arbejdsprøvning

Agorafobi er angsten for at færdes uden for eget hjem.
Besvar
Ladybird

arbejdsprøvning

Indlæg af Ladybird » 10 maj 2010 06:43

Hej jeg ville høre om der er andre med angst /agorafobi, som har været i arbejdsprøvning ??
Hvordan har det været ?
har du fortalt arbejdspladsen at du har angst ??
blev du angst på jobbet ??

Jeg skal starte idag i arbejdsprøvning, og jeg har fortalt arbejdspladsen at jeg har angst, så de ved det, og jeg ikke skal være bange for at de skal finde ud af det (er også et stress moment / angst provokerende). Det var rigtig svært at få det sagt, men jeg gjorde det! Og det er rart for mig at vide, at de ved det. De har tidligere haft en der har haft angst på arbejdspladsen, så de vidste godt lidt til det. Og der er jo ikke noget underligt ved det, jeg kan jo ik gøre det for, og de var faktisk glade for at få det at vide.

Nu er jeg bare spændt på, hvordan jeg klarer arbejdsprøvningen...

Takahera

Re: arbejdsprøvning

Indlæg af Takahera » 30 jul 2010 09:53

Jeg har været inde i et langt forløb med kommunen, bla. med arbejdsprøvning. Jeg må sige at jeg fandt det rigtig svært, men lederen det sted hvor jeg var var i forvejen blevet orienteret om mit "handikap" og tog virkelig meget hensyn. Han mente ikke at resten af stedet skulle vide det fordi de ikke skulle kategorisere mig og jeg fik en del bemærkninger om hvorfor jeg dog var i arbejdsprøvning når jeg nu var så velfungerende. Til gengæld fik jeg den frihed at når jeg virkelig var dårlig fik jeg lov at gå hjem eller jeg kunne ringe mig syg hvis jeg af en eller anden grund ikke kunne forlade min lejlighed.
Så min konklusion, de dage hvor jeg havde det godt nød jeg egentlig at være i arbejdsprøvning selvom folk ikke forstod at jeg var det, og de dage hvor jeg virkelig var dårlig fik jeg lov at blive hjemme og evt. kontakte mine behandlere.

Besvar