er det tvangstanker?

Tvangstanker og/eller tvangshandlinger
Besvar
alexcarlo

er det tvangstanker?

Indlæg af alexcarlo » 20 mar 2011 23:38

Hej alle nu har jeg gået længe og tænkt om det her kan være tvangstanker jeg har sygedomangst ihvertfald og havde os panikangst men jeg får ikke rigtig det der panik andfald mere efter jeg er kommet på medicin men jeg har det sådan at jeg prøver og lade være med og tænke om jeg skal dø fordi jeg mærker noget i kroppen men hvis jeg ikke tænker over det så er det at jeg dør jeg skal hele tiden tænke over det og det driver mig til vanvid og sådan er det hver dag jeg har det os med jeg skal helst sove på maven med mine to hænder ved halsen så jeg kan mærke mit hjerte banke og på arbejded skal jeg hele tiden tage min puls på min hals uden min mester ser det jeg kan finde på og gå på toilettet for lige og mærke medicinen har godt nok hjulpet på det og jeg prøver os og lade værr min far bliver os sur hvis han ser jeg gør det men er det tvangstankerer os og lade være min

StinaP

Re: er det tvangstanker?

Indlæg af StinaP » 22 mar 2011 12:17

Hej Alexcarlo

Angst kan sagtens drive en til vanvid uden at det er ocd (tvangstanker/tvangshandlinger) du lider af. Det er vigtigt du får noget hjælp til at bearbejde din angst, selvom du får medicin. Det er slemt at stå med den (store) angst alene i verden, uden at folk kan forstå en, så derfor er det vigtigt at få snakket med nogle folk der er specielaliceret på området. HUSK medicinen holder kun angsten væk, den fjerner den ikke, det er kun en hjælp fra en psykiater eller psykolog, eller folk med erfaringer indenfor området der kan hjælpe dig, til at få dit gamle liv tilbage. Jeg har været fuldstændig symptomfri, jeg blev ramt første gang da jeg var 16 år, pga stoffer, og blev fuldstændig rask igen efter 3 seje år, så begyndte jeg at tage stoffer igen når jeg var i byen, og 2 år efter så fangede fælden igen, og nu er den bare svære at bekæmpe, men jeg har troen og viljen på at det nok skal lykkes. Jeg får også medicin, men går stærkt ud fra jeg skal ud af det igen. Mit har bare udviklet sig til ocd (tvangstanker), så det er vigtigt man får den hjælp man har behov for. Det er vigtigt at passe på sig selv, og tænke positivt. Dyrk noget sport, spis sundt, og husk at elsk dig selv for den du er.

Mange hilsner Stina

Besvar