Har jeg tvangstanker?

Tvangstanker og/eller tvangshandlinger
Besvar
wannaplay
Geografisk sted: Horsens

Har jeg tvangstanker?

Indlæg af wannaplay » 10 jun 2009 11:09

Når jeg ser film/fjernsyn, og der er undertekster eller generelt tekst, så kører jeg mine fødder op og ned alt efter ordet... altså, f.eks. in-te-res-se ... der kører min fod/tæer op på in den anden fod op på te... så kører den modsatte ned på res og modsat fod ned på se...
Og jeg fokuserer meget på at de skal nå enten ned eller op og være på samme plan på samme tid.. :shock:

Jeg har gjort det i mange år, men har ikke tænkt nærmere over det, det er først her på det sidste... Er det en tvangstanke?

julie74
Geografisk sted: falster

Indlæg af julie74 » 10 jun 2009 15:37

hej w :)
Har lige læst din meget lange og ærlige præsentation.. Pu en masse l.... du har været igennem.... :( du bør være stolt over du alligevel magter at "være" her i forummet, og så oveni købet være så hudløs ærlig :) flot klaret :)
Nu holder jeg mig mest til sygdomsangst og generalliseret angst da det er der min angst logisk nok er :) men jeg tror det du beskriver her, er noget de fleste af os gør indimellem og føler os tossede :) jeg gør selv lidt det samme som du beskriver plus en masse andet, uden dog at have ocd.... Men du skal nok tale med nogen af dem herinde som kender til det :)
lev i nuet. Kærlig hilsen Julie

wannaplay

:)

Indlæg af wannaplay » 10 jun 2009 16:19

Hej Julie..

Tusind tak for dit svar... Og tak fordi du har taget din tid, til at læse min præsentation igennem.

Det var osse sådan mere for at høre, om det var det man f.eks. kunne kalde en tvangstanke? For det var noget jeg havde undret mig over de seneste par dage.... Men det er sikkert bare en tosset ide :D

hallie
Geografisk sted: Sønderjylland
Kontakt:

Indlæg af hallie » 10 jun 2009 16:22

Jeg har noget med lygtepæle og skilte, når jeg kører forbi dem... Så trykker jeg ligesom storetåen ned i den næste tå (hvis det giver mening :lol:)

Det er på ingen måde en tvangstanke - men blot en vane ;)

Hvis vi snakker tvangstanker/tvangshandlinger, så er det noget, man gør for at berolige nogle katastrofetanker, som man har... Altså hvis du sad og vippede med tæerne på den måde, fordi ellers ville din familie blive syge eller sådan noget - så snakker vi tvangshandling. Men hvis der ikke er nogen speciel grund til, at du gør det, så er det ikke en tvangshandling - som følge af en tvangstanke - så er det bare en vane :)
[img]http://i9.photobucket.com/albums/a83/halliecp/Signatures/Caprica-six-sig.png[/img]

wannaplay

Så har jeg...

Indlæg af wannaplay » 10 jun 2009 16:23

sørme en skør vane, haha .... :)
Det var rart at få fastlagt det... 1000 tak, og så er jeg samtidig blevet klogere på, hvad en tvangstanke er.... :)

Forza
Geografisk sted: Østjylland
Kontakt:

Indlæg af Forza » 12 jun 2009 13:45

Forskellen på en tvangshandling og en vane er at hvis man stopper for at gøre en tvangshandling frygter man at der vil ske noget grusomt med en selv eller andre.
Forza

Min side om Socialfobi:

www.socialangst.dk

Besvar