Cipralex

Her kan gravide med angst udveksle erfaringer
Besvar
duddi

Cipralex

Indlæg af duddi » 28 dec 2008 04:10

Hej alle, jeg har fundet ud af jeg er gravid 5 + 4 uger henne. Nu er jeg rigtig nervøs for om jeg skader fosteret ved at jeg tager cipralex, 5 mg. Er der nogen der har erfaringer med det?? Er meget bekymret..

Johanna

Indlæg af Johanna » 29 dec 2008 09:08

Hej.
Jeg lider også af panikangst siden 10 år. Mit yngste barn er 1 år nu og jeg tog 20 mg Seroxat inden jeg blev gravid. Da jeg fandt ud af at jeg er gravid trappede jeg med det samme ud af Seroxatindtagelsen. Jeg fik det hundedårligt og startede så på Fontex 10 mg. Den overlæge jeg den gang snakkede med mens jeg var til jordmorkonsultation forsikrede mig at jeg ikke skulle være bange for at have skadet mit barn. Jeg var jo også på Seroxat da jeg undfangede ham!!! Jeg har da også fået en rask, dejlig dreng. Jeg ved at det er svært at skulle tro på man ikke har gjort noget forkert, men du tager en meget lille dosis kun 5 mg?. Det måske en ide at skifte til Fontex? Prøv at snakke med en overlæge som har forstand på det. Jeg ser sikker på du ikke har skadet dit lille væsen med dine 5 mg Cipralex. Knus

Mary86

Indlæg af Mary86 » 24 jun 2009 17:33

Hej Duddi

Jeg fik cipralex i starten af min graviditet men de er ikke gode til gravide, fik jeg at vide så jeg skiftede over til Fondur istedet for som er "ok" mens man er gravid og ammer.

Jeg tog 20 mg hver dag i hele graviditeten og imens jeg ammede og min datter, som idag er 13 måneder, fejler intet og gjorde det heller ikke efter fødslen.

Skal siges at jeg blev nøje overvåget af læger og jordemoder under graviditeten.

Håber det hjælper lidt...

Besvar