Kvinde med agorafobi søges til dokumentarprogram

Agorafobi er angsten for at færdes uden for eget hjem.
Besvar
Ann EasyFilm

Kvinde med agorafobi søges til dokumentarprogram

Indlæg af Ann EasyFilm » 02 maj 2006 15:23

Hej alle interesserede,

Jeg er journalist og skriver her på siden i forbindelse med et dokumentarprogram jeg er igang med at researche til. Dokumentarprogrammet skal være ét ud af en kortere række tv-dokumentarprogrammer til den ny kanal 4 ("kvindekanalen"). Kort fortalt går de alle ud på at vi skal følge en kvinde, der står i en svær livssituation - som hun beslutter sig for at gøre noget ved!

I den forbindelse er jeg i gang med at undersøge hvor vidt det er muligt at følge en kvinde med social fobi eller agorafobi, som ønsker at få det bedre. Vi vil gerne følge hende fra hun tager beslutningen om at gå i behandling (hvilket selvfølgelig er utopi, men i hvert fald så tæt på at pågældende har taget beslutningen, som overhovedet muligt. Hun må altså bare ikke være gået i gang med behandlingen endnu).

Programmerne har alle som mål at hjælpe de medvirkende kvinder til et bedre liv.
Formen: Der vil være en del reportage i programmet, men der vil også være en vært der vil stille aktuelle spørgsmål og evt. hjælpe med vejledning om behandlingsmuligheder etc. men det er noget vi tager stilling til i hver enkelt case, og det er afgørende at det hele tiden er kvinderne selv der tager beslutningerne.

Profilen vi søger er som før nævnt en kvinde der lider af en fobi (gerne social fobi eller agorafobi), som endnu ikke er blevet behandlet for det og så skal hun helst være ml. 25 og 45 år.

Foreløbigt drejer det sig blot om en gensidig uforpligtende snak, og så finder vi ud af om det er noget vi skal gå videre med. Man behøver derfor ikke at have besluttet om man vil være med, inden man kontakter os.

Bedste hilsner

Ann Bille Simonsen
Easy Film A/S
Mail: anbi@easyfilm.dk
Tlf. 33447489

Besvar