Agorafobi

Agorafobi er angsten for at færdes uden for eget hjem.
Besvar
nette
Geografisk sted: Sønderjylland

Agorafobi

Indlæg af nette » 06 apr 2004 16:18

hej jeg hedder Nette og er 53 år. Dette er mit første indlæg, men jeg har læst de fleste af jeres indlæg fra jer alle. Jeg har haft angst i ca. 30 år, mere eller mindre invaliderende. Jeg har prøvet medicin, hypnose været indlagt på Daghospitalet her i byen, men intet har hjulpet. Jeg får seoxat 40mm pr dag, jeg har prøvet mange andre antidepresive midler, og selvfølgelig hjælper det noget, men ikke så jeg kan leve et normalt liv. Jeg er bange for at være alene hjemme, og færdes alene. Efter 3½ år hvor jeg har været i uddannelse på revalidering, havde jeg det godt og kunne klare skole og elevudd. Efter jeg var færdig blev jeg arbejdsløs og inden længe var jeg tilbage i min angstcirkel. Det er nu 2 år siden, og igen er jeg startet på psyk. daghospital. Denne gang mener jeg at jeg får mere ud af det p.g.a. flere tilbud til os med angst. Jeg vil gerne spørge om der er nogle af jer der har navnet på nogle nye piller, som jeg læste skulle være kommet på markedet, netop mod angst, jeg læste det i et af jeres indlæg. De skulle indeholdeSSRI, jeg ved ikke hvad det er, men hvis de virkede ville det jo være herligt. Jeg har været meget indvoldveret i frivilligt arbejde, og er ved at prøve at få en selvhjælpsgruppe op at stå, så hvis i skulle være interesseret og bor på Vestegnen i Sønderjylland vil jeg meget gerne høre fra jer. :roll: hilsen Nette

Besvar