Gravid med sygdomsangst - kan man det..?

Her kan gravide med angst udveksle erfaringer
Besvar
Hope25

Gravid med sygdomsangst - kan man det..?

Indlæg af Hope25 » 18 aug 2008 17:34

Hej allesammen
Jeg er 26 år og har lidt af sygdomsangst i ca. 1 år. Jeg går til terapi og har rigtig god erfaring med det. Men er dog slet ikke nået til et punkt hvor jeg kan stoppe med terapien. Grunde til jeg skriver herinde er at jeg gerne vil høre om der er nogen der har erfaringer med at have sygdomsangst og samtidig være gravid. Min kæreste og jeg vil gerne have børn - ikke lige nu - vi har lige et bryllup først :-) men vi har da snakket om at begynde at forsøge om et halvt års tid. Men jeg vil gerne høre om nogen af Jer har erfaringer med at være gravid og få børn når man har sygdomsangst..? Jeg håber selvfølgelig at nå endnu et stykke af vejen inden vi søsætter projekt baby - men som I nok ved er angst noget sejlivet noget..

på forhånd tak for Jeres svar..

Hope

en munter melankoliker
Geografisk sted: Fr.Havn

Indlæg af en munter melankoliker » 11 feb 2009 12:31

Jeg har det på nøjagtig samme måde...vil også gerne snart være mor...men er også meget i tvivl om det er "forsvarligt" jeg lider også af sygdomsangst og er 25 år gammel.

Kan man tage medicin samtidig med man er gravid....da jeg også har en depression og har hørt at man skal tage dette i et eller 2 år for at sikre at det ikke vender tilbage...og jeg har ikke lyst til at vente to år med at prøve at få børn...??

nogen erfaringer??
Et godt og langt liv er værd at kæmpe for

mange hilsner fra Pia

Lydde

Indlæg af Lydde » 26 feb 2009 00:34

Jeg ved der er flere former for depressions medicin man godt må tage hele graviditeten igennem. Det er der mange der gør og bønene fødes ligeså sunde og raske som alle andres :)

Besvar