At rejse.......

Agorafobi er angsten for at færdes uden for eget hjem.
Besvar
Lena
Geografisk sted: Ishøj

At rejse.......

Indlæg af Lena » 09 okt 2007 08:06

Jeg har fra barnsben rejst ustyrligt meget! Men da jeg som 15 årig fik angst, stoppede det ligesom.. Jeg har været ude at rejse Een gang siden, og da var jeg 18 år. jeg er 32 nu...
Sagen er den, at min familie presser og presser og presser mig, om ikke nok jeg vil med ud at rejse?
SELVFØLGELIG vil jeg det! Jeg TØR sq bare ikke... Tanken om først at skulle sidde i et fly, uden mulighed for at komme væk/ud, for derefter at sidde i et eller andet "åndsvagt" fremmed land 1000vis af kilometer fra mit hjem, er nok til at skræmme skidtet ud af kroppen på mig, og allerede der give mig et regulært angstanfald!
Hvad gør i andre? Bliver i bare i DK, eller hvordan? Hvordan reagerer jeres familier, når i ikke vil med til mallorca eller London eller hvad har vi? Hvordan får i forklaret dem, at det sker bare ALDRIG? Eller.....ER der mon en måde at komme ud at rejse på?

Knus fra Lena

Forza
Geografisk sted: Østjylland
Kontakt:

Indlæg af Forza » 10 okt 2007 10:52

Hej Lena

Har set at nogle mennesker, der har angst for at flyve, har gavn af hypnose, men jeg ved ikke om det virker på agorafobi.

Jeg ved ikke om du tager medicin men nogle mennesker har gavn af benzodiazepiner eller "benzo'er". De skulle virke hurtigt. Kræver recept fra læge eller psykiater.

Hvis du er meget angst for at bevæge dig udenfor dit hjem kan du udskrive det som en psykiater har skrevet om agorafobi og vis det til din familie. Link til siden:

http://www.angstforeningen.dk/agorafobi.htm

Hvis din familie ikke ved du har angst kan det være en god ide at fortælle det selvom det er svært.
Forza

Min side om Socialfobi:

www.socialangst.dk

Lena
Geografisk sted: Ishøj

Indlæg af Lena » 12 okt 2007 19:18

Hejsa... Jeg har lidt af angst siden jeg var 15.. jeg er 32! Så mine forældre ved udemærket godt at jeg lider af angst og hvad det indbefatter.Jeg har benzoer, men det er sq ikke effektivt nok til at jeg tør kravle op i et fly og blive ført 1000 kilometer væk fra mit hjem.
Så jeg har allerede været omkring i både den alternative som den almindelig lægelige behandlingsform. Tror efterhånden ikke der er noget jeg ikke har prøvet.. griner..

Så.. mit spørgsmål går nok mest på, hvad andre agorafobikere gør? bliver i bare hjemme og så må det være det, eller hvad??

Knus fra Lena

fhep

Indlæg af fhep » 30 okt 2007 19:06

jeg ved ikke helt præcist hvilken angstform jeg lider af, men lever på godt og ondt med store problemer i forhold til at være sammen med andre mennesker.
ikke destro mindre har jeg inden for de sidste tre år alene rejst tværs gennem Cuba, alene brugt 14 dage til at trave rundt på Manhattan og sidste vinter med venner rejst rundt i Thailand og Cambodia.

hver gang er jeg blevet voldsomt i tvivl om mine egeneskaber til at kunne gennemføre rejserne, lige op til hvor jeg skulle afsted. efter først at være kommet ud over kanten er det faktisk gået meget godt - men har nok rejst alene for sidste gang... det er sjovere at være flere sammen :-)

mine erfaringer siger mig at trods talrige angstanfald og voldsomme bekymringer inden rejsen går det alligvel - bare jeg tager den tid der skal til og ikke stresser for meget rundt :-)

Besvar