Ocd og grimme tanker

Tvangstanker og/eller tvangshandlinger
x(x)x
Geografisk sted: Sjælland

Indlæg af x(x)x » 24 jan 2009 02:08

Har ikke OCD men blev lige grebet af denne tråd fordi der er så meget jeg genkender fra mig selv :O

Jeg har også tit været bange for at jeg lige pludselig blev vanvittig og slog mine forældre ihjel, eller skulle kvæle en af mine katte :'( Bliver så vred på mig selv og hader mig for overhovedet at kunne tænke de tanker! For år tilbage i folkeskolen i de helt små klasser havde jeg også et ritual med at jeg skulle køre fingeren over halsen, som om jeg symbolsk skar den over, og det skulle jeg gøre tre dage i træk. Havde også tanker om at jeg hver dag skulle tælle, så jeg f.eks. mandag talte et, tirsdag to og sådan skulle jeg fortsætte til jeg nåede et bestemt tal. Jeg har dog fået at vide at det er meget normalt at have tvangstanker en overgang når man er mindre, men da jeg blev lidt ældre havde jeg stadig underlige tanker. I en lang periode var jeg overbevist om, at hvis al den røde neglelak blev slidt af min tommelfingernegl, ville min granfasters hest dø. Jeg lagde derfor altid et nyt lag neglelak på, når det gamle var ved at skalle af, for at det sidste røde stykke ikke skulle forsvinde. I dag har jeg ikke så mange af den slags tanker, men somme tider presser tanker sig på om at noget slemt vil ske min farfar hvis... og så siger jeg altid bestemt til mig selv at jeg skal tænke noget andet, at jeg skal tænke glade tanker, for tør ikke tænke tanken til ende :s

Ligesom dig Rikke, har jeg det også sådan når toget kommer. Jeg har dog ikke grebet fat i noget. Har aldrig tænkt over at det var en mulighed, men står bare og tænker, åh nej, hvad hvis jeg nu mister kontrollen og bare springer ud foran? Og det samme på broer nogen gange. hvad hvis nu jeg pludselig bare spang ud over kanten og døde :s

Godt nok låser jeg altid toiletdøren, men nogle gange når min angst har været slem og jeg har været bange for at "dem" udenfor vil slå mig ihjel eller at mine forældre mistede forstanden og ville slå mig ihjel, har jeg låst døren til mit værelse før jeg skulle sove. Men det er ikke let for mig, for jeg er bange for at der skal gå brand i huset, eller ske mig noget og så kan jeg jo ikke få hjælp :S Det er noget af et dilemma.

Personlig bliver jeg også ret paranoid om aftenen. Er bange for at nogen følger efter, eller hvis jeg møder nogen at de vil gøre mig ondt. Hvis jeg går forbi buskads eller træer er jeg også bange for at nogen gemmer sig derinde og vil skyde mig (om aftenen).

kan heller ikke lide at være alene hjemme om aftenen. min angst er i det hele taget værst om aftenen, for om dagen kan man altid bare gå udenfor hvis det bliver slemt, men om aftenen tør jeg ikke bare gå ud. Der er ikke noget sted at gemme sig eller søge tilflugt.

i en periode hvor jeg var stresset tjekkede jeg altid i skabet (selvom der ikke kan være nogen) og under sengen (selvom der ikke kan være nogen) og alle stder hvor man kunne skjule sig, selvom der knapt er plads til et barn. Slev efter at have tjekket at der ikke var noget at være bange for, blev jeg bange...

Besvar