Panikangst OG jalousi

Skriv en præsentation af dig selv. Måske har du en baggrund som andre kan identificere sig med?
Besvar
RineBine

Panikangst OG jalousi

Indlæg af RineBine » 19 nov 2010 17:54

Hej

Jeg er en kvinde på 37. Jeg bor sammen med min kæreste gennem 1½ år. Vi har ingen børn, men han har en søn på 14 fra et forhold og en datter på 4 fra et andet forhold. Sønnen er hos os (vi bor i min kærestes hus) hver anden weekend og datteren er 7 dage hos os og 7 dage hos moderen.

Min kæreste har problem med nærhed.

Min baggrund er således: Jeg er efternøler og har en storesøster og en storebror. Min mor mistede jeg for 4 år siden og har endnu min far. Som barn var jeg meget sky og havde brug for megen tryghed. Denne tryghed blev dog afbrudt i 7-12 års alderen, da min mor og far drak en del. Min mor havde det man kaldte "dårlige nerver" og min far drak vist nærmest af afmagt, sammen med min mor. Min mor var ellers en meget klog, ydmyg og stædig dame. Min far er konfliktsky og meget lidt handlekraftig.
Min mor forsøgte at tage sit eget liv 2 gange. Jeg fandt hende begge gange. Hun havde taget sovepiller. Hun ville tit have mig til at hente øl og snaps til hende, inden jeg skulle i skole.
Jeg måtte tit "mægle" mellem dem når de drak, for min far slog min mor. Ja, han forsøgte sågar at have sex med hende, når hun var halvvejs bevidstløs.
Jeg blev kaldt "hysterisk", når jeg forsøgte at bryde ind.
Jeg overnattede tit hos mine ældre søskende eller veninder, men jeg havde så meget brug for bare at kunne være i mit eget hjem og bare slappe af.
Alt er tilgivet i dag og min mor og jeg var hinandens mest fortrolige.

Jeg var flittig og dygtig i skolen. Jeg har en højere handelseksamen, en merkonom i personaleudvikling og en kontor all round uddannelse. Min læretid var hos et telekommunikationsselskab og jeg var der i 10 år i alt. Efter en fyringsrunde, fik jeg endnu et "flot" job som direktionssekretær i en anden international telekommunikationskoncern. Her var jeg 2 år og blev igen opsagt pga. omorganisering.

Jeg fandt min første samlever da jeg var 17 og han var 26. Det var nok både forelskelse og lidt flugt fra hjemmet, da vi flyttede sammen. Dog fik vi hus og boede sammen i 16 år. Vi var gift de sidste 2 år. Jeg forandrede mig meget i den tid og fik større lyst til livet og blev mere udadvendt. Til sidst brød jeg, fordi han ikke havde samme lyst som jeg og også pga. en meget dominerende svigerfar!
For første gang skulle jeg klare mig selv.

Jeg er blevet stærkere de gange jeg har boet alene, men har også haft mega store angstanfald og har senest haft en del mænd.

Efter en langtidssygemelding på ca. 2 år, skiftede jeg branche til noget jeg kunne være mere mig i. Jeg er nu husassistent på et demenscenter og trives ganske godt. Førhen "flygtede" jeg nemlig fra arbejdet, når min angst var værst. Jeg kunne slet ikke klare den professionalisme det krævede. Så nu viser jeg min sårbarhed! Ikke flere facader!!!

I 2001 fik jeg pludselig brystkræft. Det er helt ovre den dag i dag, men I kan nok høre, at der er indtil flere ting i mit liv, så kan have provokeret mit sarte jeg.

Besvar