at dele dine tanker og erfaringer med andre forældre til angste børn, kan du skrive her.
Besvar
NLD
Geografisk sted: Nordjylland

Dreng med diagnose NLD og nu angst

Indlæg af NLD » 29 jan 2009 07:30

Jeg er mor til en snart 16 årig dreng, som gik ned med angst i nov-08, og er nu på medicin. Bliver hjemmeundervist, da han har socialangst. Vil høre om der er andre der har NLD og fået angst. I kan læse lidt om hvad NLD er på hjemmesiden www.nld-gruppen.dk

Er meget bekymret for fremtiden, og at han ingen social samvær har med andre unge. Han har altid været en aktiv dreng på fodboldbanen, og spillet 3 gange om ugen. Men dette kan han heller ikke mere pga angsten

kh
mor til en søn med NLD/angst

Hexia

Indlæg af Hexia » 10 feb 2009 22:05

Min søn har Aspergers syndrom med en overbygning af angst/OCD og NLD.
Jeg kan godt forstå, at du er bekymret over, at din søn mangler social omgang med andre. Jeg går ud fra, at du har kontakt til PPR?
Kan de ikke foreslå et sted, hvor han kan være og der kan tages hensyn til hans socialangst? Det løser jo ingenting bare at hjemmeundervise ham.

Det er jo ikke alle med NLD, som kan profitere af kognitiv terapi, fordi de ikke kan ræssonere ligesom vi andre kan. Men lægen/psykiateren må da kunne foreslå en behandling?
Måske skal han forsøge en anden slags medicin, hvis han stadig plages af angst på den medicin, han får nu?

Det er ikke sikkert, det hjælper noget, hvad jeg har skrevet, men ville lade dig vide, at jeg klart kan sætte mig ind i hvor svært det er.

Besvar