Er der nogen der kan hjælpe?

Agorafobi er angsten for at færdes uden for eget hjem.
Besvar
Sussie

Er der nogen der kan hjælpe?

Indlæg af Sussie » 24 sep 2008 22:58

Dette er min første gang på angstforeningensforum, jeg skriver for at høre om der er andre der tager samme medicin som mig. Jeg lider af angst, agorafobi, og er startet på ny medicin. Da jeg ikke ved meget om den, kunne det være rart at høre om andres erfaringer. Jeg får nu Buspiron Actavis 10mg. tre gange dagligt, og Mirtazazapin Actavis 30 mg. og er igang med udtrapning af Tafil Retard 1mg. to gange dagligt.
Det vil være til stor hjælp at høre andres erfaringer med medicinen, og specielt Buspiron Actavis.
Mange venlige hilsner Sussie :roll:

Blippen

Hey

Indlæg af Blippen » 03 okt 2008 16:50

Jeg har kun personlig erfaring med tafil retard - som så vidt jeg husker er en benzo - altså en type medicin som ikke kan tilrådes at anvende i længere tid.

De andre 2 kender jeg ikke - dog er Mirtazapin et Antidepressivum (lykkepille) af typen (NaSSA) - hvilket betyder :
Noradrenergic and selective serotonergic antidepressants (abbreviated: NaSSAs) are a relatively new class of antidepressants.[1] They are thought to work by blocking presynaptic alpha-2 adrenergic receptors that normally inhibit the release of the neurotransmitters norepinephrine (noradrenaline) and serotonin. This results in increases in both noradrenergic and specific serotonergic transmission.

Skriv endelig om dine erfaringer - og anmeld evt. bivirkninger på :

http://www.laegemiddelstyrelsen.dk/1024 ... kelID=5764

Enjoy

[/quote]

Panduro
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Buspiron

Indlæg af Panduro » 03 okt 2008 19:48

Jeg har prøvet Buspiron, men det havde jeg ingen effekt af. Senere har jeg læst at man ikke bruger det så meget netop fordi at det har så ringe effekt.

Forza
Geografisk sted: Østjylland
Kontakt:

Indlæg af Forza » 07 dec 2008 12:30

Blippen skrev:
dog er Mirtazapin et Antidepressivum (lykkepille) af typen (NaSSA) -
Mitrazapin er et moderne antidepressiv men jeg vil være forsigtig med at kalde NaSSA midler for lykkepiller. Lykkepiller er jo allerede anvendt om SSRI/SNRI midler.
Forza

Min side om Socialfobi:

www.socialangst.dk

Besvar