Øreakupunktur

Agorafobi er angsten for at færdes uden for eget hjem.
Besvar
gch
Geografisk sted: Odense

Øreakupunktur

Indlæg af gch » 29 jun 2007 21:07

Hej.

Jeg går og overvejer at prøve øreakupunktur mod angst. Har hørt det skulle kunne hjælpe. Er der nogen der kender til det eller har prøvet det?

Kærlig hilsen

Gitte

mig85
Geografisk sted: sønderjylland

Indlæg af mig85 » 29 jun 2007 23:27

hey ja jeg har prøvet!! det hedder nada det:) rigtig godt man bliver meget træt og afslapet af det!! og det har 100% effekt!! det bliver mere og mere kendt i psykratrien!!

majbritt71

Indlæg af majbritt71 » 30 jun 2007 08:07

Mig 85- du skriver det har 100% effekt , er du blevet angstfri ???

Prøv at fortæl ombehandlingerne, og om hvor mange behandlinger du fået .

Mvh

Majbritt71

gch

Indlæg af gch » 30 jun 2007 10:52

Hej igen. Tak for svarene.

Jeg kiggede lige på et af dine indlæg "mig85". Det du har skrevet om Nada. Kan høre du har haft god effekt af det, men hvis du har lyst til at fortælle lidt mere om det, må du meget gerne det.

Håber jeg hører fra lidt flere om deres erfaringer, men jeg har nu næsten besluttet mig for, at det er det næste jeg vil prøve :wink:

Hav en god weekend.

Kh

Gitte

mig85
Geografisk sted: sønderjylland

Indlæg af mig85 » 30 jun 2007 23:52

hey igen

nej nej jeg er ikke blevet angst fri!! men det dæmper det meget!!
tror jeg heller ikke det kan fjerne angsten????

altså når jeg har fået det bliver jeg meget træt og afslappet!! skal også tisse bagefter.. jeg får det tilbud på det Distrikpsykiatrisk center jeg er tilknytte til..

fandt det her på nette

Øre-akupunktur har vist sig virksom ved angst, søvnløshed, fysisk og psykisk uro, anspændthed, irritabilitet, depressionslignende tilstande, abstinenser og stoftrang mm. Metoden kan benyttes ved behov her og nu samt til langtidsbehandling. Øreakupunkturen kan gives uanset, hvor langt den enkelte er nået i sin behandling.

Hvordan foregår en behandling?

Behandlingen består af 3 - 5 nåle i hvert øre. Nålene er tynde sterile engangsnåle, som altid kasseres efter en behandling. Nålene skal helst sidde i minimum 30 - 45 minutter i øret og brugeren bør sidde stille og slappe af for at opnå fuld effekt. Der sker intet ved at nålene sidder længere tid.
Nålene vil løsne sig i løbet af behandlingen. Det ses, at enkelte af nålene falder ud.

Hvem har gavn af Nada-akupunktur?

Alle kan tåle Nada-akupunktur. Også selv om man måtte lide af en eller anden sygdom
eller skulle være stof- eller alkoholpåvirket.
Denne form for øre-akupunktur kan også uden risiko anvendes under graviditet.
Nada-akupunktur har ikke nogen uheldig indvirkning på medicinsk behandling.
Tværtimod har øre-akupunkturen vist sig som et godt supplement til anden behandling
og kan gives i forbindelse med psykoterapi.

Er der bivirkninger ved behandlingen?

Behandlingen betragtes som bivirkningsfri. I meget sjældne tilfælde kan brugeren få lidt hovedpine eller føle sig utilpas. Dette er forbigående og afhjælpes ved at fjerne nålene.
Behandlingen er generelt smertefri. Ved behandlingen mærkes som regel et lille stik, som straks forsvinder. Enkelte af punkterne i øret føles nogle gange lidt ømme.
Når nålene tages ud kan der i enkelte tilfælde komme få dråber blod, som let kan fjernes med en vatpind. Der er aldrig beskrevet infektion ved denne form for øre-akupunktur.
Nada-akupunktur rummer ingen risiko for afhængighed.

Hvordan opleves behandlingen?

Under behandlingen vil de fleste føle sig afslappede. Enkelte falder i søvn. Nogle kan mærke varme, kuldefornemmelser eller snurren i øret eller dele af kroppen. Dette er en helt normal reaktion. Mange oplever en umiddelbar stresslindring og velbefindende.
Effekten af akupunkturen holder sig som regel mindst 24 timer. Selv om man har søvnproblemer, kan behandlingen godt gives om formiddagen.
Efter nogle behandlinger vil den afslappende virkning ikke indtræde så markant. Men dette er ikke et tegn på, at akupunkturen ikke virker - snarere tværtimod.

Hvor ofte skal behandlingen gives?

Dette er helt individuelt. Nada-akupunktur kan gives hver dag. Den kan aldrig overdoseres.
I begyndelsen har de fleste brug for behandling 3 - 6 gange om ugen. Behovet vil som regel falde i løbet af nogle uger. Hvis brugeren føler behov for det, kan man uden videre øge antallet af behandlinger.
Nada-akupunktur er velegnet til at forebygge tilbagefald. Jo flere behandlinger, jo bedre vil effekten være. Man kan med fordel fortsætte behandlingen efter den akutte fase.

Øreakupunktur efter Nada-modellen blev udviklet i 1974 på Universitetshospitalet Lincoln i New York i USA. Den er siden blevet kendt over store dele af verden som en billig, bivirkningsfri og effektiv behandling. Den benyttes på bl.a. på hospitaler, behandlingsinstitutioner og i fængsler.
Nada-akupunktur har været anvendt i Danmark siden 1997.

Kamma
Geografisk sted: København

Akupunktur hos lægen

Indlæg af Kamma » 29 jul 2007 23:11

1500- 2.000 danske praktiserende læger har taget en efteruddanelse i akupunktur.

Jeg går ud fra at en behandling hos lægen er gratis.

Samtidig er det trygt, at det er en læge, der har en lang uddannelse og kendskab til andre sygdomme, der evt. kan væe involveret i lidelsen.

Læs mere: http://www.akupunkturnyt.dk/Akupunktur_ ... uger.shtml
Kamma Kaspersen
formand for Angstforeningen

gch

Indlæg af gch » 12 aug 2007 11:06

Tak for jeres svar. Jeg har endnu ikke fået gjort mere i det, har haft så meget andet i hovedet på et sidste, da jeg fik konstateret en kronisk sygdom i foråret, og det har taget noget tid, med at finde en behandling jeg kan tåle. Ved stadig ikke hvordan jeg reagerer på denne behandlingsform, men jeg håber på det bedste. (Skrækkeligt med sådan en ventetid og usikkerhed, når man går og ikke har det godt). Men forhåbentlig kommer der noget mere ro på min tilværelse nu, så jeg kan finde ud af noget med akupunktur/nada. Det skulle nemlig også være godt mod endometriose (som er det jeg fejler).

nej nej jeg er ikke blevet angst fri!! men det dæmper det meget!!
tror jeg heller ikke det kan fjerne angsten????

Tror jeg heller ikke det kan, men så længe der er en positiv effekt er den også værd at tage med, synes jeg. :wink:

Besvar