Venskaber med Agorafobi ?

Agorafobi er angsten for at færdes uden for eget hjem.
Besvar
Østjylland fyren
Geografisk sted: Århus

Venskaber med Agorafobi ?

Indlæg af Østjylland fyren » 29 jan 2007 11:31

Hej, Jeg ville lige høre hvordan i andre med agorafobi, har det med hensyn til venner o.s.v. kan i få det til og hænge sammen ???????

Jeg selv kan ikke, Jeg har forsøgt mange gange, men problemet ligger i at jeg ikke kan komme ud alene, nu er jeg så heldig og have kæreste og børn, men jeg har det jo også skidt med og slæbe kæresten med ud, hvergang jeg skal besøge en ven.

Skulle der være nogen med agoraforbi som bor i nærheden af Århus / risskov, som mangler en ven så smid en mail hos mig.
Jeg har desværre udviklet min angst fordi en mandsperson forvoldte mig skade, så jeg har svært ved og holde venskaber med mænd, ikke at det er udelukket, men sværre for mig.. så jeg er meget intresseret i at møde piger, som også lider af Agorafobi eller panikangst. jeg er 28år...

Håber Jeg modtager noget respons..

Mvh. Rasmus..
Panikangst, Socialforbi og agoafobi.

Sara.N.Kindlev
Geografisk sted: Sjælland

Indlæg af Sara.N.Kindlev » 29 jan 2007 23:06

..ved ikke om du kan bruge det der er jo stor forskel på at være 28 og 15 :wink:

jeg lider af agorafobi det var/er blevet så slemt at jeg blev nød til at gå ud af skolen for 2 ½ år siden ca. det gik fint i starten med at holde kontakten men det flød ud fordi jeg isolerede mig mere og mere men jeg har dog holdt fast i en god veninde..

jeg føler det er hårdt det med venner især vis man har venner der ikke kende til det at havde angst eller der ikke kan forstå det så godt...jeg føler også det er hårdt at være sammen med min veninde for der er jo så meget jeg ikke kan som at køre i bus/tog,centre,biografen,o.s.v... og når man er 15 er der ikke meget ved bare side der hjemme...

jeg er så kommet på bo/ophold-sted her i dec. og jeg har fået nogle gode venner og veninder der...

jeg ved ikke om du kan bruge det til så meget men så ved du da at du ikke er alene...

-Sara
-Sara

15 år og lider af 'stærk' Agorafobi.
og i det hele taget Angst og vist også lidt panik angst og meget lidt socialfobi..

Østjylland fyren
Geografisk sted: Århus

Hej sara.

Indlæg af Østjylland fyren » 01 feb 2007 19:49

Hej... tak for svar..

Du kan tro jeg kan bruge det. det er rart at høre andre har samme "mønster"... jeg pjækkede fra skole så meget at jeg blev kaldt "ugens gæst".. Og jeg var da veldig populær i skolen, men jeg valgte selv fra, eftersom jeg har "brug for" og være alene.. nu er det lige omvendt :-) nu kan jeg ikke være alene...

Også rart at høre det ikke bare er mig, som har det noget svært ved og måtte melde afbud til en aftale, bare fordi man skal langt med bussen o.s.v. (det er jo noget som alle tager for givet, man kan).. så det er bestemt ikke morsomt og melde afbud at den grund..

Mener også det ville være nemmer og opretholde venskaber med andre med agoraforbi, dels fodi det er forstålig og acpeltabel og melde afbud, fordi man ikke lige er på toppen. uden at det går skår af venskabet...

Med venlig Hilsen
Rasmus
Panikangst, Socialforbi og agoafobi.

Blip
Geografisk sted: Ribe amt

Indlæg af Blip » 01 feb 2007 21:18

Hey - du er ikke alene i den båd.. Du er velkommen til at skrive :wink:

enjoy

zoemaja

Re: Venskaber med Agorafobi ?

Indlæg af zoemaja » 28 aug 2010 05:01

hej jeg kommer fra østjaylland nærmere betegney ryomgård jeg lider ag panik angst agorafobi og genereliserende abgst har haft det i mange år men de sidste 2 år er det meget forværret er i øjeblikket sygemeldt pga angsten er 33 læg en besked hvis du vil snakke kender alt til det mvh kristina

Besvar