kontanthjælp for livet eller ?

Agorafobi er angsten for at færdes uden for eget hjem.
Lena
Geografisk sted: Ishøj

Indlæg af Lena » 11 mar 2008 22:07

nej.. jeg har intet på skrift.. jeg har efterhånden givet op, og det er min sagsbehandler også godt klar over! Jeg har sagt lige ud, at hun kan rende og hoppe med hendes arb. prøvninger, for hvad fanden forventer hun at få ud af dem, når jeg ikke kan gennemføre dem?
da hun så fortalte mig igår, at jeg skulle i endnu en arb. prøvning, så jeg meget meget træt på hende og sagde NÅ! Igen? jeg ved jo at jeg SKAL gøre det, for ellers stopper min kontanthjælp... og med to små børn tør jeg ikke risikere noget. -Og det ved hun også... Jeg sagde til hende at jeg ved gud ikke gad,men at jeg jo ikke havde noget valg, og kællingen svarede glad, at det havde jeg jo ret i!
Min situation er sådan, at jeg overhovedet ikke har overskud til noget som helst! Jeg gik fra det pisse socialkontor og direkte hjem under dynen, hvor jeg blev indtil jeg skulle hente ungerne...
Jeg gider ikke engang diskutere med de aber derinde mere..... det er ikke det værd. Hver eneste gang jeg gør det, finder de en ny måde at stoppe min kontanthjælp på.. Ja, <det er direkte chikane, men jeg kan ikke bevise en skid, sååå...... (og nej!jeg lider ikke af paranoia!) griner..

gch
Geografisk sted: Odense

Indlæg af gch » 11 mar 2008 22:26

:lol: Nej jeg tror på dig :lol: ....men lider man ikke af paranoia, kan man hurtigt komme til det, med det kontanthjælpssystem :roll:

Ja det er en skidt situation at være i....Det er forfærdelig at være truet på økonomien. Det gør ikke ligefrem, at man får det bedre.

Nu spørger du godt nok ikke, men jeg vil alligevel lige tillade mig at sige, at hvis du kan finde overskuddet på et tidspunkt, ville det være en god ide at skrive til din sagsbehandler og bede om en skriftlig vurdering af din arbejdsprøvning, og hvorfor de vurderer, at du skal forblive på kontanthjælp og i gentagne arbejdsprøvninger.

Man SKAL have mulighed for at anke en beslutning fra kommunen, og det kan du kun hvis du har noget på skrift.

Jeg læste i en anden tråd at mange sagsbehandlere netop bare giver en mundlig besked til klienterne for at trække sagerne i langdrag og bevidst eller ubevidst køre os i sænk. De fleste klienter er nemlig ikke opmærksomme på at et mundligt afslag ikke gælder.

Besvar