Kamma en klovn, i God Morgen Danmark - alt for dårligt

Agorafobi er angsten for at færdes uden for eget hjem.
Besvar
sinatas
Geografisk sted: Gladsaxe

Kamma en klovn, i God Morgen Danmark - alt for dårligt

Indlæg af sinatas » 29 aug 2006 07:56

Så sidder formanden Kamma til morgen i fjernsynet med en kvinde der har panik angst, fint tænker jeg, endeligt lidt mere om angst i medierne. Kamma skal så fortælle om hvilke former for angst der er og det er her det går GALT.... Hun "Glemmer" Agorafobi :( Hvad sker der? Hun er formand og så fortæller hun ikke om agorafobi. Er det fordi vi er så få mennesker der har dette eller hvad?
Synes simpelthen det er for DÅRLIGT KAMMA.
Vi i denne lille gruppe er desværre i forvejen vant til at blive overset, men jeg havde ikke regnet med det også ville blive af formanden for angst foreningen.

Mvh Jeannette

Larsnordsj
Geografisk sted: Farum

Indlæg af Larsnordsj » 13 sep 2006 22:28

så desværre ikke det omtalte indlæg

men vil forsvare Kamma med at det er begrænset hvor lang tid der er til rådighed i sådan et indslag. Og derved er man nødt til at begrænse sig.
Husk at uanset hvordan du er
så er der nogen der holder af dig ;-)

bæst
Geografisk sted: Sorø

Indlæg af bæst » 14 sep 2006 12:06

Det væsentlige er at får fokus på angsttilstande i det hele taget, hvilket nok var indslagets formål. Ikke specifikke angsttilstande som sådan. Der findes jo et et utal af angsttilstande. Konen kan jo ikke nå dem alle sammen i sådant et kort sammendrag. I øvrigt er det flot at en socialfobiker i det hele taget kan gå på skærmen på den måde. Kudos til Kamma.

Sara.N.Kindlev
Geografisk sted: Sjælland

Indlæg af Sara.N.Kindlev » 22 okt 2006 21:49

Så desværre ikke det program.

på en måde enig med jer alle sammen...der er jo ikke så meget tid i sådan et indslag.og der er jo mange sygiske lidelser men ville ideen med sådan et indslag så ikke være at nævne nogle af de sygiske lidelser som der ikke var så mange der kender til? istedet for det bliver det samme om og om igen f.eks er der meget om: Spiseforstyrelser, anoreksi(Staves?) og tvangstanker,depression o.s.v. hvorfor bruge den "kostbare tid" i sådan et lille indlæg i tv'et på noget der i forvejen bliver lavet så meget om ?

Men mest enig med Jeannette..jeg syntes også folk med agorafobi bliver overset meget :( ... jeg skal f.eks flytte på et opholds sted (med intern skole) men det er så svert at finde et sted der overholder de krav for at jeg kan holde ud at være der(for at de fleste med agorafobi kan være der)de har være i gang 1 ½ nu og har MÅSKE fundet noget nu .. men min erfaring med alt det her: kan det ikke ses fysisk eller er det ikke lige så vigtigt (eller folk glemmer der fordi de ikke kan forstå det)
og det hjælper sikkert ikke at der ikke er så mange der lider af det.så ja vi bliver hurtigt glemt..men som jeannette skriver vi burde ikke blive glemt af formanden for angst foreningen(ingen burde!).

lidt meninger her fra.
-Sara

15 år og lider af 'stærk' Agorafobi.
og i det hele taget Angst og vist også lidt panik angst og meget lidt socialfobi..

Kamma
Geografisk sted: København

God morgen Danmark!

Indlæg af Kamma » 23 okt 2006 00:01

Min rolle i "God morgen Danmark" gik ud på, at nævne den angststlidelse, som hovedtaleren - bestyrelsesmedlem: Susanne Mitchell - ikke fortalte om, nemlig socialfobi, som er den allerhyppigste angstslidelse af dem alle.

Susanne fortalte meget flot om sit angstforløb med panikangst/agorafobi.

Det undrer mig, at Jeanette overhovedet ikke nævnte dette. Udsendelsen drejede sig jo netop hovedsageligt om panikgangst/agorafobi.

Jeg tror vi havde ca. 5 min. til hele indslaget, og alt var iscenesat af de meget professionelle journalister.

Sådan er forholdene - take it or leave it.
Kamma Kaspersen
formand for Angstforeningen

Besvar