Kan du hjælpe med at øge forståelsen for angst?

Dette er mødestedet, hvor journalister og studerende kan efterlyse angste til interviews/programmer/rapporter osv. Ved at hjælpe journalisterne og de studerende er du med til at udbrede viden og aftabuisere angstlidelser.

Besvar
Journalist mangler dig

Kan du hjælpe med at øge forståelsen for angst?

Indlæg af Journalist mangler dig » 15 maj 2008 08:42

Kære alle,

Jeg er journaliststuderende ved Journalisthøjskolen i Århus og lige nu i gang med at skrive min hovedopgave om angst.
I den forbindelse leder jeg efter en person, der kan fortælle om, hvordan det er at have angst, hvordan omgivelserne reagerer, og hvilke konsekvenser lidelsen kan have; herunder en evt. benzodiazepinafhængighed, tab af arbejdsfunktion, isolation mv.

Personen, jeg leder efter, skal selvfølgelig være så afklaret omkring sin sygdom, at han/hun kan tale og reflektere om/over lidelsen, men ’kureret’ behøver personen bestemt ikke være.

Jeg forestiller mig en større artikel med fortællende journalistik, hvor jeg rekonstruerer centrale scener af sygdomsforløb ved hjælp af interview med hovedperson, familie, venner mm og med inddragelse af eventuelle psykolog/psykiaterjournaler, dagbøger eller andet skriftlig materiale.
Det er derfor også hensigtsmæssigt, hvis personen ikke har holdt lidelsen hemmelig for sin omgangskreds, og at han/hun har tid og lyst til at lukke mig i sin verden, da rekonstruktion kan være ret tidskrævende.

Personen vil under hele forløbet skulle læse og godkende det, jeg skriver, ligesom mine arbejdsmetoder er meget på interviewpersonens præmisser.

I er meget velkommen til at kontakte mig på mail marialaugesen@hotmail eller herinde, hvis I har spørgsmål til mit projekt.

Jeg håber at høre fra jer snarest.

De bedste hilsner

Maria Laugesen

Besvar