OCD, evt hjælp til håndtering ..

Tvangstanker og/eller tvangshandlinger
Besvar
troldepus

OCD, evt hjælp til håndtering ..

Indlæg af troldepus » 23 dec 2010 18:10

Hej !

puha .. Jo jeg har OCD og har haft det siden jeg var omkring 14 år .. så har haft det i omkring 5 år nu .. jeg har haft gået til psykolog som hjælp mig meget, og jeg kunne til sidst styre min OCD. efter 9. klasse tog jeg så til USA som udveklingsstudent, og der mærkede jeg ikke min OCD særlig meget, jo self var den der, men jeg kunne godt styre den.
men så siden september 2010 er det gået ned af bakke, og faktisk er det først ca 3 uger siden at jeg fortalte min mor at jeg ikke kunne klare det mere alene, jeg troede godt jeg kunne håndtere det ved hjælp af de redskaber min psykolog havde givet mig .. men nu er min OCD bare alt for stærk ..
jeg har et par ting som virkelig får angsten op i mig .. et er hvis folk går på toilettet uden at vaske hænder bag efter, andet er at jeg har noget med blod jeg ka overhoved ikke tage det og er bange for at jeg bliver syg hvis jeg røre det, eller hvis jeg røre det også andre røre ved mig, jamen så er jeg skyld i at de måske bliver syge.. tredje er at jeg også har forkølelsessår, hvilket er meget smitsomt, og er altid så bange for at smitte nogen npr jeg har et udbrud.. jeg kan ikke lide at være social når jeg har et udbrud så jeg lukker mig meget inde..
jeg prøver rigtig meget at sige til mig selv, jamen hvad kan der ske, nu har jeg jo gjort hvad jeg kunne for at forhindre i at smitte .. men det hjælper ikke mere, jeg ender alligevel med at gå ud og vaske mine hænder :( ...
er der nogen somkan give mig nogle fif til hvordanjeg kan få min hver dag til at fungere lidt bedre?
jeg er skrevet op til at komme i et samtalehus til februar/marts måned... der bare lang tid til februar/marts måned..

hilsen troldepus /:

AnjaBendix
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: OCD, evt hjælp til håndtering ..

Indlæg af AnjaBendix » 04 jan 2011 09:52

Hej troldepus
Min første tanke da jeg læste dit indlæg var, godt gået, at du har taget så meget med dig fra psykologen at du kunne have det godt i så lang tid, det er da fantastisk. Samtidig kan jeg udemærket godt forstå at du er ked af situationen som den er nu. Har du nogle du kan snakke med frem til februar/marts, så du ikke bare skal gå alene med det mens du venter? Du skriver at OCD´en bare er for stærk nu, er det fordi den er blevet kraftigere og ved du i så fald hvorfor, eller er det fordi de redskaber du fik af psykologen den gang ikke rigtigt har nogen effekt længere?
Kærligst Anja Bendix www.anjabendix.dk

Besvar