pårørende til angstramt

Agorafobi er angsten for at færdes uden for eget hjem.
Besvar
pjums

pårørende til angstramt

Indlæg af pjums » 06 aug 2005 18:07

Findes der nogle derude som er pårørende til angstramte?????

Mug_Bolle

Indlæg af Mug_Bolle » 06 aug 2005 20:58

tror folk ville svare lige mere hvis de kunne se foremålet med spørgsmålet..

der er nok mange her inde der har venner og bekendte der også har angst.

hvorfor?

pjums

Indlæg af pjums » 07 aug 2005 10:52

ja rolig nu.... Jeg søger nogle og snakke med som er pårørende til en der har angst. Min kæreste har angst og det er meget svært for mig at håndtere. Jeg føler vores forhold er ved at gå i stykker, så hvis nogle står i samme situation kunne vi måske hjælpe hinanden. Jeg prøver virkelig at forstå hvad det er der sker, men det kan jeg ikke.

Mug_Bolle

Indlæg af Mug_Bolle » 07 aug 2005 20:25

det gør det hele meget nemmere når du spørger sådan :)..

nu kender jeg hverken dig eller din kæreste, så det er stadig svært at sige noget om det.. jeg har heller aldrig været i samme situation. typisk vil en angstramt ( specielt hvis det er socialangst ) være meget lukket. du ska ikke forvente personen kommer til dig med alle ting, men det må hun næsten lære, for sådan vil det klart være nemmest. det nytter fks. ikke noget du presser hende ud i en situation hun ikke ønsker alene fordi du ikke forstår hendes tilstand, og tilbage vil i begge stå som tabere i spillet - hende magtesløs med en lav selvfølelse og dig komplet uforstående for hendes motiver og handlinger. det ligesom sex. snak sammen så bliver man mere trykke ved hinanden og lære hinanden at kende. dermed kan man tage hensyn og også gøre godt. når du snakker med hende tror jeg du ska være ret konsekvent. kik hende i øjnene til du kan mærke hun har givet det ærlige svar. ikke blot en lusket bortforklaring. ved godt det er din kæreste og man let kan rive sig med følelsesmæssigt og bare lægge armen om hende/ham hvis man kan se vedkommende ikke kan lide situationen, men uanset hvad er første skrit at hun forklare så meget hun/han kan. så være konsekvent og stil direkte spørgsmål. det er sådan du hjælper din kæreste bedst. derudover kan jeg kun sige; håndter din kæreste med rolig og tolmodig hånd. angst er ikke noget man lige lærer at forstå fra den ene dag til den anden. men du kan selvfølgelig altid læse en masse om det.

held og lykke angsten og jeres forhold.

Besvar