Bofællesskab - Hvad gør man når...

Agorafobi er angsten for at færdes uden for eget hjem.
Besvar
DarkAngel2
Geografisk sted: København

Bofællesskab - Hvad gør man når...

Indlæg af DarkAngel2 » 08 dec 2004 19:55

Mange af jer herinde søger personer i kan mødes med, for
at være agorafobiker gør ikke nødvendigvis én mindre social end alle andre!
Men hvad gør man så, når man ikke kan komme uden for sit hjem (uden en man stoler fuldt og fast på)? Og ikke kan komme rundt alene...?

Jeg har skrevet et indlæg under "aktiviteter". Måske lidt dumt, når det jo nok ikke liiige er der de fleste agorafobikere kigger, men det var fordi jeg mente, at "mit" forslag hørte bedst til der.

Idéen er, at oprette en (og måske flere) bofællesskaber, til mennesker der ikke kan komme uden for deres hjem alene. Hvis man kunne samle ca. 20 mennesker, der var indstillet på at flytte sammen i en hel boligblok. Et sted hvor man kunne støtte hinanden, bytræne sammen, være sociale sammen, og tage på udflugter sammen - Hvordan lyder det? :D

Jeg er selv agorafobiker med stort A, men jeg er træt af at sidde isoleret, og ikke se andre mennesker end min mor og kæreste (der alligevel ikke mener at "jeg er god nok til ham, når jeg ikke bare kan overvinde min angst". Jeg ville være vildt glad for at være sammen med en masse mennesker hver dag, og som Kamma også skriver under "aktiviteter", ville dem der boede der ende med at blive én stor familie.
Jeg er en pige på 20 år, og jeg har altid været glad, smilende og udadvendt hvad livet end har budt mig. Min agorafobi vendte desværre tilbage for et år siden med fornyet styrke, og efter at have prøvet mange forskellige behandlingsforløb, er jeg nået til den erkendelse, at jeg nok kommer til at have angst resten af mit liv. - Men skal mit liv være dårligere bare fordi jeg har angst?? Nej det skal være fyldt med glæde og mennesker. Jeg har ikke lyst til at gå og føle mig alene og handicappet, til jeg ender God-knows-where når min familie og pårørende ikke længere gider at "tage sig af mig". Jeg ville langt foretrække at bo i sådan et slags bofællesskab, hvor der ikke blev set ned på nogen, og hvor folk forstod hinanden. :)
Jeg ved godt at det ville være enormt svært for folk at hive teltpælene op, og forlade deres trygge hjem, men nogen gange skal det åbenbart være surt før det bliver godt :D

Jeg håber der er flere der har det ligesom jeg, og at i måske har lyst til at kigge under "aktiviteter" og se mit oplæg dér.

Mange knus Kamilla
----------

love
Geografisk sted: Østjylland

Indlæg af love » 03 apr 2005 19:29

Hey... Jeg er i samme situation her i Århus.. jeg har yderligere svært ved at være alene, så det brænder virkelig på her.
Jeg går med samme tanker om at opstarte bofællesskab, kollektiv eller lign. - så jeg i det mindste kan få lov til at snuse lidt til en selvsændig hverdag.. Jeg er derfor meget nysgerrig efter, om du mon har fundet ud af noget? nogle gode ideér måske? Og hvor i landet kommer du mon fra?

knus Love....
Bought a ticket for a runaway train
like a mad man laughing at the rain
a little out of touch a little insane
- it´s just easier than dealing with the pain...

gch
Geografisk sted: Odense

Indlæg af gch » 03 apr 2005 20:55

Hey.....

Det er godt nok ikke lige et svar på dit spørgsmål, men jeg skriver alligevel lige til dig. :)

Har du kigget på emnet af samme navn under "aktiviteter"?

Dér er en længere debat om bofællesskab. Jeg tænkte det kunne være du var interesseret i at læse hvad vi har "snakket" om, og måske komme med nogle ideer eller kommentarer.

Det lader til vi kun er et par stykker der har brug for sådan et sted, så det bliver vist svært, at få gjort noget seriøst ved det. Men vi kan da håbe på, at der lidt efter lidt støder flere til med samme behov, så vi kan få sat noget i gang. :wink:

mvh.

Gitte

Panduro
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Bofællesskab.

Indlæg af Panduro » 17 okt 2007 11:32

Det er et par interessante indlæg med bofællesskab. Selvom de er af ældre dato er de vel stadig relevante ?

Der bliver ikke ligefrem færre angste, tværtimod. Det kunne være en god støtte med mennesker der lider af svær agorafobi.

Er der virkelig ikke sådan noget i Købehavn ?

Besvar