Hvad gør jeg nu?

Agorafobi er angsten for at færdes uden for eget hjem.
Besvar
sinatas
Geografisk sted: Gladsaxe

Hvad gør jeg nu?

Indlæg af sinatas » 20 feb 2006 14:11

Nu har jeg haft agorafobi i 5 år. Har været hos flere psykologer og psykiaterer, på angst klinikken på rigshospitalet, har prøvet akupunktur og hypnose, været på 2 fobi skoler, samt været på forskellige former for medicin og INTET har hjulpet mig af med angsten og det har alt sammen kostet mig det hvide ud af øjene. Hvad gør jeg nu?
Selv min læge kan ikke komme på flere steder at henvise mig til og jeg har prøvet alt på det private marked. Hvad gør jeg, hvordan kan jeg komme videre? Jeg føler jeg er nede i et sort hul og kan ikke komme op igen. Jeg er 24 år, det meste af min ungdom er gået med at have panik angst der udviklede sig til agorafobi som jeg har haft i 5 år nu. Jeg har ingen uddannelse andet end 10énde klasse og har stort set aldrig haft et job, da jeg jo sjældent kan forlade mit hjem. Jeg ved virkelig ikke hvordan jeg kan komme videre. Kommunen vil gang på gang sende mig i aktivering, og gid jeg kunne det. Men jeg kan jo ikke komme udenfor en dør. Havde jeg kunne det havde jeg sikkert haft et job, da jeg ikke ønsker at være på bistand. Jeg er nået til en alder hvor børn også snart kunne komme på tale, men jeg kan jo ikke have børn når jeg har det sådan her. Øv det hele er så svært og fustrende og det er lissom om jeg er blevet "glemt" af systemet og alle har opgivet. men jeg VIL ud af dette, jeg VIL have et normalt og fungerende liv. Men hvordan?

sinatas

Indlæg af sinatas » 04 mar 2006 20:54

Utroligt... 73 har kigget på mit indlæg, men ingen har svaret. Det var da utrolig trist :(
Er det virkelig så få mennesker der har agorafobi...

christina winther

tanker

Indlæg af christina winther » 04 mar 2006 21:03

du er ikke alene. ville ønske man ikke skulle sidde og være så alene med sine tanker

sinatas

Indlæg af sinatas » 04 mar 2006 21:10

nej christina, det ved jeg godt, men det er dælme sjældent man hører fra folk med agorafobi. Og det er jo heller ikke det du har...
bare trist der ikke er så mange, som fejler det samme som jeg og i samme grad, som man kunne sludre med.
Ikke at jeg ønsker for nogle at det skulle blive så slemt for dem som det er for mig. Agorafobi er den VÆRSTE form for angst, man kan ikke forlade sit hjem og får anfald hjemme, så der er inegn steder at flygte hen. (typisk hvis man fik anfald ville man jo hjem, men hvad gør man når de også komme hjemme, men har intet "SAFE PLACE")

christina winther

sorry

Indlæg af christina winther » 04 mar 2006 21:42

Det er jeg ked af at høreHvor længe har du haft se såsan, og hvordan startede det?? jeg er forholdsvis ny herinde, og har først for nyelig erkendt overfor mig selv, at jeg har angst

diamia
Geografisk sted: midtjylland

Re: sorry

Indlæg af diamia » 05 mar 2006 14:53

Jeg kan da fortælle at jeg også lider at agorafobi. Jeg kan faktisk ikke gøre noget alene. Jeg får også nogle gange panikanfald når jeg skal være alene hjemme med mine 2 piger. Min kæreste arbejder om natten, så det er der jeg har det værst.
Jeg kan gøre en del ting i verden, bare jeg har nogen med mig, så går det rimeligt. Jeg vil sige at min angorafobi ikke eer så slem som for næsten 10 år siden da jeg fik angst første gang, men jeg kan stadigt ikke gøre noget alene. Du er meget velkommen til at skrive til mig, hvis du har lyst.

Ace-ventura

Indlæg af Ace-ventura » 05 mar 2006 16:01

Hej sinatas
Jeg har læst dit indlæg med interesse og vil prøve at komme med nogle betragtninger som jeg håber du kan bruge. Jeg lider ikke selv af udpreget agorafobi men af panikangst igennem ca. 15 år. Det indtryk jeg får når jeg læser dit indlæg er, at du fokuserer for meget på hvad andre skal gøre for dig og ikke nok på, hvad du kan gøre for dig selv :!: Faktum er at der findes ingen mirakkelkure for angstlidelser - der er ingen nemme løsninger (desværre) :(
Men du kan få det bedre :D Det der har hjulpet mig videre i livet er, at studere min lidelse til bunds. Finde ud af hvorfor min hjerne agerer som den gør :shock:
Jeg har også prøvet medicin og gået til psykolog uden den store effekt. Det gav mig dog en indsigt i hvorfor jeg har det som jeg har. :oops: Efterfølgende har jeg læst al den litteratur/information jeg er kommet i nærheden af, f.eks. behandlingsformen kognitiv terapi. Viden gør din hjerne mere robust - og den kan derfor bedre takle de anfald der måtte komme. Af den simple grund at du aldrig kan vende tilbage til udgangspunktet igen - fordi dette udgangspunkt har flyttet sig 8)

Altså - tilegn dig al den information du kan om din lidelse :!:
Dernæst er kognitiv behandling vejen frem - men du skal sparke dig selv i r.... :o - der er ingen andre der gør det for dig :!:
Andreas

christina winther

Dælme så

Indlæg af christina winther » 05 mar 2006 19:02

Hej sinatas.

Jeg kan sku godt forstå dine frustrationer, over den manglende hjælp du behøver.
Men tro kan rykke bjerge.
Du skriver du VIL ud af det liv du har nu og fungere ok.
Og det lader til at drømmen er inde i dig.
Jeg er ikke psykolog, men vi må fandme tro lidt mere på os selv.
Det lader bare til at vi alle står og trænger til at få et kæmpe spark i røven, for ikke at miste modet på at vi godt kan komme ud af det. Ja jeg lider ikke af agorafobi, men af sociofobi, og generaliseret angst, og ja jeg kan godt fungere i dagligdagen, men troen gør at jeg ikke vil give op. Jeg tør ikke rejse, min kæreste er den største eventyre nogensinde, så det er xdet største nederlag for mig. Det føles som om han står med en stor fed is foran mig og siger: SE HVAD JEG KAN OG TØR SPISE; DET TØR OG KAN DU IKKE; Min drøm er at tage med ham ud og så verden, da jeg førhen snuste til lidt af den, uden bekymringer. Jeg har stået og undervist foran 5000 mennesker i paris, været midt punktet i flere timer i træk. Hvis du stilte mig op på en sådan scene i dag, ville jeg tisse i bukserne og mere til. men jeg har kunne det før, så jeg ved at jeg en dag vil ku komme til det igen. Vi må bare keep the faith. :D

sinatas

Til ace ventura

Indlæg af sinatas » 05 mar 2006 20:37

Hej ace..
Jeg HAR prøvet op til flere gange at arbejde med mig selv via kognitiv teapi, som du kan se, så skriver jeg jo at jeg har været på flere fobi skoler, og der arbejder man med kognitiv teapi, det samme gøres somregl hos en psykiater. Så tro mig jeg ved skam godt at jeg selv er delvis ansvarlig for at kunne få det bedre, men når tankerne netop IKKE kan vendes med brug af kognitiv teapi eller andet, så kan jeg ikke komme af med de tanker man kalder katastrofe tanker og det er noget møg. Så jeg ved godt at folk ikke kan sige præcis hvad jeg skal gøre for at komme af med det, men jeg har prøvet næsten ALT, så måske der var nogle med nye foreslag til hvad jeg nu kunne gøre, noget folk selv har prøvet og som ikke er en af de ting jeg allerede har beskrevet.

sinatas

også til Ace...

Indlæg af sinatas » 05 mar 2006 20:43

Og forresten så har jeg læst og læst og læst om angst og behandlinger af dette, så jeg er bestemt ikke uviden om noget som helst mht angst. Men kognitiv teapi virker IKKE på alle mennesker lissom nogle mennesker heller ikke kan blive hyptoniseret! det har noget af gøre med ens tankegang og måden man kan slappe af på, og jeg kan hverken hyptoniseres og kognitiv teapi virker altså ikke på/for mig. og ja jeg har givet det mange chancer, og være forskellige steder da min læge i starten mente at det da måtte være de forkeret mennesker der underviste i/med kognitiv teapi.
Desuden så kan du godt droppe det med at give os selv et los i røven, for du ved godt at dovenskab intet har med dette at gøre.

diamia
Geografisk sted: midtjylland

Re: også til Ace...

Indlæg af diamia » 05 mar 2006 21:19

sinatas skrev:Og forresten så har jeg læst og læst og læst om angst og behandlinger af dette, så jeg er bestemt ikke uviden om noget som helst mht angst. Men kognitiv teapi virker IKKE på alle mennesker lissom nogle mennesker heller ikke kan blive hyptoniseret! det har noget af gøre med ens tankegang og måden man kan slappe af på, og jeg kan hverken hyptoniseres og kognitiv teapi virker altså ikke på/for mig. og ja jeg har givet det mange chancer, og være forskellige steder da min læge i starten mente at det da måtte være de forkeret mennesker der underviste i/med kognitiv teapi.
Desuden så kan du godt droppe det med at give os selv et los i røven, for du ved godt at dovenskab intet har med dette at gøre.
Jeg håber det er iorden at jeg ligger denne side ind [/url]http://www.tvmidtvest.dk/sw20193.asp[url] Jeg har ringet til ham lægen og han sa ... t om det. [/url]

christina winther

Indlæg af christina winther » 05 mar 2006 22:49

Hej sinatas.
Måske synes du sikkert det er en omgang ævl jeg fyre af til dig.
Men helt ærlig, så har jeg ikke lyst til at droppe det. det handler nok mere om, at du er skide træt af din situation, og jeg kan godt sætte mig ind i det. selvom du for mig til at føle mig som en total stypid tøs, som ikke har en skid at rykke rundt med. Prøvede nok bare mere på at give dig nogle opmundrende ord med på vejen. Men det faldt vidst helt til jorden :(
Uanset hvilken angst vi hver især har er vi alle i samme latterlige båd. Men hvis du tror det er dovenskab jeg snakker om ,så var det dårligt formuleret af mig.
Jeg mener bare og kan kun snakke for mig selv så at jeg skal sku tage mig sammen til at gøre noget ved min angst.Bare det at skulle fortælle om det herinde har været kæmpe stort for mig.
Og jeg har haft angst lidelser i lige så langtid som dig, så ja jeg trængte til et spark. :D
Ville bare give dig et kærligt spark, og fortælle du ikke må miste modet:men jeg kom vidst til at sparke helt forkert!!!!!!!!!!!!

christina winther

Indlæg af christina winther » 05 mar 2006 22:56

så lige netop nu at dit svar var til ace. :oops: :lol:
men pøj pøj til dig

Besvar